måndag 2 juli 2012

ÄNGLAVAKT...

Igår kväll efter jobbet så samlades jag och mina
barn för att fira mitt barnbarn Kevin som fyllde 10 år.
Det höll på att sluta olyckligt...
Jag skulle prova och "stila" lite på skateboard...
Jag missförstod det hela, och skickade iväg brädan,
för att sedan hoppa på den i farten...(det skulle man som sagt icke göra ) Slog handlöst baklänges i asfalten med en smäll...
Det var ett under att jag inte slog i bakhuvudet...
Armarna fick ta emot den värsta smällen,
samtidigt som min dotter fotograferade och skrattade.
Men hon hjälpte mig upp från marken sedan, eftersom jag
var totalt mörbultad. Nu har jag lärt mina barnbarn hur viktigt det är att ha skydd, och inte göra som farmor gör, och det förstod dom direkt. Kevin blev ganska tagen av situationen som utspelades.
Så inget ont som inte har något gott med sig...
Så även om man gör dumma saker ibland, utan att tänka sig för...
Så är Herren med, och sänder sina änglar för att inget värre skall hända. Jag tackar Jesus för Hans omsorg om mig,
och för den änglavakt Han sände...

10 kommentarer:

  1. Vet du, för bara några år sedan var jag på gång att försöka lära mig att åka skateboard. En olycka som hade kunnat sluta väldigt illa stoppade de planerna. Nu får jag glädja mig åt att du gjorde ett försök, och att det gick så bra som det ändå gjorde. Heja dig!

    Gud välsigne dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Heja och heja vet jag inte precis. Stort fjasko till allas förtjusning som tittade på.../ Men jag får tacka Gud, för att Han var med i mina dumheter. Jag ryser nu, för vad som kunde ha hänt...Tack käre Jesus, för du håller dina händer över oss alla. / Kanske det blir ett nytt försök framöver, jag ger mig icke förren jag klarar det. Ps. Men då skall jag ha, hjälmen på.../ Kram !

      Radera
  2. P.S. Jag hade också riktig änglavakt vid min olycka, hade kunnat vara antingen helt förlamad idag eller död och begraven.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym igen: Får säga att det gläder mig otroligt mycket, att du fortfarande är kvar i livet. Jesus måste ha en stor omsorg även om dig. Han tycks älska både dig och mig...Önskar dig Herrens alla välsignelser, och var nu rädd om dig. Kramar !

      Radera
  3. Ja,kära nån,,,det var det värsta jag sett,vad ska hon på brädan och göra,gamla männskan,ha,hahaha!!!!!!!
    Men TACK OCH LOV,för Änglavakt!!!
    NU FÅR DU SLUTA MED SÅDANA DUMHETER!!!,,,PUUUH......
    KRAAAMAAAR!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Ja, vad ska en sådan gammal människa som jag upp på en bräda att göra...? Skulle ju bara visa mina barnbarn hur duktig och käck en farmor kan vara. Men som det står i bibeln: Högmod går före fall....../ Jag kommer att få höra detta så länge jag lever nu.....Haahaha.../ Men tänk vilken oerhörd kärlek, och omsorg Jesus har för varenda en.. Han som till och med räknat huvudhåren på oss alla, det är stort och obegripligt.../ Ha en välsignad kväll syster, och krya på dig. Kramar !

      Radera
  4. Ja vad säger man men nu har du prövat så det blir nog att du prövar igen skam den som ger sig. Det finns fler änglar om det skulle behövas , ja det behöver man ju alltid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Ja, skam den som ger sig. Nu har jag fått "blodad tand" på detta. Vet du kanske om någon bana där man kan träna...? Ps. Och mer änglar naturligtvis.../ Ha en go´kväll med Jesus. Kram !

      Radera
  5. Aj... det gör ont i hela mig när jag ser din stackars arm. Snälla var rädd om dig och håll det rent efter konstens alla regler så det inte blir infektion.
    Sänder stor kram och tackar Gud för att det inte gick värre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Jag har ont i hela kroppen, så jag tar det väldigt lugnt...Var i affären och köpte plåster och alsolsprit till såren, för nya omläggningar. Jag tackar också Herren för Hans omsorg. Du får ha en härlig och välsignad dag Myrra. Kramar från mig !

      Radera