måndag 13 augusti 2012

TRÄSTA - MÖTEN

I helgen har vi haft underbara välsignade möten,
i Trästa missionshus...
Herren har rikligen välsignat oss alla,
med ny kraft och glädje...
Jag har fått träffa många nya trosyskon i Herren...
Vi hade även ett torgmöte i Hallstavik,
där vi sjöng och spelade de härliga gamla sångerna,
och inbjöd även människor att komma till missionshuset.
En broder som heter Lennart vittnade även om hur Jesus,
hade gripit in, och helat hans ena njure...
Här får min syster och jag hjälp,
av den fantastiske basisten Lennart...
Den profetiska Anden var mäktigt utgjuten...
och budskapen avlöste varandra,
till befrielse för både ande, själ och kropp...



Vill också sända ett stort varmt tack till Kerstin,
för sin kärleksfulla gästfrihet, som är så mån om oss.
Och tack även till, er andra. Vi är ett i Anden.
Må den nya eld som Herren har tänt i våra hjärtan, aldrig slockna.
Och vi får vara i bön för varandra.
Herren kommer att göra stora ting ibland eder, där i Trästa.
Och jag hoppas och ber att vi återser varandra i November.
Guds nåd och frid till er / Kramar från mitt hjärta / Annika !


14 kommentarer:

  1. Frid Annika.Tack för det fina inlägget,ja det var verkligen en välsignad helg.Tack för allt.Ser fram emot att se er i November KRAAAM från Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kerstin: Jag är helt salig...Vilka möten det har varit, och du är helt fantastisk. Jag kom inte i sängen förren kl. 05.30 i morse Hahaha...Men det var det värt...Ja, nu låter vi elden i våra hjärtan brinna lika härligt nu som förr...Och Herren ska göra underbara tecken ibland oss. Önskar all den himmelska välsignelse över dig och ser fram emot ett återseende. Kära, kära KRAAAMAR till dig !!!

      Radera
  2. Det är lyftande läsning om vad ni varit med . Jag måste få berätta om ett förunderligt och fantastiskt dop som jag var med på i Smålandstenar igår. Vid ett utav mötena i Värnamo som jag var med på kom det in en dam och satte sig för att lyssna och när mötet var slut gick jag och hälsade och hon talade om att hon var fru till en präst i Gislaved men att hon älskade att vara med på fria möten och att hon var frälst och Andedöpt, hon undrade var vi stod och det talade Kjell om för henne. Hon har varit med på rätt många möten sen och efter ett möte kom hon fram till Kjell och sa att hon ville döpas för nu förstod hon att hennes barndop inte räckte till men hon ville först vänta på sin man ifall han ville följa henne på hennes väg men det blev lite för svårt för honom med tanke på hans ämbete. Hon talade även om för Håkan Sundliden som hon känner väl att hon tänkte gå dopets väg, vidare gick hon i statskyrkan och vittnade om att hon skulle döpas och att alla i statskyrkan borde låta döpa sig för barndopet gällde inte. Så igår eftermiddags lät hon döpa sig på den friluftgudstjänst som jag var på.Jag upplevde det som en fantastisk proklamation i andernas värld bland andevärlden furstar och väldigheter vilken seger. Jag måste också tala om att Sundliden han blev väldigt arg tack o lov

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Det är alltid underbart när man låter sig döpas till Kristus...Hela himlen och vi får jubla. Man ska nog inte bry sig om vad andra tänker och tycker, utan endast följa Jesus och sitt hjärta...Det var en glad nyhet Bert. Halleluja ! Önskar dig Herrens välsignelser. Kramar !

      Radera
  3. Ja,du Annika!!!
    Det här var verkligen helt enormt fantastiskt!!!
    Nu när man har hunnit landa lite och smälta allt,verkar det som en underbar dröm,alltihop...
    Men det är Verkligheten Själv,vi har fått skåda och ta del av,på ett underbart sätt!!!
    Jag är så glad att jag har fått dela detta tillsammans med dig och vännerna!!!
    Jag älskar dig,min fina,vackra lillasyster!!!
    Herren välsigne dig!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Jag har inte hunnit ikapp mig själv än, när det gäller sömnen...Hahahaha !!! Men vilken salig helg vi har haft och vilka underbara nya trossyskon vi har fått träffa. Ja, Jesus lever och vill göra någonting nytt ibland oss...Jag älskar dig också min vackra storasyster. Önskar dig Jesu frid nu när kvällen faller på...KRAAAMAR !

      Radera
  4. Så underbart det var att få träffa dig Annika! Du dyrbara syster i Herren! Ja, alla syskonen som vi fick dela helgen med i Trästa. Så välsignat det var där uppe! Och så många glada skratt vi fick! Hur det nu kan komma sig, vi är ju kristna! Kan vi verkligen skratta och ha roligt? På riktigt? JAAAAAAAAAAAAA HA HA HA, det kan vi! Tack och lov!!!! Prisa Herren vår Gud som utöver frälsning av nåd och allt annat gott även skänker oss glädje!

    Herrens frid och välsignelse över dig, Annika!
    KRAAAAAAAMAR från Karin och Julia!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin och Julia: Vad roligt att ni hittade mig här. Jag upplevde att vi hörde samman med en gång. Det var så välsignat att ni åkte med. Helgen har varit så underbar med er alla, detta kommer jag aldrig att glömma, och jag tror att vi åter få träffas igen... Det är härligt att fröjdas och vara glad även som kristen...Hahaha !!Jag har haft sådan skrattattacker sedan jag kom hem så jag har ont i magen. Du och Julia få ha det så gott och ni finns i mina böner. Guds nåd och frid och välsignelse till er. Många kära KRAAAAAAAMAR ! Ps. Hälsa även till Måns och Mens...Hahaaaaaaaaa !!!

      Radera
    2. Hahahaaaaaaaaa!!! Ja, det är så gott att få skratta av sig ibland! När jag gick omkring och dammsög i dag och tänkte på helgen som var fick jag en skrattattack då jag kom att tänka på vår nattamatrast på hemvägen! :D
      Känner också stor samhörighet med er underbara systrar och ni finns i våra böner! Kraaaaaamar! Karin

      Radera
    3. Kära Karin: Haaaaaaaaa!! Detta kommer alltid att förfölja mig.
      Vi kan nog aldrig mer visa oss på Nyköpingsbron..Haha..
      Hoppas du kan åka med oss tillbakes i November till Trästa. Känner stor samhörighet med dig syster. Ha en fridfull natt i Jesu Namn. Kramar till dig och Julia.

      Radera
    4. Tack älskade syster! Jag sov mycket gott i natt! Har haft några oroliga nätter den senaste tiden, men denna natt var det lugnt! Som jag ju berättade har jag haft kroniska sömnbesvär i mer än 20 års tid, men de tog Jesus bort då jag blev frälst! Halleluja!!! Tack Jesus!

      Det skulle vara underbart att följa med er igen! Vi får väl klä oss i eller hucklen och mörka solglasögon (Garbostilen), så vi kan stanna till och rasta på Nyköpingsbro! Hahahaaaaaa!!! Såg du att det var en vid spelautomaterna som vände sig om och blängde på oss! Hahahaaa, han ville nog vara med! :D

      Jag önskar dig en fridfull natt! Sov gott i Jesu namn och i Jesu famn! Kramar från mig och Julia. Karin

      Radera
    5. Karin: Härligt att höra vad Jesus gör, och du ha en god sömn. Ja, vi får nog maskera oss om vi ska till Nyköpingsbron igen...hahahaaa...Även jag har sovit gott. Ha en fortsatt välsignad vecka i Jesu Namn. Sänder kära kramar till dig och Julia.

      Radera
  5. Kan bara tillägga att jag blir rikligt välsignad bara av att läsa era vittnesbörd över hur ni har haft det! Jag gläds med er och det jublar i mitt hjärta! Sådana härliga mötesrapporter, blir till uppmuntran för oss alla!
    Guds välsignelse! Kram från mig! Tack för att du delade alla fina bilder och vittnesbörd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Det känns som en dröm alltihop...Helgen gick alldeles för fort. Jesus lever och vill tända helig eld i allas våra hjärtan. Ja, vi får uppmuntra varandra med segerrapporter...Ha det välsignat kära Myrra. Kramar !

      Radera