fredag 17 augusti 2012

ETT BUDSKAP TILL DIG...

Ty så älskade Gud världen
att Han sände sin enfödde Son till oss...
Jesus bar all  vår synd och sjukdom på korsets trä,
Han dog och uppstod igen...
Han som var, och Han som är, och Han som skall komma åter...
Det kristna budskapet är ett innehåll som går djupt in i hjärtat.
Dess innehåll är oföränderligt...
Det är ordet om hur JESUS älskar alla människor,
också dem som har vänt Honom ryggen.......
Jesus Kristus bjuder det som människor i alla tider behöver mest
av allt : Frid, kärlek, hopp och en evig tryggad framtid...
Det gamla evangeliet, är lika nytt idag...
Bedjen, och eder skall varda givet...
Söken, och I skolen finna...
Klappen, och för eder skall varda upplåtet säger JESUS...
Vänd åter till Herren idag, medan Han låter sig finnas...
En dag stänges dörren för alltid...
Idag är den välbehagliga tiden, lyssna till min röst, säger HERREN; HERREN. JAG KOMMER SNART .......

4 kommentarer:

  1. Amen, amen! Halleluja!!! Tack Jesus, tack Jesus! Och tack till dig, dyrbara syster för allt fint och tänkvärt du skriver! Ja, vi måste sprida budskapet! Ut till folket måste vi! Tiden är kort! KRAAAMAR! // Karin

    SvaraRadera
  2. Guds Frid Karin: Visst är väl detta budskap ett stort Amen...
    Tänk vad Jesus gör, om vi bara vill lyfta våra ögon och se till det som är äkta och sant... Tiden är kort, så låt oss söka de som ingenting är i människors ögon...Vi få ge oss ut på gator och gränder...SNART BRISTER SKYN.......Detta budskap är till för var och en !. Guds nåd och Frid till dig ! Kraaamar !

    SvaraRadera
  3. For et herlig, evangelisk innlegg! Så sanne, gode ord :)) Takk for alt du deler og minner om, Annika.
    Hvordan er dagene dine nå? går det bedre med deg? tenker på deg - og syns det er så vondt du har gjennomgått så mye den siste tiden. Jeg håper helgen din blir fin, at Gud vil velsigne deg med gode ord og oppmuntringer. Mange klemmer herfra :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min älskade syster Spirea: Tack för din varma hälsning. Kan säga att jag mår som jag förtjänar...Men Herren är god, och är med mig. Haft en härlig helg med älskade trossyskon. Jesus är med oss. Han sviker oss aldrig, Han är full av nåd och kärlek, och se vad vi behöver...Du finns alltid i mina tankar och jag önskar dig alla himmelska gåvor ifrån Jesus. Mange Klemmmer til dere fra Småland og mig...

      Radera