måndag 29 oktober 2012

THANK YOU ALL..

Thank you all...
For your E-mail and comments...

44 kommentarer:

  1. Vill bara erkänna att min engelska inte är den bästa.. Men jag förstår mer när jag läser, än vad jag kan skriva...Så därför valde jag att göra på detta sätt...Jag tackar Jesus för alla er som har skrivit E-mail till mig, och givit mig respons och kraft ni finns med i mina böner. Tack för att ni besöker min blogg, jag blir så djupt rörd. Önskar att vi alla må ses vid det dukade bröllopsbordet hemma hos Jesus..Ty se...Han kommer snart..AMEN !

    SvaraRadera
  2. God bless You too, dear sister in Christ!
    Love! // Karin and Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: God bless you too my dear sister..Snart är vi hemma HALLELUJA !!! Kramar till dig och Julia.

      Radera
  3. Va gott och slippa engelskan när vi kommer hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Ja, jag håller med dig..Hahaa Ibland kan det vara svårt att "trycka ut sig" här nere på jorden. Hahaaa...Men kommer dag kommer råd, man får be Anden om hjälp i språken som på pingstedagen...Ha en välsignad dag . Kram !

      Radera
  4. Det var en fin "Glitterpostlåda" på bilden!!!
    STOOORT TAAACK till dig,för din insats i Vetlanda Friförsamling!!!
    Det kom in Bönesvar och Tacksägelseämnen på telefonen i Måndags till oss av folk som fått möta Jesus!!!
    ALL ÄRA TILL HONOM!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Jo,tack själv. Det var ett välsignat möte. Vi får verkligen tacka Jesus för att Hans ord har framgång och icke vänder fåfängt tillbaka. Det lönar sig att gå till HONOM. Underbart ! Halleluja ! Ha en välsignad dag Kramar !!!

      Radera
  5. Og takk til deg...for at du finns! Innom med en god klem til deg - og må Gud velsigne denne uken din :) klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Tusen takk for at du även finns. Du är til så stor velsignelse for oss alla. Ha en fortsatt fin uken. Mange goe klemmer til deg fra meg. Herren är med dig !

      Radera
    2. :) så søt du er! Innom med en klem og et ønske om en god, ny uke :) Må herren velsigne deg rikt i dagene som kommer!!

      Radera
  6. "Vill bara erkänna att min engelska inte är den bästa.. "

    Vad hade Annika för betyg i engelska i skolan?... hehehe...

    SvaraRadera
  7. Andreas: Ja, då är vi i alla fall två som inte är så duktiga. Jag tror jag hade en 3:a i betyget Hahahaaa...Men vi får väl öva upp oss Andreas. Ha en fin dag. Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den översta meningen var ju ett citat från dig ovan där... (på tal om engelskan, men min engelska är väl inte den bästa heller på sätt och vis).

      Radera
    2. Andreas: Jag tycker om dig, och tycker att det skriver är bra. Men som sagt, vi får använda oss av Herren så fixar han vår engelska.... Guds rika välsignelser och kramar!

      Radera
  8. Jag hade full sjå att få ettan till att stå upp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Stackars dig... Men var vid gott mod, ty Herren giver oss svaga kraft, och förhoppningsvis kommer ordet att nå fram...Have a nice evening.. Hughes !

      Radera
  9. Vad betyder Hughes eller är det hug hes

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Vad håller du på med alltsåå:: ??? Hugs eller hughes?
      Spelar roll?Det betyder en stor kram från mig från alla dem som skickar e-mail...

      Radera
  10. Min kära hustru är i Turkiet på solpåkoppling han har varit där en vecka så nu behöver jag anställa en som vill komma och städa efter mig .Men det blir nog så att de får jag göra själv så jag skall gå in och börja nu så kanske jag hinner bli färdig tills i morgon kväll då hon kommer hem annars ligger jag väldigt risigt till och de vill jag inte utsätta mig för hellre en ilsken tjur i hasorna än en ilsken hustru.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Förstår att du tänkte på mig, när jag jobbar som Personlig Assistent Hahahaa..."skojar" Då får du väl känna dig blek och glåmig nu då...När din fru kommer hem solbränd och fräsch.../ hälsa så gott från mig, och hon och jag kanske skulle göra en egen Polenresa igen. Var välsignade och kramar !

      Radera
  11. värst vad ni pratade om engelska här idag då...tack Annika för alla dina värdefulla inlägg på bloggen...du är en riktig evangelist du...
    ha en underbar helg...
    massor med kramar från Marianne....
    PS till alla som läser här...glöm inte att be emot yoga. det har ju kommit in i många skolor nu i Sverige. Må Herren beskydda våra barn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne: Ja, det blev lite engelska här för jag har fått många som skriver E-mail på engelska till mig och undrar om det kommer fram. Så därför satte jag in detta inlägg. Självklart ställer vi upp och be för detta böneämne, det är så mycket falskhet och villoläror som bedrar idag. Önskar dig kära Marianne allt gott ifrån Jesus och krafter för varje dags behov. Många kramar till dig !

      Radera
  12. Det värsta tycker jag att det är så många Kristna som anammar det och tror att det är ok. Men vi går emot det i Jesus namn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Vi får be att sanningens Ande vill uppenbara sig, så att ingen blir förvillad. Och ju fler som ber...dessto bättre.. Låt oss med frimodighet gå ut med sanningens budskap.../ "koklämma" på dig...Hahhaa..

      Radera
  13. Kjære deg - bare innom med en klem. Jeg håper helgen din har gitt deg litt nye krefter og overskudd, og jeg håper du opplever velsignelser og godhet rundt deg. Så fint at du får gode ord og eposter - det unner jeg deg så. Du er god. Sender deg en god klem herfra (ps. jeg er dårlig på å hilse på for tiden, jeg er midt i eksamen og nokså sliten) klem klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Tack för kära hälsningar från dig. Det är roligt att få E-post från andra länder. Jag ska snart komma och hälsa på och skriva på din blogg när allt har lugnat ner sig runt omkring mig. Jag tänker på dig och ber för att Herren skall giva dig krafter. Ha en underbar dag med Herrens välsignelser över dig. Mange goe klemmer til deg.

      Radera
  14. Bless you too dear sister!
    Jag får ju inte vara sämre då;)

    Tackar dig för det du skriver och delar i denna blogg, Ber att Helig Ande skall fortsätta att inspirera dig och tala genom dig och att människor skall komma till tro genom dina ord!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Celia: Bless you too. Har varit dålig på att vara inne här på bloggarna. Här har varit dödsfall och ett nytt jobb att sätta sig in i. Men jag återkommer när allt har lugnat ned sig. Tänker mycket på er alla kära vänner som jag fått träffa här inne. Men Herren är den samme igår, idag och till evig tid...Halleluja ! Och jag ska även besöka din kära blogg så snart jag kan...Önskar dig allt gott ifrån ovan. Kära kramar till dig !

      Radera
  15. Hei kjære venner,og Guds fred til dere alle!!!

    Blir så minna på å sende dere en hilsen ikveld,
    så her kommer den i Jesu Navn.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!

    Ps 20

    En bön för Herrens smorde
    1 För sångmästaren, en psalm av David.
    2 HERREN må höra din bön på nödens dag,
    Jakobs Guds namn må beskydda dig.
    3 Han skall sända dig hjälp från helgedomen,
    från Sion skall han stödja dig.
    4 Han skall tänka på alla dina offer, med välbehag ta emot dina brännoffer. Sela.
    5 han skall ge dig vad ditt hjärta begär och fullborda dina planer.
    6 Då skall vi jubla över din frälsning
    och i vår Guds namn resa upp baneret.
    Herren må besvara alla dina böner.

    7 Nu vet jag att HERREN frälsar sin smorde.
    Han svarar honom från sin heliga himmel,
    genom väldiga gärningar ger hans högra hand frälsning.
    8 Andra förlitar sig på vagnar och hästar,
    men vi berömmer oss av Herrens, vår Guds, namn.
    9 De sjunker ner och faller, men vi reser oss upp och blir stående.

    10 HERRE, fräls oss! Konungen skall svara oss när vi ropar.

    Jeg har jobba så mye siste ukene,så jeg har ikke hatt krefter til å være så mye på bloggen,men nå kjenner jeg at jeg savner dere så at jeg må begynne å skrive litt igjen.
    Skal fortelle alt som har hendt de siste ukene senere.
    Jesus har virkelig vært med oss!!!!!!!!

    Gud velsigne dere alle!!!!!!!!!!!
    Glad i dere alle!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hilsen Katthultaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel : Jätte stort tack för denna psalmen ska du ha... Herren Jesus är med dig och välsigna dig och din familj. Goe klem til dere.

      Radera
  16. Kära vän Annika!
    Jag vill bara krama om dig och berätta att jag tänker på dig och ber för dig! Jag förstår att det är kamp efter det som du har berättat här i kommentarerna. Vila och tänk på att Jesus ska bära igenom alla tuffa passager. Jag lovar dig att jag är ofta hos dig i tankarna och har så varit länge.

    Sänder en Bamsestor kram! Gud ska vara nära, mycket nära!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Kära du tack för bönerna de behövs sannerligen. Tänker mycket på dig också. Återkommer senare till bloggarna när allt har lagt sig till ro igen. Ha en fortsatt fin helg och Jesus är med dig. Bamsekramar till dig !

      Radera
  17. Hei kjære venner

    Blir minna på å sende dere,
    Jesaja 41 vers
    13 Ty jag är HERREN, din Gud, som fattar din högra hand
    och som säger till dig: Frukta inte, jag hjälper dig.

    Tenker på dere å ber for dere kjære venner.
    Hilsen
    Jan Samuel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Du är dig lik...: ) och skickar alltid tröstens ord i rätt tid. Jag tänker mycket på er också kära vänner. I kväll ska vi ut och spela och vittna...Ni finns med i mina böner. Ha en välsignad helg. Klemmer !

      Radera
  18. Älskade, dyrbara syster Annika! Herren bär dig uppå Faders armar! Du är välsignad och trygg i Honom som är given all makt i himmelen och på jorden! KRAAAMAR!!! // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Förlåt att jag inte ha svarat förren nu, men du och Julia finns naturligtvis i mina tankar. Ja vi får jubla och triumfera för att all makt ligger i Jesu händer...Tusen kramar och välsignelser till er.

      Radera
  19. Første Krønikebok 7 vers
    15 Mina ögon skall nu vara öppna och
    mina öron lyssna till vad som beds på denna plats.

    16 Jag har nu utvalt och helgat detta hus
    för att mitt namn skall vara där till evig tid.
    Och mina ögon och mitt hjärta skall alltid vara där.

    Jesaja 12 vers
    2 Se, Gud är min frälsning, jag är trygg och fruktar inte,
    ty HERREN HERREN är min starkhet och min lovsång.
    Han har blivit min frälsning."

    3 Med fröjd skall ni ösa vatten ur frälsningens källor.


    Jesaja 54 vers
    14 I rättfärdighet skall du bli befäst.
    Förtryck skall vara fjärran från dig,
    du har ingenting att frukta.
    Förskräckelse skall vara borta,
    den skall inte komma dig nära.

    Amen og et høyt Halleluja kjære venner!!!!!!!!!!!!!!
    Glad i dere alle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Stor og varm klem fra
    Katthultaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Jag ropar ett högt HALLELUJA..Och är så glad för dessa versar ifrån bibeln.. Mange Klemmer til dere fra Småland og välsignelser.

      Radera
  20. Bare innom med en klem. Jeg vet jeg har vært litt dårlig på å besøke deg her på bloggen i det siste, men jeg har vært totalt oppslukt av en eksamen. Den ble levert i dag, og jeg puster ut. Er kjempesliten.
    Men ville si jeg tenker på deg. Håper dagene er gode. Mange klemmer din vei <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Du är en underbar och varm människa. Du finns i mitt hjärtas böner. Det är så gott att vi tänker på varandra. Och jag vet att Herren giver dig nya krafter för varje dag...Mange, mange klemmer til deg fra meg.

      Radera
  21. Jaha på torsdag bär det av till Polen med den sedvanliga julresan ca 300 julklappar till ungdomar skall bli väldigt intressant denna gång ja det har det varit var enda gång som vi har åkt det är den 23 dje julresan. Så be för oss att guds ord har framgång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag står med er i bön! Må Herren välsigna er för det ni gör där! // Karin

      Radera
    2. Bert: Önskar er all lycka till med ert arbete i Polen, och det kommer till att bli till stor välsignelse där. Ty Herren håller sin hand över er och kommer att bruka er så det leder många till frälsning. Kära kramar och hälsa alla så gott.

      Radera
  22. Karin: Jag står även med i bönen för Polen. / Kram till dig.

    SvaraRadera