söndag 23 september 2012

KÄLLERYDS MÖTE...

Så kom vi då äntligen fram, efter utsatt tid, pga...att vi  körde fel...
Men mötet i Källeryd, blev fantastisk och välsignat ändå...
Jesus var närvarande och Andens gåvor med det profetiska var utgjuten... Min syster och jag stod för sång och musik...
Vi delade även med oss av de vittnesbörd som Herren hade lagt på våra hjärtan. Samt att Rolf Röst och K-O. delade med sig av sina upplevelser från Kenya...K-O. gav en predikan om såningsmannen...
Ja, det var lite om vår välsignande kväll...
Stort tack till Göte och hans fru, som lät oss besöka er,
det är så trevligt, och tack för goda smörgåsar och hembakt med fin gemenskap...Jesus lever och Han är den som öppnar nya dörrar  för oss...Låt oss i tro fortsätta framåt tills Han kommer åter...

18 kommentarer:

  1. Ja, tack älskade Herre Jesus för en välsignad kväll med underbar gemenskap i Din närvaro!!! Tack, kära syskon att vi fick åka med er och tack för underbar lovsång! Tack kära "värdpar" för gott fika och goda päron som vi fick med oss hem! Vi har sovit så gott i natt, i Jesu namn och i Jesu famn! Ha en välsignad söndag! KRAAAMAR!!! // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Ja, det var ett härligt möte, även om vi blev något försenade. Jag får väl även tacka dig, för att du ville vara fotograf, det är alltid välsignat att ha foton från olika platser. Kanske blir en liten uppgift för dig på söndag igen, när vi åker till Askeryd, om du vill...? Hahaha. Önskar dig en underbar, välsignad dag, trots regn och blåst. Kära Kramar !

      Radera
    2. Jag fotograferar gärna! Det är skoj! :) KRAAAM! //Karin

      Radera
  2. P.S. Julia hälsar också och sänder KRAAAMAR!!! D.S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Hälsa och kramar Julia ifrån mig, och säg att ho var duktig på orgeln...Har du plockat fram synten till henne nu så hon kan öva...? Hon kan ju göra ett eget framträdande sedan.... Kramar till er båda, och Jesus är med er.

      Radera
    2. Ja, jag har plockat fram den... och det tog nästan hela söndag em att hitta adaptern! :p Men då fick jag ju gå igenom alla skåp och lådor i lägenheten och alla flyttlådor i källaren! HAHAHAAAAAAA!!!
      Hon är duktig! Spelar på gehör och komponerar egna låtar!!! // Karin

      Radera
  3. Gläder mig när jag läser om hur ni är ute i tjänst och får vara till välsignelse! Tack för allt arbete ni lägger ner! Må Gud rikligt välsigna er!

    Kramar! Ha en superfin höstvecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Det är en stor nåd, att få komma till olika platser, och få dela med sig av det Herren ger. Och även i vardagen, där vi bedjande går fram. Man får hela tiden ha ett öppet sinne,och vara frimodig, ty man vet icke vem Gud sänder på ens väg...Guds Frid och välsignelser kära vän, och hoppas din vecka blir god. Många kramar !

      Radera
  4. Ha,hahahaha,,,ja,fram kom vi ju till slut,efter mycket om och men,,,Det blev ju så välsignat och det brukar det bli,när det varit "motigt" innan,,,får se om vi hittar dit fler gånger...
    (Jag har gjort en paj på päronen vi fick av Göte,kom hit om du vill smaka...)
    Tack för segerrapporten!!!
    ÄRA VARE JESUS!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: På söndag kör jag nog själv i min egen bil tack....Hahahaa, men den småländska naturen är underbar med alla sina färger..Oj, nu har jag missat att få päronpaj ser jag.../ Ja, det var så välsignat i Källeryd. Ha en fridsam dag. Många kramar !

      Radera
  5. Marguerite, jag vill ha päronpaj... (har jag nog aldrig smakat)...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andreas: Roligt att du hälsar på. Jag missade också pajen ; ( Men vi kan ju alltid hoppas att vi får en ny inbjudan.../ Ha en fin dag. Kramar från mig !

      Radera
    2. Jaha, du får ingen paj heller, ja då kanske jag börjar förstå varför du slipper banta... du får aldrig nån mat...


      :(

      Radera
    3. Andreas: Tycker du att jag är för smal...? Det spelar ingen roll hur mycket jag äter, jag blir inte tjock för det...; )

      Radera
    4. Ja... Jag har funderat på det där varför vissa personer är kanske smala, medans andra är tjocka. Det sägs väl ibland att det är ärftligt och sånt där? Svårt att rå på det kanske om det är arv och så...

      Men... I ditt fall. Tänkte om det delvis kan förklaras med om du rör mycket på dig? Ja alltså... om en person t.ex. tar långa promenader eller vad det kan röra sig om... Jag går nog inga mil precis om dagarna... (men jag är nog lite tjock... fast jag tror jag lyckats banta en del, faktiskt...) .

      (Nä, du är nog inte för tjock eller för smal tycker jag, då är det nog värre med svenska folket i sin helhet tror jag)...

      Men... har du själv nån idé eller förklaring ifall du aldrig blir tjockare? (fast jag tog väl upp ovan några tänkbara förklaringar).

      Det kan nog hjälpa folk kanske, däribland mig, om du ger råd och idéer.



      /Hej då

      Radera
    5. Andreas: Vad gullig du är som säger så : ) Nej jag har nog ingen förklaring på det...Det kanske ligger i generna ? Men jag är tacksam att jag kan "vräka " i mig hur mycket som helst utan att det märks, och utan att jag behöver motionera. Kram !

      Radera
  6. Bara kom hit då,kära Andreas,,,så ska du få smaka så mycket du vill!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Visst är det välsignat, när man kan dela med sig av sitt överflöd....: ) Kram !

      Radera