tisdag 4 december 2012

I DEN SISTA TIDEN...

KÄRLEK OCH GODHET...!
Vi lever i en avslutande tidsålder då JESUS skall komma åter...
Vilket midnattsrop är det då som skall ljuda genom hela världen...?
 JO,....JESUS KOMMER !!!
Hur behandlar vi våra medmänniskor idag ?
Såsom du behandlar andra.. blir du bemött själv...
ALLTING IFRÅN JESUS HANDLAR ENDAST OM KÄRLEK OCH NÅD...
Ofta vill vi bara göra gärningarna och tycka att vi är så duktiga inför Gud...

Vad jag menar är att vi icke blir frälsta av våra gärningar...
Utan allt är av nåd och kärlek till våra medmänniskor som vi möter i vår vardag...Vi behöver icke proklamera vad vi kan och gör...
Utan vi ska proklamera JESUS och ge HAN all ära för den kärlek Han giver .

10 kommentarer:

  1. "Såsom du behandlar andra.. blir du bemött själv..."

    (Ovan är ett citat från artikeln).

    I mitt liv blir jag bemött som skit varje dag oavsett hur jag bemöter andra, det är just det. Så jag har nog helt andra erfarenheter än dig. Men det är ju bra för er då att ni åtminstone har ett bra liv.

    SvaraRadera
  2. Kära Andreas: Jag har också blivit behandlad så. Men jag förtröttas icke av att göra gott mot mina medmänniskor, ty jag vet: Att Jesus är med mig, och allt ligger i Hans händer./ Och det någon gör emot dig eller mig... faller tillbaka på dom själva som gör ont...Vi förtröstar på Herren som har all makt...Vi kanske inte ser förlåtelsen från människorna på en gång.. men det kommer alltid kärlek och barmhärtighet från ovan... Kramar och Guds välsignelser till dig från mig !

    SvaraRadera
  3. Ja, kära syster Annika! Tack och lov att vi är frälsta av NÅD!!! Den gyllene regel har fastnat i mitt minne sedan lågstadiet...

    "Allt vad I viljen att andra skola göra eder, det skolen I ock göra dem!"

    Inte alltid har jag behandlat mina medmänniskor väl... Men, att göra gott och behandla mina medmänniskor väl är dock min vilja! Jag har också blivit illa behandlad i livet! Svårast är att mina barn också blivit det! Men, tack och lov finns många människor som behandlat och behandlar oss väl och med kärlek! Du, min älskade syster i Herren är en av de senare! Gud välsigne dig!!! KRAAAMAR!!! // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Karin: Nej så kan det väl vara.. Anden är villig men köttet är svagt. Men än varar nåden... Det blev ett kort inlägg denna gången. Det finns många som har blivit behandlade illa, men vi har seger i Jesu kärlek och namn...Låt oss räcka ut en hand och vinna människor för Jesus. Tiden är så kort. Låt oss peka på Jesus och Hans omsorg om människan.. Guds rikaste välsignelser till dig. Kramar!!!

      Radera
  4. Tusen takk for et velsigna innlegg Annika!!!

    Det er så sant det du skriver. Vi blir ikke Frelst
    av vårer gjerninger.
    Hvis vi lar den Hellige Ånd lede oss,så ser
    mennesker at vi har noe som de ikke har,og da
    begynner de garantert å spørre.

    Jeg begynte i ny jobb 1 Oktober,og flere ganger
    har jeg fått oppleve at arbeidskamerater spør
    meg om forskjellige ting. Igår var sjefen min
    og en til inne på bloggen min og så,og jeg
    kjente en glede i hjertet. Noe ble sådd.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ønsker deg og dine Guds rike velsignelse Annika,
    å hilser deg med et vers jeg blir så minna på nå.

    RUTS BOK 3 VERS
    11 Så var nu inte rädd, min dotter.
    Allt vad du säger vill jag göra dig.
    Alla i stadsporten vet att du är en ärbar kvinna.

    Glad i dere alle!!!!!!!!!!!
    Hilsen Katthultaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Du är en sådan fantastisk frimodig broder i Jesu namn...Jag önskar dig all lycka till med ditt nya jobb. Och jag blir så rörd och glad tackar dig för alla dessa bibelverser som du alltid sänder i rätt tid. Är så tacksam för för att jag har fått så goda vänner som ni i Norge. Jag vill önskar dig all Guds kärlek och välsignelser till dig och din fina familj. Mange klemmer til dere.

      Radera
  5. Ja, tack och lov att Anden är starkare än det svaga köttet! Sedan jag tog emot frälsning har det blivit mycket lättare att leva efter "den gyllene regeln"! Jag har fått en ny syn på och lättare att ha fördrag med mina medmänniskor, som ju alla är Guds skapelser! Jesus för världen givit sitt liv! Öppnade ögon Herre mig giv! HALLELUJA!!! Ha en välsignad dag tillsammans med Jesus vår frälsare!!! KRAAAMAR!!! // Karin

    SvaraRadera
  6. Karin: Vi får se på våra medmänniskor med Jesu ögon...Visa kärlek, gråta med dem som gråter, glädjas med dem som är glada, trösta, förmana...Anden leder oss där vi bedjande går fram HALLELUJA ! Du ska ha en välsignad helg du med Karin. KRAAAMAR !

    SvaraRadera
  7. AMEN och stort tack till ditt inlägg kära vän! Det är så viktigt det du påminner om och jag själv tar det till mig och är glad att du påminner om det.

    Stooor kram till dig med önskan om en välsignad helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Tack för att du finns kära syster. Önskar dig också en välsignad och fröjdefull helg. Kramar !

      Radera