fredag 12 oktober 2012

DEN STORA ENSAMHETEN...

Känslan av en värld...
som icke passar ihop med vårt tankesätt,
är inte bara en iakttagelse. Det är känsla som sitter djupt rotad inom oss.
Generationer från förr räknade med att kunna förändra saker och ting.
Men dagens människor, är både maktlösa, och underskattade...
I en värld där elektroniken råder finns det ingen möjlighet att
finna och hitta djupet inom sig...Man känner endast tomhet, och ensamhet, och rädsla för att icke duga för den man är...
Vi lever i en tidsålder när datorerna prata med oss...
man upplever att våra närmaste grannar blir mer otillgängliga.
Man tappar bort den riktiga verklighet
med vilka man kan dela sina djupaste känslor...
Man känner att massmedia och politiker ljuger för oss...
Många känner sig svikna...Det är en känsla av tomhet
hos människor som i djupet av sina hjärtan misstro lösningar,
som andra prackar på dem...
Man avtrubbas av världens utbud och detta ständiga jagande
efter fåfängliga ting, och det slutar med att man icke orkar tro på någonting längre...
HEMLIGHETEN ÄR ATT JAG SÖKER, OCH BEHÖVER JESUS...
JAG KLARAR MIG ICKE, PÅ EGEN HAND...
Jag behöver Jesu hjälp, för att kunna ge...
eftersom jag själv icke verka kunna ge...
Jag behöver Jesu hjälp för att kunna vara vänlig...
eftersom jag icke i mig själv, kan kunna ge det till andra...
Jag behöver Jesu hjälp, att kunna älska...
eftersom Han har älskat mig först, och därför måste jag kunna älska mig själv, för att kunna ge, vara vänlig och kärleksfull mot andra...
Vår längtan ligger i hoppet...
Många kan bli skrämda av den brutalitet som samhället visar idag.
Man klämmer åt de svaga och vidgar klyftorna mellan rika och fattiga.
Vi fjärmar oss för dem som har svikit oss...
vare sig det är politiker, föräldrar, man eller hustru osv...
I vår ensamhet så törsta vi efter gemenskap, efter relationer som håller, någon att kunna lita på. Livets osäkerhet och orättvisor
berör oss djupt, hoppas jag. Vad skall jag då göra, för att finna en inre frid, och ro i min så svårt sargade själ...?
ATT FINNA VÄGEN, SANNINGEN OCH LIVET...?
Döden kommer till oss alla, utan att göra skillnad på person,
likt tidvattnet som sveper bort det sandslott som byggts och raderar
bort alla spår av det som någonsin existerat...
INGEN MÄNNISKA HAR MAKT ÖVER VINDEN, TILL ATT HEJDA DEN, EJ HELLER HAR NÅGON MAKT ÖVER DÖDENS DAG, EJ HELLER FINNES UNDFLYKT I KRIG; SÅ KAN OGUDAKTIGHETEN ICKE RÄDDA SIN MAN.
 ( Pred 8:8 )
Låt oss ta oss tid till att fundera en stund på evigheten
Det finns ett liv bortom döden...
Vi vet att världen och dess begärelser skall förgås...
Det finns en himmel full av kärlek,äkthet och sanning...
Det finns ett helvete där pina, gråt,ensamhet, avsaknad av all form av kärlek, och tandagnisslan råder, och som ljuder både dag, och natt... Vi blir kanske jagade och förföljda här i värden...
Men vi håller dock fast i hoppet, och väljer himlen...
Och Jesus själv kommer på skyar och förlossar oss, om vi väljer sanningens, kärlekens och hoppets väg...
Och jag önskar innerligt, att även du gör det...
Genom blodet, vattnet och Anden, så kommer du med hem
till ditt rätta hem. Guds rika välsignelser, och kramar från mig till dig !

14 kommentarer:

  1. Äääntligen,,, kom det ett Välsignat inlägg,här på Midnattsropet!!!
    Vi får fästa blicken på Jesus och målet som hägrar,emedan vi försöker att vinna flera med på vägen hem!!!

    (Kalle har jobbat i Lammhult denna veckan och han träffade en kille,som har bott i samma hus som Pappa,han kände pappa mycket väl,hade även åkt med honom till RIA i Värnamo,när vi var där och spelade,,,även Lars-Göran kände han,allt var bara bra med honom!!!
    Vad liten världen är ibland)???

    Önskar dig en fin,Välsignad helg,,,du ska väl också jobba,kan jag tro???
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Så nu är jag då tillbaka igen, efter ett uppehåll. Tack för välsignad hälsning, och vi hör av om spelningen på söndag i Vetlanda. Jag jobbar och står till förfogande både dag som natt för du vet vem, efter som slutet är ganska nära nu...Ha en välsignad dag. Kramar !

      Radera
  2. Svar
    1. Andreas: Tack käre du, och Herrens välsignelser önskar jag dig. Kramar !

      Radera
  3. Ja, AMEN Annika! Vilket djup och sanning du har fått fram i din text! Vilken märklig värld vi lever i, så bekväm och alldeles livsvarlig för vår ande. Så mycket vill dra oss bort från Gud, men det enda viktiga är precis som du skriver att vi först av allt är redo och har gett vårt hjärta till Jesus Kristus!
    Tack för din text, så välsignad!
    Ha det också du välsignat och en fin helg! Höstkram från mig till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Jag håller med dig. Vi önskar att se Jesus först av allt..Herren giver oss kraft kära du. Ha en underbar välsignad helg och många kramar härifrån.

      Radera
  4. Ja älskade Annika, det är så sannt det du skriver! Sådana sanna allvarsord, som tyvärr stämmer väl in på många människor! Så mycken ensamhet, ej självvald! Så mycket smärta, sorg och ledsenhet! Så mycket utanförskap! Fienden vill sänka oss och få oss, både troende och icke troende, att känna att vi inte duger! Att ingen vill ha oss! Ingen bryr sig om! Men det finns en som bryr sig om och som älskar oss precis som vi är! Hans namn är Jesus, namnet över alla andra namn! Han som är given all makt, i Himmelen och på jorden! Han som längtar efter att vi ska komma till Honom och bekänna vår tillhörighet med honom! Endast Han kan skänka oss varaktig frid! Åååh, vad jag längtar efter Honom! Älskade Jesus, kom snart! Ha en välsignad helg kära syster i Herren! KRAAAMAR!!! // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Vi får vara salt och ljus i en förrutten värld, den tid som är kvar...Ha en välsignad helg du och Julia och många kramar till er.

      Radera
  5. AMEN kan jag bara säga till detta blogginlägg
    kram Alex

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alex: Det gör jag också..: ) Va rädd om dig kära syster och hoppas vi ses snart och Jesus leder oss beständigt. Kramar !

      Radera
  6. Kjære deg, så fint at du tar opp dette tema og skriver om det her på bloggen din. Det er mange som kan kjenne seg igjen, og det er viktige og sanne ord du deler. Syns du skrev dette utrolig godt. Kjære deg, jeg håper du kjenner du blir gitt styrke, som dagene er - og jeg håper dine dager er bedre - og bedre. Til tross. Jeg ber for deg når jeg husker det, og jeg håper du får en fin uke kjære deg. mange klemmer - og må Gud velsigne deg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Tack för din kära varma hälsning, och tar tacksamt emot dina böner för mig, liksom jag beder för dig.Önskar dig Guds rika välsignelser och krafter över dig og din familj, samt mange goe klemmer til deg.

      Radera
  7. Underbart och sant. Välsignelser till dej. Tack och kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Celia: Många kära välsignelser till dig också,och Jesus fortsätter att leda oss där vi bedjande gå fram både i tal och skrift. Kramar till dig !

      Radera