måndag 20 augusti 2012

DET KOMMER EN DAG...

Det kommer en dag, när allt skall göras upp...
Vi uppfattar Jesus Kristus så olika...
om man ser ett kors eller en Kristus bild...
Kanske beror ljuset eller mörkret över Jesu gestalt på
vad vi har fått vår utsiktspunkt, dunklet eller klarheten
skiftar inom oss själva..
Somliga ser Jesus i skugga och mörker och uppfattar kanske bara stränghet och det tunga allvaret i Jesus...
Medan andra ser ljuset lysa över Jesu drag och uppfattar enbart kärlekens milda och ljusa uttryck... det inre ljuset i Mästarens ögon och ansikte...
I domen är Jesus din och min nästa. Och Herren avgör var vi skall tillbringa vår evighet.......Jesus möter oss i våra lidande medmänniskor. Den hemlöse, hungrige och den fängslande står framför oss som Människosonen...
Vad har vi gjort mot en av dessa minsta...?
Jesus säger: Jag var hungrig, törstig ...
Jag var en främling, och ni tog emot mig...
Hur möter vi främlingar där vi bor, om de är väl eller illa klädda ?
Det är lätt att vara kall och hård mot sådana man inte känner.
Jesus säger : Jag var naken och I klädden mig...
Visst kan man i kärlekslöshetens namn samla in pengar, och göra goda gärningar i stor skala, och föra kortregister och statistik på allt...
Men Jesus frågar efter den kärlek, som icke söker sitt...
Samme Jesus är i domen min Herre och Konung.
Människosonen kommer i sin härlighet...
På den dagen diskuterar vi icke Guds dom längre.
Det är icke längre fråga om vad vi skall göra med Jesus
utan vad Jesus skall göra med oss...
Allt fördolt skall uppenbaras...

 
Vi har lärt känna Jesus som den gode Herden.
Han har dött för oss, givit sitt liv för fåren.
Han har sökt oss och återfört oss till hjorden.
Endast Han kan döma om vi är borta från Honom i
olydnad och kärlekslöshet eller om vi genom att efterfölja Honom
är så till sinnes som Jesus Kristus var och är...
Vore det inte på tiden att vi redan här och nu
lärde känna Jesus som vår frälsare och Rättfärdiggörare,
som den gode Herden, innan vi möter Honom som domaren ?
Det finns inga kryphål i Guds ord, som du kan gömma dig bakom.
Rättfärdighet kan erhållas av nåd genom tro på Jesus Kristus
som vår Frälsare. GUD är den som rättfärdiggör...
TIDEN DEN HASTAR OCH MÖRKRET FALLER...
Och då skall människosonen tecken visa sig på himmelen och alla släkter på jorden skola då jämra sig. Och man skall få se Människosonen komma på himmelens skyar,
med stor makt och härlighet...
Ja, det kommer snart en dag älskade vän...
Salig är du, om du går in genom den trånga porten,
som leder till livet... VALET ÄR DITT...?

14 kommentarer:

  1. Jag har gjort mitt val! Mitt val är Jesus! Tack och lov, att vi av nåd är frälsta och får tillhöra och följa honom! Ja, jag vill gå in genom den trånga porten och tillbringa evigheten i Himmelriket! Det är så tungt att tänka på att många, många människor riskerar att gå/ha gått förlorade! Även nära och kära! Många kända och okända som kunde vara våra syskon i Herren! Oh, Herre rusta oss och sänd oss att bärga skörden! Herre hjälp oss att tjäna Dig!

    Dyrbara, älskade syster; tack för att du skriver så många livsviktiga sanningar och påminnelser! Det griper tag om hjärtat att läsa!

    Ha en underbar dag tillsammans med vår bäste vän, vår Herre Jesus Kristus!!! Herrens nåd och rika välsignelse över dig!!! KRAAAMAR!!!
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Ja, det är så gott och tryggt att ha gjort sitt val och sagt ja till Jesus, innan man står inför domen. Den Helige Anden hjälper oss och undervisar oss i ordet, och i våra böner och de gärningar vi ska göra för Jesus, här på jorden. HALLELUJA ! Vi får verka för våra medmänniskor medan dagen varar ty, natten är snart här. Må kraften bära oss ända hem till vår Frälsare och Förlossare. Och allt är utav bara nåd. AMEN / Ska åka iväg en sväng nu och hjälpa min dotter en stund, så jag önskar dig en välsignad dag i Jesu Namn. Kramar till dig och Julia !!!

      Radera
  2. Allvarigt,välsignat,aktuellt inlägg!!!
    Det är hög tid att välja Jesus,för den som ännu inte tagit ställning!
    Snart är det försent...
    Ha en fin och välsignad kväll,och resten av dina semesterdagar!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Ja det är mycket allvarliga och livsavgörande ord. Hoppas du har haft det bra på din första arbetsdag idag efter din långa semester. Ha en välsignad kväll. Kramar !

      Radera
    2. Ja,det gick bra,alltihop på jobbet!!!
      Trodde jag glömt bort allting,efter 5 veckor - men det hade jag inte,ha,haha!!!
      Ha en fin och välsignad dag!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
    3. Det sitter i ryggmärgen...Hahahaa. Undra just hur det går för mig när jag börjar igen ??? Ha det gott och välsignat idag. Kram på dig syster !

      Radera
  3. Hej. Ja jag tror saker lätt blir "slentrian" även för troende.


    (Inte för att jag vill kalla mig kristen, men ändå).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andreas: Jag håller med dig, visst kan allt bli slentriant, det är därför vi får se till att elden inte slocknar i våra hjärtan. Får väl önska dig en fridfull god natt. Kram !

      Radera
  4. Åh, vad glad jag blir för att jag ser Fyrbåken blinka till höger! Det känns lite som att komma hem och det blev jättefint, passade så bra på till den text om Jesus du har skrivit!

    Det du skriver om att människor tolkar så olika, det har jag upplevt också. Jag har väninnor som inte är troende på samma sätt som vi. Inte så att de förnekar Jesus, men de har inte tagit ställning och avgjort sitt liv för Jesus. De ser korset som död, de vill inte bära kors som smycke och inte ha något med kors att göra just för att de ser bara döden.
    Jag som är frälst ser ju korset som Jesu seger över döden, det är där ljuset och befrielsen börjar. Tack för ett mycket tänkvärt och välsignat inlägg. Jag hoppas att många kommer in här och läser dina väckelsebudskap medan tid är!
    Många kramar med önskan om rik välsignelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Visst blinkar fyrbåken så fint här också, tack vara dig, och din välsignade blogg. Ja, vi har väl alla olika uppfattningar när det gäller Jesus. Många som jag talar med vet vem Jesus var, men inte vem Han är...Men vi får sprida det glada budskapet om att det finns en återupprättelse och befrielse i Jesu Namn innan Han kommer på skyn. Ha en underbar och fridfull dag med Herren. Kramar !

      Radera
  5. JA vilket fantastiskt budskap du skrivit här kära Annika. Så lätt att förstå för alla. Att välja NU och välja Jesus medan tiden vi får av nåd varar. Och jag säger som Myrra att jag ser Jesu kors som ett vittnesbörd om att LIVET har segrat. Halleluja.
    Till Andreas vill jag säga; om du inte bekänner dej som kristen idag så förstår jag att du ändå har en längtan att få möta Jesus. Ta emot honom redan idag.
    Massor med kramar till dej Underbara Annika. Guds alla rika välsignelser till dej kära syster i Herren
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne: Det gäller att välja medan nåden ännu varar. En dag är det för sent. Korset först och kronan sen...HALLELUJA ! Jag tror det är många som längtar efter något som är äkta och sant, men vet inte riktigt vad det är som dom söker. Därför är det vår uppgift att gå ut i hela världen och predika om Jesus...Tack för din välsignade kommentar kära Marianne, och jag önskar dig en välsignad dag med Jesus. Många kramar till dig !

      Radera
  6. Nu är jag hemma igen efter en mycket god resa. Var i församlingen i Frombork och sjöng och talade fick reda på att nu på söndag skall fyra st låta döpa sig till Kristus. Och nästa söndag skall en älste avskiljas för sin uppgift i församlingen.Så verket går framåt, vår son Samuel var med och han sa det är den första gudtjänsten som jag varit med på på länge där jag inte somnat, mötet varade i 3,5 timmar. det är så öppet att tala och sjunga i den församlingen.

    SvaraRadera
  7. Bert: Får väl önska dig välkommen hem från en välsignad Polenresa. Alltid stärkande att höra vad Jesus gör och hur människor låter döpa sig till Kristus. HALLELUJA och all ära till Jesus !!! Ha en fridfull kväll. Kram !

    SvaraRadera