tisdag 25 september 2012

LIVET...

I vårt mänskliga liv finnes det ingenting som går upp mot,
eller höjer vår livskvalién mer än att verkligen att få känna sig hemma,
med någon vi verkligen älskar och har förtroende för...
Med en sådan person känner vi att vi kan vara fullkomligt uppriktiga,
och kan ta oss an de utmaningarna, i det livet ger oss och kommer i vår väg...
HANDEN PÅ HJÄRTAT...?

Det är inte alltid vi känner, och upplever Jesu närvaro...


Det finns nog tillfällen då icke Jesus få stå i centrum i våra liv...
Men dock finns viljan och tron kvar.
Och det finns också tillfällen när vår längtan efter Jesus blir så stor
att vi längtar hem, till Honom...Och jag vill påstå, att den tanken inte är byggd på själviskhet...
Himlen är icke en belöning för att vi har varit goda eller för vårt eget ego...Det är ett evigt hem som vår Fader har skapat när Han sände sin enfödde Son till denna världen. Han som har kallat både dig och mig...
Det är nåd utöver nåd.......
Och jag såg den heliga staden, det nya Jerusalem komma ner från himlen från Gud...Upp.21:2.......
I vår "moderna" upplysande tid, som det så vackert kallas för...
Finns det liv i form av olika aktiviteter, meningsfull sysselsättning, konserthus, biografer och stora arenor för idrott och mängder av andra saker, för att göra livet mer lockande och intressant...
Men det finns också andra ställen där förfallet är totalt, nedsmutsning, arbetslöshet och brottslighet råder. En hatisk spänning mellan olika raser, och kulturer, samt en stor ensamhet...
Vad jag vill säga är :
Staden  byggd på bergets topp sitt ljus i natten sprider...
Byggmästarens namn är Jesu Krist...
Vi går mot jorden undergång vänner...
Men när detta skall ske vet ingen... förutom Fadern...
Men vi få stå redo varje dag och varje stund, för att ta plats i den heliga staden . Och hur du vill ha din framtid...Det avgör du själv...?



22 kommentarer:

  1. Som jag skrev om den kvinnan i Polen som önskade sig att kunna få leva tryggt i sitt eget hem. Jag talade om för henne att Jesus ville att hon skule bedja till honom tala med honom då hon tittade på mig och sa men han kanske är arg på mig.Nu förstår jag vad hon menade, jag håller på att läsa en bok som heter där mandelträden blommar skriven av en missionär som var i Portogal där katolisism har ett starkt fäste. Hans beskrivning utav denna lära den är kuslig. Bland annat får man lära ifrån barnsben att Jesus är avisande arg och dömande och ingen kan komma till honom utan genom Maria. Så nu har jag fått ett budskap till polen folk och jag skall använda mycket mer tid till att tala om hur god och snäll och mild ja alla ord jag kan uppbringa så hjälp mig Gud att kunna förhärliga din son Jesus genom den Heliga Ande på ett sådant sätt att de förstår hur lurade de har blivit det känns spännande. Denna bok har upplyst hela mitt indre över sådant som jag inte visste för man märker det inte när man är i Polen och det värsta är att jag tror att katolisismen har ett ansikte för varje land vilken smörja deras lära är där man trälbinder folk genom att få dem att känna fruktan och där endast prästen kan ge dem syndaförlåtelse genom bikten.Imorgon skall jag hjälpa Karin med hennes bil så att hon kan åka till Kalle på torsd han kan nog laga bilen meddettsamma, så hon behöver någonstans att vara men det ordnar du .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Ja, det är Sonen som ska förhärligas, och ingenting annat. Ty det är Han som har köpt oss alla fria, med sitt eget dyrbara blod på Golgata...Katolisismens lära är helt fel, och den ska vi icke beblanda oss med. Ha en Fridsam dag med Herren Jesus. Kram !

      Radera
  2. Jaa himlen, ibland längtar jag så det värker. Vad underbart det skall bli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Celia: Härligt att höra av dig igen. Visst längtar vi till Jesus, och staden där ovan, så det värker. Men ännu en liten tid får vi vandra i denna jämmerdal, och göra så gott vi kan... Och snart skall vår tro, bytas ut till åskådning. Halleluja... Önskar dig Herrens välsignelse och kraft. Kramar !

      Radera
  3. "osså".

    Ingen kommer till Jesus utan genom Maria? Det har jag då aldrig hört. Men katolicismen är väl säregen kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andreas: Det ska du bara vara glad för, att du aldrig har hört innan. Ha en fortsatt bra dag, och Herrens välsignelser till dig. Kramar !

      Radera
  4. När man vandrar i Ande och Sanning,har man Jesus för ögonen hela tiden,,,Jesus genomsyrar hela mitt liv,sedan den dagen jag fick NÅD att själv möta Honom,,,det är ett LIV man lever,,,d.v.s.,,, jag är redo att bryta upp och lämna ALLT,när Han kommer...Honom som har har 1:a platsen i mitt liv!!!
    HALLELUJA,VILKEN DAG DET SKA BLI!!!
    KRAAAM & AMEN!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Visst har man Jesus, för sina ögon... Han är ju vår första kärlek, och vår personlige, även om man inte alltid känner Hans närvaro... Men det är icke våra känslor, som bär oss, utan vår tro. Halleluja ! Och den nåd, och den kraften, som är oss given...Är den som skall bära oss Honom till mötes på skyn... Vi syns i kväll då, ha det gott i skolan idag. Kramar !

      Radera
  5. Jag trodde nog inte heller att det var så men så är med bikt Prästens avlösning skärselden sista smörjelsen och tillbedjam till helgon dödas ben stenar tilloch med tillber man den nyligen döde Påven. Men bakom kulliserna är det förföljelse mot sann Kristendom. Men det skall också erkännas att när en människa söker Jesus uppriktigt så får de uppleva frälsning och förlåtelse utan medverkan utav prästen även inom katolicismen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Glömde visst svara på frågan där upp som du skrev. Det verkar som jag har fått dubbla budskap här, angående Karins bil...? Visst hjälper jag till... Bara jag får korrekta besked..? Kram !

      Radera
  6. Ja, Jesus är vägen, sanningen och livet och ingen kommer till Fadern utom genom Honom!!! Det finns inget här på jorden som är mer värt än att få tillhöra och vara tillsammans med Jesus! Det finns inget/ingen som kan ta bort fruktan och ge sådan äkta kärlek, trygghet och omsorg!!! Av NÅD!!! Jag ber från djupet av mitt hjärta att nära och kära ska vända om och komma med! Jag sörjer de som gått och riskerar att gå evigt förlorade! Jag längtar så till den dagen, då vår Herre kommer och hämtar oss hem!!! Vilken dag det skall bli!!! Marana, ta!!! Halleluja!!! // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Det är helt rätt som du skriver. Vägen och allt går genom Jesus som sagt. Alla andra vägar är lögnens. Vi får längta efter vår Brudgum tills Han kommer med skyar. Halleluja och Amen. / Ps. Skulle du komma neråt i morgon med din bil, så skriv en rad hur du gör, så rättar jag mig efter det. Nämn hur dax du kommer i så fall...? Önskar dig allt gott ifrån ovan. Kramar !

      Radera
    2. Nu har Bert varit här och låtit fixa och balansera däcket! Det var märkligt nog ingen punktering!!! Nåväl, nu är däcket ok!!! All ära till Gud!!! Tack dock, till dig osså Bert, du Herrens tjänare!!! KRAM!!!

      Annika; jag anpassar mig efter hur det passar dig och bilreparatören bäst!? Jag är så tacksam till Herren för er underbara syskon!!! Herrens rika välsignelser över era liv!!! KRAAAMAR!!! // Karin

      Radera
    3. Karin: Jag är ledig hela dagen i morgon, det är bara att skriva, så möter jag upp dig, så får vi se om jag skall köra hem dig, eller vad som händer. Det löser sig...:-) / Kramar !

      Radera
    4. Tack för det, kära syster!!! Julia hälsar också! KRAAMAR!

      Radera
    5. Kära hälsninga, och kramar tillbaka till er båda..:))

      Radera
  7. Svar
    1. Alex : Har sett på mailen att du skrivit innan, och jag har även skrivit till dig, men det har icke fungerat. Men nu ser jag det funkar igen. Ja, Jesus är livet för både dig och mig, och alla andra. Och det är så gott och skönt att veta, att Han är mån om oss. Och Herren må giva oss kraft och styrka, att fortsätta vandringen med Honom. Amen. Du finns i mina böner. Ha en underbar dag med Jesus. Han är med dig genom både eld och vatten, och omsluter dig på alla dina sidor. Många Kramar !

      Radera
  8. Skall ringa Kalle imorgon han skulle till tandläkarn först så det blir bäst på eftermiddagen. Han hinner nog att se över bilen så Karin får den med sig hem tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Oki...Men har du skaffat bildelarna som behövs då ? Slå mig en signal i morgon, så finns jag på plats. Jasså...den "gamle" ska till tandläkaren... Då får vi väl hoppas att han har mål i munnen när han kommer tillbakes...Heheeehee...

      Radera
  9. Först av allt, vilken romantisk bild av paret som dansar över ängen! Det var svårt att slita blicken från den, romantisk som jag är.

    Ja, vägen till Fadern går endast genom Jesus Kristus, det är sanning, amen! Jag läste just om en känd tidigare världsledare som startat en ny världskyrka tillsammans med Påven. Vi bör alltid vara på vår vakt med Bibeln som rättesnöre så vi inte förvillas för eftersom Jesus varnade för att förvillelsen skulle bli stor under den sista tiden, så förstår vi att faran är överhängande för oss alla om vi inte är vakna.

    Jag önskar min vän en välsignad ny vecka! Kramar många till dig!

    SvaraRadera
  10. Myrra: Ja, visst är den fin och romantisk.. Det råder stor förvillelse här i världen, och ju närmare Jesu tillkommelse vi kommer, dessto värre blir den. Ljumheten breder ut sig i kristenheten och det är ett tidstecken...Därför är det så viktigt att leva nära Jesus och ha en relation till Honom, så man inte bli förvillad. Vi få be och vaka. Ha en riktig välsignad fortsättning på veckan. Många kära kramar !

    SvaraRadera