tisdag 29 januari 2013

ATT HA SIN SAK KLAR...

Hur viktigt är det icke att ha sin sak klar med Herren...
Vår stund på jorden är så kort...
Satt på mitt arbete idag, och smekte en äldre kvinna
över håret. och väntade på hennes sista suck...
Hon blev mig så kär, varför kan jag icke säga...
Men det var någonting i hennes blick, som gjorde att vi
kände en samhörighet till varandra. Hon hade inte varit så omtyckt och många pratade illa om henne. Vi kom varandra riktigt nära, och pratade om Jesus.../ Jag bad för henne tyst, när hon låg där och kämpade...
och jag kan icke säga vad hon trodde på, eller hur hon hade det...Ty hon kunde inte förmedla sig, men jag vet att hon hörde allt vad jag sa...
 Hur viktigt är det icke, att finnas till för varandra, och tala om det vi vet vad Jesus har gjort...

Att få ta emot Hans NÅD, KÄRLEK OCH FRÄLSNING
Om morgondagen vet vi ingenting om...
Men idag är frälsningens dag.

8 kommentarer:

  1. Jag blev djupt rörd av ditt inlägg Annika. Det sa så mycket och betyder allt. Man rannsakar sig i grund när man läser det. En så superviktig Gudstjänst du hade hos den gamla damen. Jag tror att det här är större än vi någonsin kan föreställa oss. Jag önskar att alla skulle ha det så som damen fick ha. Du följde henne ända fram till gränsen och det kanske betydde himlen för henne. Jag kan förstå att det var stor frid i det sjukrummet.

    Tack från mig för att du ser till de djupare behoven och finns där.Jag önskar att SÅ borde alla få ha det. Någon som förstår och finns nära och skänker frid till den som är i stort behov av det som denna kvinna var. Då behövs inte många ord, det går från hjärta till hjärta och ögonen talar ofta bättre än munnen.
    Gud välsigne dig Annika! Många, många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Jesus lägger mycket på ens hjärta i svåra stunder... Och att vara nådefull och bringa tröst till andra, är väl det bästa vi kan göra i frimodighetens namn... Gud välsigne dig älskade Myrra för att du finns, och allt som du delar med dig av. Kramar från mig !

      Radera
  2. Älskade, Annika! En sådan välsignad och kärleksfull Gudstjänst du gjorde! Så borde alla få ha det i livets sista skälvande minuter... För några blir det sista andetaget här på jorden det första de tar i den himmelska evigheten... För andra däremot övergår det i ett evigt lidande!

    Herren Jesu Kristi rika välsignele över dig älskade syster!!!
    Välsignad skall du vara vid din ingång. och välsignad skall du vara vid din utgång. (5 Mos. 28:6)
    KRAAAMAR!!! // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Ja, jag hoppas, och tror att hon fick komma hem till Gud...Vi må hjälpa alla som vi möter på vägen.Önskar dig allt gott ifrån vår Jesus, älskade Karin, att Han rikligt välsignar ditt hem, dig och Julia. Kramar !

      Radera
  3. Ja,när man jobbar med det som vi gör inom äldrevården,har vi den stora förmånen att ofta få sitta med vid människors sista stund, här på jorden.
    Det är en stor Nåd och ett stort ansvar...
    Tack Jesus, att du styrker dina tjänare och tjänarinnor och lägger de rätta Orden i deras mun!!!
    Herrens Välsignelse & KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Att sitta hos en människa, och få hålla i dennes hand, och smeka över håret...En sådan närvaro är värt allt..
      I både livet och när döden nalkas. Önskar dig och din familj alla Guds frid, nåd och kärlek. Kramar !

      Radera
  4. Jesus han var till för alla då han gick här nere, för att på något sätt hjälpa alla på deras väg till himlen bara de gav en liten vink om att de ville omvända sig, som rövaren på korset han bad om en tanke och fick evigt liv.Så får du och vi vara sådana till sinnet som Jesus var och vara hans ställföreträdare här och nu och fast att man inte alltid får, ändå, hjälpa till vid livets slutskede så gott vi kan och det kan vi för Jesus är med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Vi får göra vad vi kan för någon vilsen själ... Herren lägger orden i vår mun, där Hans vilja ska ske...Och sedan får vi glädjas med Jesus, och ära Honom...Önskar dig Guds rika välsignelser över dig och din familj. Kramar från mig till er alla !

      Radera