torsdag 6 december 2012

ETT AXPLOCK...

För många år sedan satt jag uppe om nätterna
och skrev dikter som kom till mitt hjärta...
Och denna morgon kom en dikt till mig som jag skrev 1994.12.19. eftersom det är December månad...Så käre vän...Ta emot den...
Jesus smärtornas man
som på korsets blodiga stam
frälsning åt dig gav
ifrån syndens mörka grav...
Ta hans sårmärkta hand
Han vill lossa dina bojors band
Rening från hans dyrbara blod...
det enda du behöver göra
är att ta emot...
Vänd om du arma människa
till källan ren och klar
och fråga icke efter
vad världen ger och tar...
Det finns en eld som brinner
som förtär allt eget jag
en kärlek som aldrig tryter
det finns nåd för varje dag...
Du törnekrönte Mästare
som på Golgata så sargad gick fram
för att spikas upp på korsets blodiga stam
Pinad och slagen med hånfulla ord...
bringade du full förlossning
till vår mörka jord...

22 kommentarer:

  1. Älskade syster! En sådan välsignad gåva du fått att kunna förmedla evangelium med så vackra dikter! Tack Jesus!!! KRAAAMAR!!! // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Ja, det var ett sådant flöde när jag satt uppe om nätterna då...Lite svårare nu när man ska upp tidigt på morgonen... Hahahaa...Tack för din kära hälsning och jag önskar dig en välsignad och trevlig helg. KRAAAMAR !

      Radera
    2. Tack! Ha en välsignad helg du också! KRAAAMAR!!! // Karin

      Radera
    3. Karin: Det ska jag ha även att jag arbetar denna helg. Kramar !

      Radera
  2. Ja,det är i sanning underbart!!!
    Du borde ta med dig den ut och dela den med ännu fler,när vi är på möten!!!
    Herrens Välsignelse och Kram från Hilleborg!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Kan falla i gråt själv, när jag skriver...Hehehee...
      Men visst...Det Herren lägger på våra hjärtan det får vi dela med oss utav...Önskar er alla på Hilleborg en välsignad helg. Kramar !

      Radera
  3. Amen! Fantastiskt - vilken källa Jesus är, källa till liv, till befrielse, till frid, till glädje, till nåd och inspiration!
    Frid i vinterkvällen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Celia: Tack för din fina hälsning. Jesus är allt som vi behöver och Hans ord fyller oss med frimodighet. Önskar dig frid över din helg i detta kalla vackra vinterlandskap. Kramar !

      Radera
  4. Tack för välsignad dikt! Den framkallade en smärtsam tacksamhet när jag tänkte på hur Han som inte ont hade gjort, blev behandlad, in i det sista! För min och din och allas skull. Den kärleken är så stor att vi nog aldrig riktigt fattar den på den här jorden.

    Tack för att jag fick ta del av dikten! Det sätter jag stort värde på.
    Du är till stor välsignelse Annika! Tack för allt du gör! Gud välsigne dig rikligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Ja, Jesus led en fasansfull död för oss alla, men tack och lov så vann Han över döden och dödsriket. Nu sitter Han på Fadern högra sida och manar gott för oss. Halleluja ! Är hemma på rast just nu. Ska snart gå på mitt sista pass på denna arbetshelg. Det är så välsignat att arbeta med gamla människor, de ha så mycket att förtälja...Ha en fridfull avslutning på denna andra adventssöndag. Kramar !

      Radera
  5. Kjære deg, takk for at du deler og for at du gir så mye av deg selv. Du kan virkelig skrive dikt, dette var vakkert og sterkt! Takk for at du valgte dele med oss lesere :) Det er sant, det er virkelig en glede å ha Jesus i livet. Jeg orker ikke tenke på hvordan livet ville ha vært uten....
    Jeg håper du har det bra nå i advnetstiden, Annnika. Jeg er dessverre dårlig på å legge igjen spor for tiden. Jeg har lite energi, sykdommen min er blusset opp og verre og jeg gleder meg ikke så mye til jul...men sånn er det bare. Kommer gjennom det også :) Og du? ønsker deg en god dag i dag. Må Gud velsigne deg - og takk, takk for at du er innom meg av og til med dine ord som gjør så godt. klem klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Tack för din välsignade hälsning. Jag lider med dig käre vän. Jag ber att Herren ska gripa in och hela dig. Vi vet icke alltid Hans vägar... Men ett vet jag dock: Han är med dig, leder dig och giver dig kraft hur än din dag ser ut, hur vi än mår och hur vi än känner oss. Han är vår käpp och stav... Jag önskar dig himmelens alla goda gåvor och kraft i denna adventstid. Kära, kära kramar till dig älskade syster.

      Radera
  6. Efter en intensiv resa är vi nu åter hemma och nu skall man smälta intrycken. Vi har haft två möten 6 olika möten med ca 400 ungdomar i olika åldrar. De lyssnar så intensivt och det är så fantastiskt att få vara med och se vad Jesus gör för dem och inte bara för dem utan även bland personalen. Direktorn på pojkhemmet förundrade sig så att vi kommer ifrån Sverige och delar ut biblar till alla pojkarna och förkunnade evangelium om Jesus, men som hon sa jag kan inte få hit en präst från kyrkan för de vågar inte.De fick även julklappar från Göteborg Nu är jag rätt så mör men jag har ju tid att hämta mig så jag skall inte oja mig. Om de du har skrivit tror jag att det är mycket viktigt att vi just som du gör, förhärligar Jesus för utan honom klarar vi oss inte. Ha en fridfull dec och ett gott nytt år de hälsade ifrån Polen vänter bara på Polens skall få en besökelsetid utav den Helige Ande då skörden även i detta land skall bärgas in och om far i himlen ger mej tid vill jag gärna vara med men det är han som bestämmer.Ber för dej att du får mer tid för ditt skrivande de behövs i denna tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Tack för dessa segerrapporter. Vi vet att Herrens dag är nära, och jag tror att Guds Ande kommer att svepa in över alla länder över vår jord. Och vi kommer att få uppleva förunderliga ting. Människor kommer att vända åter till Herren genom den nöd som skall komma. Önskar dig och din familj Herrens välsignelser. Kramar !

      Radera
  7. Hej Annika, vad gör du?...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andreas: Just nu ligger jag hemma i influensa, det känns inget vidare precis. Hoppas du har det bra. Guds nåd och välsignelser över dig käre vän. Kram !

      Radera
  8. Älskade Annika, vila i Jesu kärleksfulla famn och krya på dig! Herren välsigne dig!!! KRAAAMAR!!! // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Jag stannar hemma veckan ut nu, har fruktansvärt ont i alla mina leder...Men jag ska inte klaga, det finns de som ha det värre. Ha det så gott älskade syster och Jesus är med dig. Önskar dig all välsignelser från ovan. KRAAAMAR till dig !

      Radera
    2. Tack för det dyrbara syster!!! Jesus är med dig också och han älskar dig och det sätt du tjänar honom på!!! KRAAAMAR!!! Julia hälsar och KRAAAMAR också!!!

      Radera
    3. Karin: Tack för all din uppmuntran...Vi får tjäna Jesus på olika sätt, när vi vandrar vägen fram.. Ingen är förmer än den andre.. Allt är utav bara nåd, och alla är viktiga i Guds samverkan...Vi är alla grenar i Guds verk...Guds rika välsignelser till er. Kramar härifrån !






      Radera
  9. På tal om att inte klaga för att det finns de som har det värre.

    Men... jag tycker nog att folk måste ha rätt att få klaga? Även Annika... Tycker det bör vara en mänsklig rättighet kanske...


    /Hej då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andreas: Jo, man få klaga lite...Hahahaaa Önskar dig en bra dag. Kram !

      Radera