fredag 17 augusti 2012

MARANATA ROP...

MARANATA BETYDER : DU VÅR HERRE KOM...
Och det ropet vill jag ge till just dig, som är ute nu i natten.
Du kanske sitter och gråter just nu...
och tänker... vad det är för mening med livet...
Men det finns en som står vid din sida i denna stund.
Hans Namn är JESUS.......
Han älskar dig för den du är, och är full av nåd och sanning...
Öppna dig och låt Honom komma in i ditt hjärta.
Han är den som gör allting nytt...
Du får en ny möjlighet, och bli befriad från ok som tynger...
Han gav all sin kärlek för just dig. Ja, Han gav sitt liv för dig...
MARANATA, KOM HERRE JESUS KOM...
Jag vet inte varför jag skriver detta...?
Men Herren har manade mig...
Tag det till dig älskade vän, vem du nu än är...
Det finns ett hopp, det finns en kärlek så underbar för dig...
JESUS KOMMER SNART TILLBAKA FÖR ATT HÄMTA ALLA DEM
SOM HAR TVAGIT SINA KLÄDER RENA I LAMMETS DYRBARA BLOD...

12 kommentarer:

  1. Åhh en sådan bild! Dina ord går ut som ett ljus i mörkret och jag tror att de kommer att betyda mycket för någon eller några som verkligen behövde läsa detta!
    Tack för att du följde din inre maning! Jag blev också väldigt gripen av ditt inlägg för egen del! TACK Annika och Gud välsigne dig rikligt! Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. God Morgon Myrra ! Vi få tro och hoppas att någon tog det till sig. Tiden är så kort, så låt Maranataropet ljuda att Jesus kommer. Ha en välsignad dag kära Myrra. Kramar !

      Radera
  2. Frid Älskade syster! Så viktiga och värdefulla ord du skriver! Ja, vi får be att någon där ute läste och fann meningen med livet! JESUS, SOM JU ÄR VÄGEN, SANNINGEN OCH LIVET!!! För många år sedan var jag en av dem där ute som grät i natten. Ensam och jag såg inte någon mening med mitt liv! Åh, dessa fruktansvärda kval, denna längtan efter något. Som visade sig vara någon, nämligen Jesus Kristus vår frälsare! Jag ropade i min förtvivlan; Gud om du finns, hjälp mig! Oh, vad jag önskar att någon/några hittade till din blogg mitt i deras nöd! Ty, det finns så många ensama, vilsna, förkastade människor som känner sig oälskade! Gud, min Gud; hjälp människorna att finna Dig! Uppenbara dig för dem Herre! I Jesu namn jag ber, amen! Gud välsigne dig kära syster! KRAAAAAAAMAR! Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Ett underbart vittnesbörd ifrån dig syster. Ja, Jesus är den som drar oss upp från den djupa dyn och ställer våra fötter på den fasta grund...Och Han är verkligen den som kan förvandla ALLT...från mörker till ljus. Ha en härlig dag, full av Jesu välsignelser. KRAAAMAR !

      Radera
  3. Tack Annika! Det samma önskar jag dig! Ja, Jesus kan verkligen förvandla mörker till ljus! Han är livet och han är världens ljus och inget mörker kan någonsin utplåna det! Halleluja! KRAAAAAAAMAR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Du är som ett "yrväder" Hahahaaa...Du sprider så mycket ljus omkring dig ! Är så glad för både dig och Julia. KRAAAAAAAAM !!!

      Radera
  4. Vi är så glada för er "systrarna sångfågel"!!! Hahahaaa!!! KRAAAAAAAM!!! Hälsa och KRAAAAAAAMA, på Helen och Kalle, från oss! Julia hälsar också och sänder KRAAAAAAAMAR er alla! // Karin

    P.S. Ser att jag glömde *Fnissar* skriva mitt namn i mitt förra inlägg, men du förstod ju att det var jag! *Ler* D.S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Jag förstod att det var du. Hahaa... Jag ska hälsa till dem. Ha en fin kväll med Jesus. Kramar!

      Radera
  5. Ett underbart,välsignat budskap,som jag hoppas och ber ska komma många till del!!!
    GRATULERAR MED DAGEN I DAG,18 AUGUSTI!!!
    Hoppas du har/får en välsignad dag,tillsammans med Jesus!!!
    Jag kommer bort till dig en sväng i morgon...
    KRAAAM,älskade lilla syster Yster!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Ja, det får vi hoppas. Jag får tacka för gratulationen syster. Jag har legat lågt idag, vilat mest...Vi hörs i morgon. Ha det välsignat. Kramar!

      Radera
  6. Åh! Är det högtidsdag? Födelsedag? Många varma GRATTISKRAAAAAAAMAR från oss!
    Var välsignad, dyrbara syster!
    //Karin och Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack ska ni ha Karin, och Julia. Kramar !

      Radera