torsdag 12 juli 2012

VART SKALL JAG GÅ...

Vart skall jag gå för din Ande...
och vart skall jag fly för ditt ansikte...?
Fore jag upp till himmelen, så ä du där,
och bäddade jag åt mig i dödsriket...
se, så är du där...
Toge jag morgonrodnadens vingar,
gjorde jag mig en boning ytterst i havet...
så skulle också där din hand leda mig...
och din högra hand fatta mig.
Och om jag sade : Mörker må betäcka mig
och ljuset bliva natt omkring mig...
så skulle själva mörkret icke vara mörkt för dig,
natten skulle lysa såsom dagen
ja, mörkret skulle vara såsom ljuset.......

6 kommentarer:

  1. Innom for å høre hvordan det er med deg....Jeg er veldig lite på nett for tiden, har mye å tenke på og fordøye - men jeg tenker på deg likevel. Går det noe oppover? jeg håper det. Det var nydelige ord du delte her, og så fine å huske på. Det er en venn som alltid er der, når alt annet raser eller svikter. Ønsker deg en fin lørdag min venn. Klem til deg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Det är bara bra med mig, har mycket omkring mig, så jag hinner inte heller vara inne så mycket på bloggen. Men jag tänker på dig också ska du veta. Dessa bibelord ligger mig varmt om hjärtat, och skänker stor trygghet. Ber att allt är bra med dig och att Jesus styrker dig till både ande, själ och kropp. Ha en välsignad söndagskväll, kära du. Goe klem !

      Radera
  2. Tack och lov att Herren finns med oss in i varje mörker och in i varje ljus!
    Har du börjat semestern än? Är allt bra med dig?

    Sänder Bamse-stor sommarkram!

    SvaraRadera
  3. Myrra: Ja, det är mäktiga versar som giver tröst....Allt är bra och jag jobbar 2 veckor till innan min semester börjar. Det ska bli så skönt, och hoppas att allt regn har dragit förbi då. Var välsignad kära Myrra, du finns i mina tankar och böner, och ha en välsignad söndagskväll. Många kramar !

    SvaraRadera
  4. Mørket kan ikke stå seg i mot eller seire over lyset,takk å lov, velsignet være du min venn og søster i troen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne: Du är en så välsignad syster för mig. Ljuset bryter fram genom allt mörker, och snart... mycket snart kommer Jesus igen...Låt oss hålla ut och sprida det glada budskapet den tid som är kvar. Var välsignad du Herren tjänarinna och Goe klem !!!

      Radera