tisdag 14 augusti 2012

ÄR DU REDO.......?

Snart kommer Jesus tillbaka.
O, vilken underbar syn...
Hjälp mig då Herre att vaka. Vänta din ankomst på skyn...
Löst ifrån synden och flärden, vill jag förvalta mitt pund...
Ty i den himmelska världen, har jag en säkrare grund.
Tänk vilken fröjd att få äga,
Jesus som brudgum och vän.......
Sedan må världen väl säga, Han kommer aldrig igen...
Dagen och stunden är nära...
Då skall jag bliva Hans brud...
Tänk vilken ovansklig ära
Vara därhemma hos GUD.......
Jag vill inte vara på jorden den sista.
Jag vill hemåt fara, när skyarna brista...
Jesus håll mig redo när anskriet ljuder...
Och du hem mig bjuder... Till bröllop hos GUD.......

18 kommentarer:

  1. Ja, må vi alla vara redo att möta Honom när han kommer.
    "det ska bli ett härligt möte uti skyn, O hur underbart och stort, när vi mötas vilken härlig syn i vårt hem med pärleport, där sången brusa skall såsom stora vattenfall, sången så underbar och ny, och Jesus kär ska leda mötet där, vilket möte uti skyn"
    Ha en underbar dag annika. Jag börjar jobba idag efter nästan 5 v semester. Värmen har äntligen kommit nu.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne: Jag hittade denna sång i ett sånghäfte, har aldrig hört den innan, men texten är ju så gripande, och även den sång som du skriver om. Hoppas att du ha haft en fin och välsignad semester, och det är ju typiskt att sol och värme kommer nu. Jag har semester nästa vecka också. Guds Nåd och Frid till dig Marianne. Kramar !

      Radera
  2. En underbar text!!!
    Man skulle haft melodi till den också...
    Men det kan vi ju göra en själva!!!
    Njut av dina semesterdagar - tiden går så fort,,,jag börjar jobba på Måndag, efter 5 veckors semester,,,om Herren dröjer och vi får leva!!!
    Tack & KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Vi får "fila" lite och hitta en melodi till den texten...Hahahaaa... Jag skippar nog Bluegrass-festivalen på Grännaberget, fick en förfrågan om att fira min födelsedag nere i Skåne...Vi få se vad som händer om Herren dröjer och vi få leva som sagt. Jag ska verkligen njuta av mina dagar syster Yster...Vi hörs av. Herrens rika välsignelser över ditt hus och familj. KRAAAMAR !

      Radera
  3. Åh... vilken text det var på sången/dikten! Vilken Nåd Herren har berett för de som vill ta emot och följa Honom. AMEN, jag vill också vara med på bröllopet och få många med mig dit!
    Kram,kram och fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Visst var det en fin text, tråkigt att man inte vet hur den låter, men vi får väl hitta på en melodi som passar...Ja, snart stundar det ett himmelskt bröllop, så låt oss verka medan dagen varar för människor. Ha en fortsatt välsignad vecka du också. KRAAAMAR !!!

      Radera
  4. I Jesu namn jag ber att jag är redo! Inte vill jag bli lämnad kvar! Vi måste få med så många som möjligt! Jesus hjälp oss!!! Julia ber att alla människor ska bli frälsta! Till det säger jag, Amen! Frid älskade syskon i Herren! Var välsignade! KRAAAAAAAMAR! Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Självklart att du ska med och vara redo kära syster och få fler med oss på vägen hem, och din dotter Julia ha rätt inställning...Ikväll har jag varit hos en jobbarkompis och ridit ute i skogen, det var underbart, balsam för både själ och hjärta. Att åter igen få sitta i sadeln, och prisa Herren under en öppen himmel...Halleluja !!! Önskar dig en välsignad god natt. Herren är med eder och vakar över er . Kära kramar från mig !

      Radera
    2. Tack älskade syster! Ja, jag har haft en god natt! Så härligt att få rida ut och prisa Herren under bar himmel! Ja, fastän Herren alltid är med oss så känns det på något sätt som att han kommer närmre ute i naturen. Men det kan ju bero på att där inte finns så många störande moment, bara naturens egna ljud och skönhet! Herrens skapelser i samklang! Jag önskar dig en välsignad dag tillsammans med vår allra bästa vän Herren Jesus Kristus! Kärleksfulla kramar från mig och Julia! // Karin

      Radera
    3. Tack för kär hälsning Karin, underbart att du få sova gott. Ja, jag har mest "påfyllning" ifrån Herren i Hans natur, där det är tyst och stilla...Ha en jättefin dag med söta Julia. Önskar dig allt gott under Guds himmel. Kramar !

      Radera
  5. Ja då bär det av till polen igen i morgon lörd reser jag och Samuel med en liten hjälpsändning. Ett böneämne en rumänsk man som hade oturen att med sin långtradare hamna i diket när han väjde för en personbil. Hans schef skällde ut honom och avskedade honom så han fick ta bussen till Rumänien när han kört lasten dit han skulle i Danmark. Jag var där och hjälpte honom så att han fick bärningshjälp. Han var så ledsen så det skar djupt in i min själ över hur man kan behandla människor på de visset be för honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Jag får väl korrigera ditt vokabulär lite...Det stavas Chef och viset...Hahahaaaaaa ! Sänder hälsningar till Kobus och Anna i Polen om du träffar dom där. Visst kan jag be att Herren ska återupprätta honom och att han får ett arbete igen. Vi vet att kärleken hos de flesta ska kallna, och att egoismen råder över vår jord...Det är ett tidstecken på att Jesu ankomst närmar sig !. Önskar dig Herrens välsignelser på din resa. Kramar !

      Radera
  6. Läste om den rumänske chuffören, som "Bert Osså Arvid" skrev om! I Jesu namn ber vi om upprättelse och nytt arbete som är bättre än det han just blivit av med! Amen, amen i Jesu namn!
    // Karin och Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin: Det är så gott att kunna sluta upp i bön tillsammans...Kära KRAAAMAR !

      Radera
    2. Ja, vi bad direkt! Det kändes gott! Kära KRAAAMAR tillbaka!

      Radera
    3. Du är för härlig Karin. Alltid på alerten...Hahaha Jag tackar Jesus för dig och Julia.

      Radera
  7. Tack Jag förklarde för honom att om en dörr stängs öppnas en annan om man tar Jesus med på färden. Ja då har du haft roligt en stund med min voukabuläääär. När vi stod där ensamma chaffisen och jag lade jag händerna på honom och bad vilken mäktig upplevelse han var djupt gripen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Dörrar stängs och öppnas hela tiden...Och det är välsignat att vara Jesu trogen och lydig, när Anden manar oss att gå ut till människor som är i nöd...Jo, jag har haft en rolig stund när jag har kollat in hur fel du stavar...Hahahaaa...Men det kan även jag göra, får jag väl säga i all ödmjukhet...

      Radera