tisdag 7 augusti 2012

NAKEN INFÖR GUD...

Vi är ingenting, i oss själva...
Varken du eller jag...
Det är endast nåd, utöver nåd...
Allt kommer ifrån Herren, så ära Herren...
Herrens vägar är för oss outgrundliga,
Och våra tankar är inte alltid Herrens...
Vi vill gärna ha beröm och uppskattning för det vi gör...
Och får man inte den, så blir man kanske missbelåten.
Köttet i oss vill gärna själv berömma oss,
över vilka vi är, och vad vi håller på med, och gör...
I 1 Kor. 1.29-31.
Ty han ville icke att något kött skulle kunna berömma sig inför Gud.
Men hans verk är det, att I ären i Kristus Jesus som för oss
har blivit till visdom från Gud,
till rättfärdighet och helgelse och till förlossning,
för att så skall ske, som är skrivet :
Den som vill berömma sig, han berömmer sig av Herren...
Låt oss böja våra knän, inför vår levande Gud,
och ställa frågan : Herre vad vill du i mitt liv ? Hur vill du bruka mig ?
Låt mig få komma in i din vilja käre Jesus och få ge dig all ära...
Jag står inför dig i all min nakenhet...
Du som rannsakar och känner alla hjärtan...
Anden är villig, men köttet är svagt...
Vill avsluta mitt inlägg med :
Ty talet om korset är visserligen en dårskap för dem som gå förlorade,
men för oss som bliva frälsta är det en Guds kraft...
Det står ju skrivet:
Jag skall göra de visas vishet om intet,
och de förståndigas förstånd skall jag slå ned...





10 kommentarer:

  1. Å, som dette traff meg midt i hjertet, kjære deg. Jeg har det så veldig veldig kjipt for tiden, og er midt der du beskriver - at jeg hele tiden spør Gud - hva vil du med livet mitt, hvilken vei skal jeg gå? Jeg håper han svarer meg snart, akkurat nå føles han så fjern - og stille. Jeg får tro på at han jobber mens jeg hviler...Men det du skriver her er så viktig, at vi tør å være avkledd innfor Gud - og våger spørre ham om ledelse.
    Takk kjære deg også for gode ord hos meg. Jeg er litt sånn av og på ifht blogg for tiden, orker ikke så mye, ikke i god form...men jeg blir bare så glad når du har vært innom hos meg. Tusen takk for den oppmuntring du gir og for de gode ordene du sprer. Gud velsigne uken din, min venn. klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Jag blev så glad, när jag såg att du lagt dig till som följare, Tack vännen. / Hoppas att budskapet ska nå ut till många mer, än bara till dig och mig...Lika nakna som vi kom till den värld, så går vi även bort lika nakna ifrån den. Är vi ödmjuka, och förlita oss på Jesus, och överlämna vår egen vilja, skall Han visa oss, och uppenbara den väg vi skall vandra. Han ser till våra hjärtan. Jag skall gå in i bönen på ett särskilt sätt för dig Spirea, att Herren skall komma över dig med sin sårmärkta hand, och giva dig nya krafter, som skall strömma genom hela din varelse. Jesus ser till ditt längtande hjärta älskade syster. / Goe klem fra Annika !

      Radera
    2. Kjære deg, for det første - jeg skulle lagt meg til som følger for lenge siden, trodde jeg hadde gjort det, så det er bare en fjern forglemmelse! :) Og for det andre - tusen, tusen takk, dette rørte meg. At du vil be for meg, gjør meg godt å vite. Og samtidig så overveldet av din omsorg og dine gode ord og tanker. Du rører meg virkelig, du skal vite det at jeg er så gla jeg har blitt litt "kjent" med deg. Jeg håper dine dager er bedre og bedre, min venn....tenker på deg og. GOD klem og god helg!!

      Radera
  2. Tack för ännu ett välsignat inlägg!!! Hoppas och ber att det ska komma många till del!!! När jag läser Spireas kommentar,vill jag att hon ska veta att hon har en stor tjänst för Herren,med sin välsignade Blogg, och når så många människor!!! Vi ska hjälpas åt i bön för henne!!! Du och jag ses om en stund!!! Kraaam !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Ja, vi får bedja särskilt för Spirea, och tack för din kommentar. Ja, vi syns om en stund, ska bli kul...Kramar och Guds välsignelser.

      Radera
    2. Takk, takk, takk! Dere er så gode, jeg håper dere vet hvilken velsignelse dere begge er!!

      Radera
  3. Oj vad mycket naket... Är det Annika på bilden tro?... :(

    SvaraRadera
  4. AMEN till ditt inlägg Annika! Så enkelt det skulle vara om vi alltid kunde komma ihåg att det är Guds omdöme som betyder något. Han som är full av Nåd, ställer inte högre krav på oss än Han vet att vi kan klara av. Men så ofta söker vi bekräftelsen från människor, och blir så besvikna när den inte kommer. Så nyttigt att få bli påmind om detta!
    Önskar dig en välsignad söndag, tätt intill Herren!
    Kramar från mig till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Kom hem idag på morgonen från en fantastisk Week End i Trästa. Där har vi haft underbara möten. Du har så rätt i det du skriver. Vi få ha våra sinnen öppnade mot Jesus, och göra hans vilja. Då blir det till allas bästa...Ja, nu stundar en nya dag, och jag hoppas och tro att den skall bliva till stor välsignelse för dig älskade syster. Kära kramar till dig !

      Radera