fredag 6 juli 2012

ETT RENT HJÄRTA...

Hur skall jag då få se Gud ?
Jag med mitt orena hjärta...
Jag med min otro. Vem skall frälsa mig arma människa ?
Jag som gör det jag icke vill...
Herre hur jag ljuset söker,
i mitt bröst är mörkret stort !
Vad jag älskat ej jag vågat,
vad jag hatat har jag gjort.
Dock mitt hjärta ödmjukt klappar,
vid din strålbeglänsta port...
Så har vi ingenting annat att göra än att gå bönens väg...
och bedja : Skapa i mig, GUD, ett rent hjärta.
Men hur skall vårt hjärta bevaras rent ?
 Vi lever i en smutsig och oren värld.
Det är inte alltid så lätt att hålla allt på avstånd...
Jag fick mig en ordentlig tankeställare igår, från en vän,

Jag kan sammanfatta det hela med att säga:
Huru komme det till, att du ser grandet i din broders öga,
men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga ?
Jag försökte rättfärdiggöra mig själv, genom att peka på vad andra gör för fel...
Det håller icke, inför Herren...Det är Gud själv som dömer.
Edra tankar äro icke mina tankar säger Herren.
Vi måste in genom den trånga porten, med ett förlåtande
sinne till varandra. Det florerar allt för mycket synd över allt..

och vi slår ihjäl varandra, med olika bibelord för att ge igen...
På det viset kommer vi ingenstans !
Samtidigt som alla undrar, när väckelsen skall komma...?
För att en väckelse skall bryta fram,
så behövs mycket förlåtelse till både bröder och systrar som
ligger ouppklarade. Och såsom Herren har förlåtit oss,
skall vi också förlåta våra medmänniskor.
Och väckelsen börjar alltid hos oss själva...
Och som avslutning vill jag nämna:
Det är nåd utöver nåd alltsammans, för att ingen skall kunna berömma sig. Det är människan givet att stänga till eller öppna sig för Jesus.
Bortstöter vi det klara och sanna evangelium som Gud har lärt oss,
så bortstöter vi också hjärtats renhet, som Herren vill giva.

Saliga äro de renhjärtade, ty de skola se Gud.......





9 kommentarer:

  1. Svar
    1. Alex: Tack för din hälsning. Önskar dig en välsignad dag i Jesus Kristus. Kära kramar till dig från mig!

      Radera
  2. Ja, det säger Amen i mitt hjärta också när jag läser ditt ärliga och kärleksfulla inlägg. Det är ju så sant som du skriver, att vi är så helt beroende av Jesus. Jag tror att många gånger är det vi själva som hindrar våra bönesvar att nå fram till oss för att vi på något sätt själva blockerar vägen för Gud att göra det Han vill i våra liv.
    Men tack och lov, vi får sjunga med i sången... "Börja om än en gång i mitt liv, börja om än en gång i mitt liv! Jag vill formas av Dig, av ditt Heliga bud, gör mitt liv till ett redskap, för Dig!"

    Hoppas att dina armbågar också läker fint efter vurpan med skateboarden. Var rädd om dig nu min älskade vän! Jesus är snart här och stora ting är på gång! Kraaaaaaaaaaaam! Guds välsignelse!

    SvaraRadera
  3. Rena mitt hjärta,min Jesus jag ber...
    Ja,två mig nu ren i Ditt blod...
    Fräls mig från synder,som ännu Du ser
    och sänk dem i Golgata flod...

    Det är Nåd utöver Nåd...
    Ha en fin och välsignad kväll!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  4. Tusen takk for et velsigna innlegg søster!!!!!!!
    Og tusen takk for hyggelig kommentar!!!!!!!!!!!!

    Ja, på mandag drar vi mot vårt kjære Sverige.
    HALLELUJA SOM VI GLEDER OSS,OG VI TAKKER VÅR
    KJÆRE FRELSER FOR DEN NYE BILEN!!!!!!!!!!!!!
    Med ny bil og blodets beskyttelse kan vi kjøre
    trygt gjennom Sveriges land.

    Vi får se hvor Gud leder oss.
    Kanskje vi sees kjære venner.
    AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Hilsen Katthultaren

    SvaraRadera
  5. Ja ett rent hjärta och samvete är ett dagligt gästabud.

    Fredagen den tredje Aug kl 1900 inbjuder jag er alla till ett Bönemöte hos mig på Futurumg 7 och det kommer att bli ett överaskande bönemöte var så säkra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad då, då???
      Vad har du nu "kokat ihop"???
      Vi vill inte vara med om några "överraskningar",Ha,haha!!!

      Radera
  6. Nästa gång vi träffas vill jag att ni sätter mig i ett hörn och skriver över huvudet på mig en dekal med pil ner emot mig. Den mest misslyckade personen. Därefter tar ni ett kort på mig och lägger ut på edra bloggar så att alla kan se vem som är den mest misslyckade personen i Sverige.

    SvaraRadera
  7. Tusen tack för era kommentarer. Förlåt att jag har dröjt med svar. Jag har fullt upp just nu men återkommer senare...Bert: Du skall icke nedvärdera dig så på det viset. Det finns ett blod som både förlåter och renar.../ Kramar från Annika !

    SvaraRadera