torsdag 30 augusti 2012

JESUS LEVER...

Kristus lever är min segermelodi.
Han befriade och satte fången fri.
Han är glädjeströmmen i mitt eget bröst.
Ingen kan som Jesus ge mitt hjärta tröst...
Han mig fött på nytt med livskraft ifrån Gud.
I mitt hjärta har han lagt sitt eget bud.
Anden ropar i mitt inre Abba Far !
Och min Frälsare i himlen ger mig svar.
Jag fick följa Jesus ner i dopets grav.
Och har skilts från världen genom detta hav.
Främling är jag nu och hör Guds rike till.
Och min lag är göra det som Jesus vill.
Otrosbergen tornar upp sig här ibland.
Onda makter vill mig hindra att nå fram.
Men i kraft av det på Golgata han gjort.
Intet motstånd kan för Kristus bli för stort.
Snart i himlen skall vi stå som Kristi brud.
Ty hans blod har öppnat vägen hem till Gud.
Snart han kommer, hämtar dem som redo är.
Som i Jesu blod sin klädnad tvagit här.
Står du tråkad vid ett meningslöshetstorg.
Han tar bort din oro, rastlöshet och sorg.
Ger en tjänst så meningsfull och underbar.
Som för tid och evighet ett värde har.......

22 kommentarer:

  1. Ja,jag vill hoppas och tro att jag är redo,,,tänk så hemskt att bli lämnad kvar,som vi pratade om häromdagen...
    Vad skulle man ta sig till???
    Försent,försent,för alltid försent,,,mången ropar i ångest och nöd...
    Vi får verka,medan tid är!!!
    Önskar en fin och välsignad Torsdagskväll!!!
    (Vi hörs i morgon eftermiddag)
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Vi har en framtid och ett segerrikt hopp Halleluja! Jesus är vår segermelodi, även när det är som mörkast och orosmolnen hotar...Ja, vi hörs av i morgon. Ha en skön och välsignad kväll / natt. Kramar !

      Radera
  2. Ja, hemska tanke att bli lämnad kvar!!! Tiden går inte att vrida tillbaka! Abba Fader, tack att du aldrig tar din hand ifrån oss! Hjälp oss Herre att hålla oss på vägen! Aldrig vill jag gå ifrån Dig! Aldrig vill jag halka efter! Aldrig vill jag bli ljum! Aldrig vill jag förneka Dig! Aldrig vill jag blygas för Ditt namn! Alltid vill jag vara Din! Hjälp mig Herre att tjäna Dig troget! Tack, dyrbara syster för att du skriver så viktiga uppmaningar och allvarsord! KRAAAM! Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Detta är en underbar sång som Arne Imsen har skrivit. Har gått och sjungt på denna sedan i tisdags. Tack för din brinnande kommentar kära syster. Ha en fortsatt välsignad kväll du och Julia. KRAAAMAR !

      Radera
  3. Tack, kära syster! Ha en fortsatt välsignad kväll du också! Julia skickar också KRAAMAR! Nu ska jag läsa för henne innan hon ska sova! Det blir som vanligt något ur Bibeln och ett kapitel ur en hästbok! KRAAAM!

    SvaraRadera
  4. P.S. Jag förstod att det var en sång (har dock aldrig hört den). Men även om du skriver en sångtext, så är det värdefullt att du skriver. Kanske finns det någon där ute som fångas upp och tar emot! Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära god natt kramar till dig och Julia. Vi får väl sjunga den sången nästa gång vi träffas. Vi få tro att någons hjärta öppnas när de läser texten. Ha det fridfullt i Jesu Namn.

      Radera
  5. Ja, så sant, så sant! Kjenner sangen og det er flotte, sterke ord :) så fint at vi kan tro på en levende Gud, ikke sant? Og ja, jeg håper jeg er klar, men det vet man vel aldri...Det er bare å håpe. Jeg gleder meg iallefall til den dagen kommer, da alt skal bli så mye bedre enn vi kan forestille oss :)
    Håper du har gode dager min venn - tusen takk for at du popper innom bloggen min og legger igjen noen ord. Jeg ligger rett ut med influensa nå, men det er forhåpentlig over i løpet av helgen. Jeg håper du får en skjønn helg, kjære deg. Mange klemmer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Ja, visst är det en underbar sång...Vi har all rätt att fröjdas och vara glada. Tråkigt att du ligger sjuk, men vi är många som beder för dig. Jag ska ha en skön helg, och det hoppas jag att du också må ha. Var rikt välsignad kära du. Mange, mange klemmer !

      Radera
  6. Den där sången har vi sjungit många gånger men det är längesen nu. Underbar sång med ett allvarligt budskap.
    Ja visst tänker man ibland om man skulle bli lämnad kvar. Vilken ångest vilken nöd. Käre Herre hjälp oss alla att hålla oss nära dej och gå din väg.
    Kram
    Ha en underbar helg kära syster
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne: Ibland dyker det upp sånger från hjärtat, och man kan sjunga på en och samma i flera dagar som jag nu har gjort, med denna. Det är nog Anden som vill påminna oss, om den framtid vi går till mötes...Så låt oss vara vakande och bedjande, den tid som är kvar...Ha även du en rikt välsignad underbar helg, kära syster. Kramar !

      Radera
  7. Åh marguerite jag har läst Johns vittnesbörd och det rörde verkligen mitt hjärta. Jag har en son som är ute på villovägar, är deprimerad och tar gärna till sprit och öl. Jag kan förstå er glädje över den förvandling som er son upplevt.
    Tack för detta fantastiska vittnesbörd
    Önskar er en underbar helg
    Kram från Marianne

    SvaraRadera
  8. Annika ...mitt senaste inlägg här var förstås ämnat för Marguerites
    blogg=) Be henne läsa det är du snäll
    Ännu mera kramar från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne: Det ska jag göra, och vi ska även ha din son med i våra böner. Var vid gott mod, och tacka Herren som kan frälsa och förvandla liv...Kramar !

      Radera
    2. Kära Marianne!!!
      Jag har läst det du skrivit och det gläder mig att Johns vittnesbörd blir läst!!!
      Vi ska ta med din son,i bön,inför Herrens ansikte och du ska se, att Han i Sin stora Nåd och Kärlek,vänder på böneskålarna!!!
      För den som älskar Gud,samverkar allt till det bästa!!!
      Håll ut och var vid gott mod,älskade syster i Herren!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  9. TACK underbara du för att ni vill ta med honom i era böner. Jag har verkligen nöd för vår underbare son. Ibland undrar man varför det tar sån tid fast vi vet att dom är friköpta genom Jesu blod och Han själv är deras rätte Herre.. Må vår älskade Fader frälsa alla bönebarn som är bett så många böner och gråtit så många tårar över...Tack för att du är en underbar Herrens tjänarinna kära syster
    Kram från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne: En av mina söner är inte heller frälst än, så jag vet hur det känns. Men bönen har makt att förändra allt, vi kan bara tacka och hålla ut för bönebarnen. Ha det så gott du också kära syster i Herren. Kramar !

      Radera
  10. Hej Annika och Marianne!
    Jag ber också för våra barn att de ska inse och förstå och följa Jesus, deras enda hopp! Vi hjälps åt att be för barnen. De ligger också begjutna med olja från Jerusalem sedan Fyrbåkens förbönskväll och jag lyfter dem mot himlen i bön ofta och tror på bönesvar. Så gott att vi kan dela detta med varandra och hjälpas åt med dessa allvarliga böneämnen - våra barns frälsning!

    Annika jag har inte hunnit med bloggarna utan läser i kapp flera inlägg nu. Därför blev jag alldeles förvirrad och skrev dubbla kommentarer i ditt förra inlägg. Jag befann mig i fel kommentarsruta när jag skrev. Förlåt mig! Tack för den välsignade sången du har delat här!
    Guds rika välsignelse över dig och hela din familj! Stor höstkram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Det är jätte bra, att vi verkligen gå in i bönen för våra allas bönebarn, att Herren må draga dem till sig, och jag tror i mitt hjärta när allt brakar ihop, så vänder dig sig till Herren. Det gäller att hålla ut, stå fast och tacka Jesus vid Hans löften. Nej Myrra, det är inte alltid man hänger med eller kan vara tillgänglig hela tiden, men vi vet ändå va´vi har varandra...Guds rika välsignelser till dig och de dina tillbaka. Många kära kramar !

      Radera
  11. Mina underbara syskon i Herren..
    Ja det är underbart att vi får hjälpas åt att hålla våra kära bönebarn inför Guds tron Så skönt att vi får dela varandras bördor för våra barn
    Marianne

    SvaraRadera
  12. Ja,det är så skönt att veta,,,därute finns en skara som hjälps åt i bön,,,för varandras barn,,,våra barn är inte alla med på Vägen...
    Men det är uppmuntrande att vi är fler som möts på "bönebron"!!!
    Det är högsta prioritering nu,i denna sena tid,,,att vi inte håller på med sådant som drager bort oss ifrån Herren!!!
    Må ingen bli efter,när Jesus kommer!!!
    Må ingen snubbla på Mållinjen!!!
    Herrens Nåd och Frid till er alla!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  13. Marianne och Marguerite: Så sant det ni båda skriver. Låt oss vara uthålliga i bönen med tacksägelser bönebarnen, och det är så underbart att alla Herrens verk skola hava framgång. Må vi frimodigt gå fram till nådens tron, och prisa och tacka Jesus för Golgata verk. HALLELUJA ! AMEN !

    SvaraRadera