söndag 19 augusti 2012

EN HÄLSNING...

Jag blev så rörd igår när min dotter
hade redigerat och skrivit detta fotot...
och även mina 3 pojkar hade så fina hälsningar...
Vi tar så mycket för givet idag,
och tror att vi vet var man har varandra...
Man stressar och jäktar vidare på sin väg genom livet.
Man har inte tid, med att stanna och lyssna...
Istället ägnar man sig åt onödig konsumtion,
för att tillfredställa det tomma hål i själen,
men förbliver olycklig ändå...
Det finns så mycket hårdhet och bitterhet där ute...
därför att vi bry oss för lite om varandra.
Vi borde sprida mer kärlek och uppmuntran...
Och vi vet att små ord sagda med kärlek,
kan göra stora under i en människas liv...
Och man blir så glad själv i hjärtat, när man ser att andra bli glada.
Delad kärlek och glädje blir ju då dubbelt så stor...


8 kommentarer:

  1. Jammen,det var väl en fin gåva!!!
    Bättre kan man som mamma inte få!!!
    Och du är VÄL VÄRD all uppskattning!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Visst var det väl fint...Och tusen tack för ditt besök hos mig idag med blommor och allt. Det var så uppskattat. Kramar !

      Radera
  2. Ååh, så fint! Ja jag håller med Helene; bättre present kan man som mamma inte få! Bevis på kärlek och uppskattning från sina barn! Och du har så rätt i att vi bryr oss för litet om varandra, vi jäktar och stressar och glömmer bort att ge varandra av vår tid, vår hela uppmärksamhet, vår kärlek, uppskattning och uppmuntran! Att ta sig tid och lyssna kan vara helt avgörande för en medmänniskas liv! Ett leende vi sänder ut vänder oftast tillbaka per omgående och kan göra dagen för den människan! Visst tar vi ofta allt för lätt på relationer. Och våra barn, våra fina, älskade barn! De växer upp och får sina egna liv! Barndomstiden går alldeles för fort! Men fastän de blir vuxna är de ändå alltid våra barn som vi burit under våra hjärtan! Jag önskar dig en underbar dag fylld av Herrens rika välsignelser! KRAAAAAAAM! // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin. Det är så sant det du skriver. / Ni får ha det välsignat i kväll. Kära Kramar till er båda.

      Radera
  3. Jag vill så gärna säga GRATTIS till dig lite för sent men bättre sent än aldrig! Önskar dig ett nytt år med rik välsignelse från Herren! Jag tror vi kommer att få se mäktiga ting hända inom en inte alltför lång framtid!
    Er kärlek till varandra går inte att ta miste på, hela bilden talar kärlek! En så vacker bild, inuti hjärtat!
    Stor kram till er bägge två och Gud välsigne er rikligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Tusen tack för din fina kommentar. Och Gud välsigne dig kära syster. Kramar !

      Radera
  4. Så nydelig hilsen du fikk av din datter - det var rørende :) Og du, gratulerer så masse på etterskudd!! Mange klemmer herfra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Tack för din kära hälsning. Ja, jag blev så rörd när jag fick fotot. Det är så gott att veta för en mor att barnen älskar en och att även dem är högt älskade tillbaka. Det finns så många familjer där hat, ligger och gror. Och som det står i bibeln: Att barn skall sätta sig upp mot föräldrarna...Men vi har det så gott tillsammans. :-) Goe klem !

      Radera