fredag 7 september 2012

MÄNNISKOSONENS TILLKOMMELSE...

När I nu fån se förödelsens styggelse,
om vilken är talat genom profeten Daniel,
stå på helig plats.......
den som läser detta, han give akt därpå...
Jesu varnar för den kommande nöden och manar  oss till förberedelser...Vi ser och anar vilken katastrof som väntar för Jerusalem, ja, för hela Israel...
Falska räddare skall uppstå. Denna hemska tid som nu råder
är en gyllene tid för falska profeter.
Men vi som är kristna vi tror, vi vill som kärleken hos Paulus.
TRO ALLTING...Detta betyder att med aldrig sviktande kärlek tro på det goda hos den människa man älskar. Men det betyder inte godtrogenhet...Jesus vill att vi skall vara kritiska...
särskilt i de stormiga tider som nu väntar, och inte godta första bästa högröstade "profet"....Skriften säger oss :
AV DERAS FRUKT SKOLEN I KÄNNA DEM...
Från profetiorna om den annalkande nöden riktar Jesus uppmärksamheten mot sin tillkommelse...
Den skall icke kunna bli föremål för några misstag...
Den skall lysa klart från öster till väster...
Så glider hans tal nästan omärkligt över från historien till evigheten.
Snart är det fråga om en inre angelägenhet...
Två skall mala på samma kvarn. Den ene skall upptagas, den andre skall lämnas kvar. Till det yttre är människorna förvillande lika, men i deras inre går en gräns. Den dagen skall göra det uppenbart, tillkommelsens, evighetens dag. Som en snara skall den komma över hela jordens alla innebyggare...Som en tjuv skall Jesus komma till människan, i en stund då hon inte menar det.......
Mitt i den dramatiska kamp, som mänskligheten utkämpar mest för sin ondskas skull, skall vi som Jesu brud tända kärlekens ljus...
Så vaken fördenskull, ty I veten icke vilken dag eder Herre kommer...

17 kommentarer:

  1. Må vi vara vakande och beredda! Redo att möta vår brudgum! Halleluja!!! // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Låt oss vara redo, att möta vår Brudgum och Vän...AMEN. Kära kramar !

      Radera
  2. Ja, det är en så allvarlig tid. Vi ser många tidstecken som Bibeln har talat om att vi ska titta efter. Tack för att du varnar och går ut med sanningen direkt från Guds ord!
    Guds frid! Ha en välsignad helg! Kramar till dig min vän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Dagarna tycks försvinna i en snabbare takt, medan ondskan sprider sig över världen...Låt oss vandra i sanning och ljus, och vara beredda när anskriet ljuder...Kära kramar !

      Radera
  3. Ja,jag kommer att tänka på den sången som vi sjöng på mötet i Söndags: "Hur skall det te sig på vår jord,då Jesus komma skall"???
    Det är allvarliga tider och Bibelns profetsior går nu i sin fullbordan framför våra ögon!!! Herren må hjälpa oss att vi kan få fler med på hemvägen innan det är försent!!!
    Ha en välsignad Tisdag!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Ja, den sången är högaktuell nu, hoppas att många ska komma till tro, och införsikt att det är sanning att Jesu återkomst är nära. Kära Kramar !

      Radera
  4. Så är jag hemma från Polen igen efter en fantastisk resa. Karin hur har det gått med din bil jag behöver veta vad du har för regnummer. Tack för förbön det har hjälpt mycket hade så ont i kroppen så jag trodde jag skulle behöva ställa in resan men det har gått.Kjell har varit med och vi har haft öppna och härliga möten på den ena platsen efter den andra och alla barn satt som levande ljus och lyssnade på när vi sjöng och talade Anna tolkade och hon hälsade till alla som hon känner likaså Kobus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Jag ber om ursäkt, till alla ni som har skrivit kommentarer, att jag har svarat så sent, men ibland så har man annat att ta hand om än att sitta vid datorn.../ Underbart Bert att er resa gick bra, och ni gör så mycket gott i Herrens tjänst...Får hälsa Anna och Kobus tillbaka.../ Kära Kramar !
      Jesus lever. Han som var, Han som är och Han som skall komma...

      Radera
  5. ...Bare innom en lørdagskveld for å si at dine ord til meg rørte meg til tårer...Det var utrolig sterkt det du skrev til meg, og det vil jeg takke deg for. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ikke ha svart meg før - sånn er det av og til. Jeg forventer det ikke, men blir gla når du orker og har lyst.

    Takk min venn - du er virkelig helt unik - og har en fantastisk gave i å oppmuntre. Mange klemmer med ønske om god helg

    SvaraRadera
  6. Karin hur gick det med din bil jag hade behövt ditt regnummer så skulle vi nog kunna ordna att avgassystem. Jag har inte glömt men jag trodde att jag skrivit om detta en gång på Annikas blogg men det var nog fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  7. Måste berätta om en familj som vi besökte som rektorn i skolan hade begärt att domstolen skulle begränsa föräldrarnas rätt att fostra sina barn bara därför att de inte hade råd att köpa böcker. I våras när vi hade möte i Vetlanda fria kom Kjell ifrån Värnamo enbart för att ge mig Tio tusen kronor som jag skulle skicka ner till Anna så att hon kunde köpa Böcker till barnen så att de kunde hänga med på u ndervisningen.När jag fick pengarna var det så sent de läsåret att köpa böcker så Anna fick vänta tills denna termin och nu har alla fått de böcker de behöver i denna familj och därmed gjorde vi om intet Djävelens planer att ta barnen från föräldrarna, för när Anna talade om för rektorn att vi hade köpt böcker till barnen så sa han varför har ni gjort de liksom det var väl onödigt nu är ju min skrift till domstol ogilltig och jag får stå där med skam ja skäms på dig du Rektor. Mellanflickan hade sagt att tar de mej från min mamma då kan jag lika gärna dö.Tack käre Jesus för att du har betrott oss med försoningens hanlingar och ord.Och tack för alla de i Värnamo som har offrat och som fortfarande offrar till Guds verk. Nu Karin avd har du för telefon nummer så Skall vi se om vi inte kana laga din bil, det blir inte så dyrt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Ja, det är så välsignat att höra om era resor, och vad Herren gör. Och att de medel som skickas verkligen kommer fram och hamnar hos de behövande...Det figurera så många mellanhänder idag, som sko sig på andras fattiga bekostnad.../ Önskar dig Guds Frid. Kram.

      Radera
  8. Så var det föreståndaren i Morag som vi besökte han var så slut och nere så han visste inte var han skulle vända sig vi var där hela lörd em vi sjöng vi bad vi hade väckelsemöte i källarn. Idag när jag talade med Kobus hälsade han från Andrey i Morag hälsa de svede som han sa nu vill jag vara kvar här i Morag en lång tid till han hade fått nya krafter och både han och hans fru hade fått möta den uppståndne till både Ande Kropp och Själ.Hoppas du fortfarande är intresserad att följa med någon gång.Signatursången för denna resa blev Säg känner du det underbara namnet. Namnet framför andra namn är Jesus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Jovisst vill jag göra en resa till Polen, men jag har lagt det i Herrens händer, och Han får styra mig, så vi får väl se när det kan ske, och om det är Hans vilja...Underbart att höra om bönesvar...Ha en välsignad dag Kram.

      Radera
  9. Karin jag känner mig så skyldig att jag inte ännu kunnat hjälpa dig. Men jag vet inte var du bor och jag vet inte ditt telenummer. Om du inte vill lämna de här kan du skicka dem på min mail sandsjofors.avbytarservic@telia.com Ha de gott. Jag har inte glömt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Ska jag ta ett snack med Karl-Erik angående om Karins bil, eller sköter du om det hela ?

      Radera