torsdag 13 december 2012

GENOM HANS SÅR.......

Vi lever i en tid fylld av högmod...
Istället för sorg finns endast nöjeslystnad...
 För saktmod : istället övermod...
Barmhärtighet : istället grymheter...
Renhjärtade : istället ett svart mörker...
Fridsamma : istället bittra människor...
Ändå kan man säga i falskhet :
Jag är rik, och behöver ingenting...Hmmm...
På en sådan moral vilar det hela civiliserade samhället av idag...
ETT ANGIVERI SAMHÄLLE vill jag säga...
Bildning och kultur...?
Visst kan det försköna och "förfina" människor...
Men det är ändå en falsk bild av verkligheten...
HÖGMODETS BÖRDA :
Egenkärlekens börda, är en hård kamp i tävlan och strävan...
Så länge du fortsätter kommer din börda att bli outhärdlig.
Men Jesu ord höres genom himlarymden :
KOMMEN TILL MIG...
Jag skall giva dig ro...
Han giver oss frid, och löser ut oss med sitt dyrbara blod ifrån :
Psykiska problem, kroppsliga sjukdomar, övermod, stolthet, illvilja, girighet etc...
Jesus är en verklighet, och snart kommer Han igen på skyar...
Vänd om min vän, och ändra din kurs ...
Blicka upp och se ett nytt ljus i ditt liv...
Byt ut din gamla människa, mot någonting nytt..
Och du ska få uppleva en underbar förvandling,
till både ande, själ och kropp...
Ty ännu varar nåden...
JESUS ÄLSKAR VARJE MÄNNISKA




10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Celia: Tack älskade syster... / Kramar till dig !

      Radera
  2. UNDERBART!!!
    Och jag är en av alla dem,som kan intyga att det är SANT!!!
    Ett helt nytt liv,fick jag av Herren Jesus!!!
    Fridshälsnngar och KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Amen och ett högt HALLELUJA... Jag instämmer i sången som de maskrosbarn som både du, och jag var...
      Himmelens regn av välsignelser till dig och de dina. KRAAAMAR !

      Radera
  3. Amen, säger även jag! Ja, jag är ju också ett maskrosbarn som fått ett nytt och rikt liv av vår Herre Jesus Kristus, som ju är så full av nåd och kärlek!!! KRAAAMAR till er alla välsignade, dyrbara syskon i Herren!!! // Karin

    SvaraRadera
  4. Karin: Du är så full av Herrens ord... Alltid så på alerten, det gillar jag.. hahahaha... Du och jag på en äng fylld av maskrosor, där Jesus är Herde, och leder oss... HALLELUJA !. Kramar till dig och Julia

    SvaraRadera
  5. AMEN! HALLELUJA! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: AMEN till dig också... Önskar dig en välsignad kväll/natt...Kramar från mig !

      Radera
  6. Ja,så sanning som du skriver Annika - än varar Nåden! Måtte många ta fasta på det du skriver. Vi behöver rannsaka oss och de som ännu inte har tagit emot Jesus i sina liv behöver göra sig redo! Tack för att du påminner om dessa allvarliga sanningar!
    En välsignad 3 Advent och många kramar till dig, kära vän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Ja, det får vi innerligt hoppas på, att människor söker Herren medan Han låter sig finnas...Önskar dig en välsignad start på denna nya vecka. Många kära kramar till dig.

      Radera