lördag 12 januari 2013

INFÖR DETTA NYA ÅR...

Inför detta nya år som har börjat...
Har en ny dörr öppnats för mig...
Och jag har insett meningen med mitt liv, och den väg jag skall vandra med Jesus....Ty Herren säger :
Jag vill lära dig och undervisa dig om den väg du skall vandra, jag vill giva dig råd och låta mitt öga vaka över dig.......
Och om min väg än går genom eld eller vatten...
så behöver jag icke frukta, ty Han med mig, och kallar mig vid namn.
Jesus gick omkring och gjorde väl mot alla...
Han låg till bords med både syndare, och publikaner och många förfasade sig över detta...Hur ljuvligt är det icke när Jesus säger :
Det är icke de friska som behöver läkare, utan de sjuka...
Jag har icke kommit för att kalla rättfärdiga,
utan för att kalla syndare.......
Problemet är att vi har så mycket av våra egna tankar om hur saker och ting skall vara...Vi vill styra och ställa och tro att så här skall det vara...
Men Herren säger : Se, mina tankar äro icke edra tankar,
och edra vägar  äro icke mina vägar, säger Herren.

Till sist vill jag bara skriva att :
Allt är byggt på nåden, för att ingen någonsin kan kunna berömma sig.
Vi har alla olika kall, och vägar att gå, det gäller bara att vara stilla,
och lyssna till vår Herres röst... / Önskar er alla Guds rika välsignelser.

24 kommentarer:

  1. Kjære deg - godt nytt år! <3 Hvordan er det med deg? har det nye året begynt bra? jeg håper det. Og jeg håper dette året som ligger foran blir et seiersår :) det satser jeg på - og det tror jeg.
    Savner dine små hilsener...Tenker på deg innimellom, men er ikke like god til å besøke deg alltid - det har vært mye for meg den siste tiden, men nå håper jeg det vil gå litt fremover igjen. Ønsker deg en god helg - må Gud velsigne dagene dine. klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Önskar dig, och de dina ett nytt välsignat år. Ja, vi har spännande tider att se fram emot. Ibland blir det lite pausar med bloggandet,men jag ska besöka dig. Önskar dig en god ny vecka full av Herrens kraft. Kramar !

      Radera
  2. Hei kjære søster,og godt nytt år til deg og dine.

    Sitter her på Katthult og blir minna på å sende
    deg disse vidunderlige versene.
    Fint om du ber for meg. Trenger det virkelig nå.
    Hilsen Katthultaren.

    5 Du skall kalla på ett folk du inte känner,
    ett hednafolk som inte känner dig skall skynda till dig
    för HERRENS, din Guds, skull, för Israels Heliges skull,
    ty han har förhärligat dig.

    6 Sök HERREN medan han låter sig finnas,
    åkalla honom medan han är nära.

    7 Den ogudaktige må överge sin väg, den orättfärdige sina tankar
    och vända om till HERREN, så skall han förbarma sig över honom,
    och till vår Gud, ty han skall ge mycken förlåtelse.

    8 Mina tankar är inte era tankar, och era vägar är inte mina vägar, säger HERREN.

    9 Nej, så mycket som himlen är högre än jorden,
    så mycket är mina vägar högre än era vägar
    och mina tankar högre än era tankar.

    10 Liksom regnet och snön faller från himlen
    och inte återvänder dit, förrän det har vattnat jorden
    och gjort den fruktbar
    och ger säd till att så och bröd till att äta,

    11 så skall det vara med ordet som går ut från min mun.
    Förgäves skall det inte vända tillbaka till mig
    utan att ha verkat vad jag vill, och utfört det vartill jag har sänt ut det.

    12 Med glädje skall ni dra ut, i frid skall ni föras fram.
    Bergen och höjderna skall brista ut i jubel inför er,
    alla markens träd skall klappa i händerna.

    13 Där nu törnsnår finns skall cypresser växa upp,
    där nässlor står skall myrten växa upp.
    Detta skall bli HERREN till ära, ett evigt tecken som inte skall utplånas.

    SvaraRadera
  3. Jan Samuel: Märkligt att du sänder dessa verser. De återkommer gång på gång, och jag ser detta som ett tecken från Herren. Jag hoppas att allt är bra med er, och önskar er en välsignad ny vecka. Och du finns med i mina böner. Kramar !

    SvaraRadera
  4. Du finns i våra böner och tankar också,Annika!!!
    Och du vet var vi finns!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Tack, och ni finns i mina. Har fortfarande ont i halsen och lite feber. Så idag blir det varm soppa och ett hett skumbad, så man är fräsch till jobbet i morgon. Önskar er en välsignad kväll i Vetlanda. KRAAAM !

      Radera
  5. Krya på dig älskade syster och tack för att du delar med dig av det Herren lägger på ditt hjärta! De ord Jan Samuel skrivit till dig här fick jag profetiskt av en norsk syster en gång, tillsammans med ett annat Bibelord och de har jag gömt i mitt hjärta! De dyker upp ibland som en påminnelse från Herren om att han är med oss på vägen! Dessa och maningen att vi ska resa oss upp och gå i Herrens kraft! Det är så gott! Herren välsigne dig! KRAAAMAR!!! // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Har också fått dessa bibelversar många gånger, och det får vi ta till oss. Herren ska föra oss fram där vi ska verka... Och Hans ord vänder aldrig fåfängt tillbaka...AMEN. Önskar dig Guds frid. KRAAAMAR. Ps. Hälsa så gott till Julia också.

      Radera
    2. Julia hälsar tillbaka! :)

      Radera
  6. Roligt att läsa vad du skriver ja nog är det fint att han vill leda oss där vi går bedjande fram , och tacksägelse att du har fått ett klart med jobb vad du skall göra.Önskar dig Guds rika välsignelse, det var en man som ringde på min mobil och när jag svarade sa han ja nu äntligen har jag fått tag i ditt mobilnummer och jag kände inte igen hans röst han berättade att han flyttat ner från Årgäng till Gärdnäs och så plöstligt sa han det är väl Anton jag pratar med nä sa jag precis innan vi skulle sluta samtalet önskade jag honom en riktigt god helg och sen en sak till sa jag . Jag vill önska dig Guds rika välsignelse över ditt liv då blev det tyst i luren sen sa han jasså du är sån,ja föresten det är nog ja med lite för jag brukar tala med honom ibland ett välsignat samtal och jag fortsätter att be för honom . Frid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Mitt jobb är inte klart än, jag flyttas runt, just nu till olika ställen tills chefen ger mig ett fast igen. Dröjer kanske till våren... Men det är spännande och jag tar tillfället iakt och vittna om Jesus. Mötte en orolig kvinna idag, och berättade om Jesus vad Han har gjort och gör...Så vi får verka och vara frimodiga i allt vi möter. Det personliga mötet med människor är guld värt. Önskar dig allt gott från vår Herre och Hans välsignelser. / Kramar !

      Radera
  7. Ja, du Bert! Oftast blir de glada och tackar för välsignelser och att man ber för dem! Även om de nyss stått och påstått att de inte tror på "sånt där"! Jag tror att Herren sänder oss i människors väg, människor som han söker och som i sin tur söker honom! De vet bara inte om vem de söker! Frid broder! // Karin

    SvaraRadera
  8. Ja du Karin nu slog mig samvetet hur har det gått med din bil, jag skäms

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Bert och Karin...Står den kvar hos Kalle än ? Skulle du behålla den eller sälja den Karin ? Ska jag ringa, eller har du nummret till honom Karin ?

      Radera
  9. Jag har ställt av bilen sedan början av december. Den står kvar hos Kalle. Skulle gärna behålla den, men vet inte när jag har råd att låta laga den! :( Den var ju inte så rostig i alla fall...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag pratar med Kalle i morgon..Du får bilen i ett jätte fint skick, sen får du göra vad du vill med den Karin. Oki doki / Kram !

      Radera
    2. Tack, älskade Annika för att du är så snäll och kärleksfull! Gud välsigne dig! KRAAAM!!! // Karin

      Radera
    3. Karin: Kalle vet om det nu. Kramar !

      Radera
  10. Tack för underbara ord inför detta nya år. Lita på Honom, han skall leda dig! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Celia: Tack ska du ha...Jag vet att Han leder oss varje dag och stund. Ha en fridfull kväll. Kramar !

      Radera
  11. Hei kjære søster.

    Blir igjen minna på et vers til deg.
    Blir også minna på å sende verset til
    din kjære søster.

    Når jeg fikk verset kom dere to i tankene mine.

    Halleluja,Gud er god!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jesaja 6 vers
    8 Och jag hörde HERRENS röst.
    Han sade: "Vem skall jag sända och vem vill
    vara vår budbärare?" Då sade jag:
    "Här är jag, sänd mig!"

    Tusen takk for at dere ber for oss kjære venner!!!
    Må Gud rikelig velsigne dere med
    alt godt fra Himmelens land. AMEN!!!!!!!!!!!!!!

    Hilsen Katthultaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Tack för all din uppmuntran med välsignade bibelord.Må Herren välsigna dig rikligt och ge dig kraft. Klemmer til dere !

      Radera
  12. Hej Annika
    Hoppas att du mår mycket bättre nu. Ja, du pekar på något mycket viktigt, att vara stilla och lyssna till Herren. Hur svårt är inte det? I alla fall för mig. Jag blir många gånger för ivrig när svaret låter vänta på sig och stapplar iväg på egna ben. Det brukar bara föra det med sig att en tålmodig Gud låter mig gå tilbaka till startpunkten igen och börja om, och då tänker jag mig bättre för. Tills nästa gång. Det är oerhört lätt att ha för bråttom. I alla fall är det så för mig...

    En välsignad Gudstjänst under veckan önskar jag dig och att du blir frisk och återfår krafter efter sjukdomen. Sänder stor styrkekram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Har legat i två dagar med förkylning feber och huvudvärk, men ikväll känner jag mig lite bättre, bortsett från hostan då. Ja, vi är väl ganska lika ifråga om tålamod..Hahahaaa... Men Herren får giva oss tålamod Nu..; ) Jag får önska dig detsamma, vi får be för varandra. Kramar !

      Radera