tisdag 26 juni 2012

VÅRT JORDISKA LIV...

GUDS FRID TILL ER ALLA !
Visst händer det att vi få utstå både frestelser och prövningar
under vår vandring här nere på jorden.
Men ur alla bedrövelser, så kommer det alltid någonting gott.
Vi får växa i både visdom och kunskap.
Lever man nära Jesus och har en djup relation med Honom,
så får man räkna med hat, smärta, förföljelse osv...
Själv har jag just kommit ur en fruktansvärd kamp,
med både sjukdom, smärta och förföljelse.
För en kort stund släppte jag blicken på min Frälsare,
och begynte sjunka, ty jag såg endast på vågorna som Petrus gjorde.
Jag blev klentrogen. Men tack och lov...
så räckte Jesus ut sin hand och drog mig upp igen...
Hur än våra jordeliv ser ut,
så både leder och bär Jesus oss, igenom allt. Vi behöver icke tvivla...
Vi har en stor framtid, och ett hopp som väntar oss...
JESUS KOMMER SNART, OCH SNART SÅ ÄR VI HEMMA.
Så låt oss hålla ut en liten tid, så ingen tager vår krona.
Och det hopp som väntar oss är:
Och jag såg en ny himmel,
och en ny jord, ty den förra himmelen,
och den förra jorden voro förgångna och havet fanns icke mer.
Och jag såg den heliga staden, ett nytt Jerusalem,
komma ned från himmelen, från Gud,
färdigsmyckat såsom en brud som är prydd för sin brudgum.
Ja, Gud själv skall vara hos oss och skall
avtorka våra ögon från tårarna.
Och döden skall icke mer vara till,
ingen sorg, klagan eller plåga skall vara mer,
ty det som förr var är nu förgånget...
Så låt oss fröjdas och glädjas och hjälpa varandra vänner...
TY SNART ÄR HAN HÄR...

26 kommentarer:

  1. Ja,det är ett väldigt hopp och en underbar framtid,vi går till mötes!!!
    Och låt oss,som du skriver,hålla fast det vi har,så att ingen tager vår krona och vi snubblar på målsnöret!!!
    Tack, för att du skriver och delar med dig ifrån ditt eget hjärta!!!
    Herrens välsignelse!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Vi får fullbord vårt lopp, genom djupa dalar och saliga höjder. Han är den som gör vår väg helt framkomlig och fri, oavsett vilka hinder det än må ligga i vägen för oss. Genom bön och uthållighet. Ha en välsignad kväll. Kramar !

      Radera
  2. Takk for velsigna innlegg søster,
    og takk for hyggelig kommentar!!!

    Her er det som vanlig full fart med
    besøkshjem og avlastning.
    Denne uka har vi et søskenpar på 10 og 12
    som skal være hos oss fram til Søndag.

    Så blir det jobbing ei uke,men så setter
    vi kursen mot vårt kjære Sverige.
    HALLELUJA SOM VI GLEDER OSS!!!!!!!

    Først skal vi ligge på hotel i Lysekil i 2 netter,
    og så drar vi til Venersborg på hotel i 2 netter.
    Hvor turen går videre har vi ikke bestemt ennå,
    men vi har veldig lyst til å treffe dere.

    Ellers sliter jeg vanvittig med smerter som vanlig.
    Har vært 3 ganger hos legen og fått kortisonsprøyte,
    og det hjelper litt.
    ALT MAKTER VI I HAM SOM GJØR OSS STERK!!!
    AMEN OG ET HØYT HALLELUJA!!!!

    Hilsen Katthultaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel käre Broder: Får fortsätta att bedja för din värk. Vilket fantastisk arbete ni gör för dessa barn som behöver avlastning. Det är så välsignat och Herren skall giv er extra mycket kraft. Skulle vara underbart att få träffa er, och ni är så hjärtligt välkomna hit ner till oss. Skriv en rad eller maila så får ni en vägbeskrivning i såfall. Ha en fortsatt välsignad uke. Goe klem til dere fra Småland.

      Radera
  3. Tills min dag är förbi vill jag söka.
    Vara trogen det uppdrag jag fått
    Kungars kung skall jag sedan få möta
    När jag väl har fullbordat mitt liv

    När jag väl har fullbordat mitt lopp
    Skall i åskådning bytas mitt hopp
    Jag får då vila ut i Guds himmel
    När jag väl har fullbordat mitt lopp.

    Jag vill vittna att Jesus kan frälsa
    Jag vill söka hans får som gått bort
    Han mig säkert skall välkommen hälsa
    När jag väl har fullbordat mitt lopp

    Sorg och nöd trycker ofta mitt hjärta
    tårskymd blick lyfts mot himmelen upp
    Aldrig mer någon sjukdom och smärta
    När jag väl har fullbordat mitt lopp

    Har jag redligen kämpat i striden
    Varit trogen i stort och i smått
    Kan jag nöjd se tillbaka i tiden
    När jag väl har fullbordat mitt lopp

    Det var en pojk på mötet i Söndags han satt nere på sista raden
    Han vill så gärna vara frälst men har inga kompisar och han vågade inte gå fram för förbön. Låt oss hjälpa hans mamma att be för honom.
    Det är med oss som med bilen ibland blir det motorstopp och är det en diesel som man kör soppatorrt då är den inte så lätt att starta igen men han som har hand om startknepen han överger oss inte utan han ser till så att vi startar igen tack för din insatts i Söndags berättar mer sen om det blir tillfälle.

    SvaraRadera
  4. Bert: Jag hör din ljuva stämma när jag läser sångtexten. Självklart ska vi ta med denne pojk i bön, så att han blir frimodig. Ha en fridfull kväll . Kram !

    SvaraRadera
  5. Tack Annika för att du delar så ärligt direkt från ditt hjärta. Jag känner igen mig så väl i det du skriver. Det är så lätt att se på vågorna som går höga när det stormar omkring oss. Det gjorde till och med Petrus som av Jesus blev kallad för "Klippan" så det är inte konstigt att vi heller tappar fokus under svårigheter. Men tack och lov att Jesus fångar upp oss, så som han gjorde med Petrus och drar oss upp på nytt. Så många gånger har jag varit i samma situation som du, och sett hur Herren är trofast och sträcker ut sin hand till hjälp. Jag tror att du har hjälpt många genom din ärlighet och många känner igen sig och hämtar styrka ur ditt inlägg! Tack Annika och tack också "Bert osså Arvid" för den fina sångtexten/dikten! Jag blev så rörd när jag läste om pojken som inte vågade gå fram. Tänk så många som kanske känner så idag...

    Guds välsignelse och frid! Kram!

    SvaraRadera
  6. Myrra: Du ska ha tack för din fina kommentar. Vi är ett i Anden, och fått gå igenom mycket både du och jag. Vi är människor med brister och fel, men så länge vi förbliver i Jesus, så förblir Han i oss. Ja, tänk vad Petrus fick lida som förnekade Jesus tre gånger, och sedan blev till en sådan välsignad klippa. Det är så stort och vilken underbar nåd. Jesu kärlek är gränslös och Han har berett oss en underbar boning.../ Ha en fridfull god natt kära du. Kramar !

    SvaraRadera
  7. Ja,det hadde vært en STOR VELSIGNELSE om vi kunne treffes,
    og Solstråla mi sier her at det må vi.AMEN-AMEN-AMEN!!!!!!!!

    Et skikkelig Hallelujamøte. Det hadde vært fantastisk!!!!!!!
    Hadde også vært stort for meg og kunne fortelle dere hva Jesus har gjort i livet mitt. Jeg kan si at det er rett og slett et
    under at jeg lever. Takk og lov for at jeg tok imot Jesus!!!!!
    ALL ÆRE SKAL HAN HA FOR AT JEG HAR KOMMET DIT JEG ER IDAG!!!!!

    Vi sitter her nå å ser på kartan. Bor dere i Rørvik?
    Hilsen Katthultaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Vi finns i Rörvik. De vore fantastiskt och samlas till bönemöte och sång, och få höra vad Herren har gjort i ditt liv. Det finnes hjärterum och sovplatser för er alla. Ha det gott och välsignat, så hörs vi. Klemmer til dere !

      Radera
  8. Vet du hvor lang tid vi bruker fra
    Vänersborg til Rörvik?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Nej, men men vägarna i Sverige är ju ganska fina, så det tar nog inte så lång tid. Hur många mil är det emellan ? Det går att räkna ut om jag får reda på hur många mil det är.

      Radera
  9. Jeg er ikke sikker,men tror det er ca 28 mil
    fra Vänersborg til Växjö,
    eller ca 15 mil fra Vänersborg til Jönköping

    SvaraRadera
  10. Om du läser detta Jan så skulle jag tro att du har att köra ca 2,5 tim. Vänersborg Jönköping Vrigstad stockaryd Rörvik

    SvaraRadera
  11. Det er jo ikke så langt:0)
    Vi får se hva Herren leder til.
    Det hadde virkelig vært EN STOR VELSIGNELSE
    å truffet dere alle kjære venner!!!!!!! AMEN!!!!!!!
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Vad ska han i Stockaryd och göra...? Man kör ju Vrigstad mot Växjö och svänger av i Hjälmseryd mot Rörvik.Det blir mycket närmare...!!! Hahahaha !!!. Ha en välsignad god dag Jan Samuel och Bert. / Kramar !

      Radera
  12. Tusen takk begge to kjære søsken!!!!!!!
    SALME 115 VERS 15 + ROMERNE 8 VERS 32 til dere begge.
    HALLELUJA-GUD ER GOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Jag ska läsa dessa verser när jag kommer hem från jobbet. Ja, HALLLUJA !!! GUD ÄR GOD !

      Radera
  13. Vi skal legge nytt gulv i stua og kjøkkenet denne uka,
    samtidig som vi har 2 små,og mye smerter,
    så vi trenger virkelig mye forbønn.

    Det skal bli så godt å dra på ferie nå,
    og vi er så egoistiske at vi mener
    vi fortjener det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Du får inte slita så som du gör. Man få ta lite i sänder. Men jag skall tänka på er alla i mina böner. Måste kännas skönt med lite semester. Själv tar jag semester vecka 31. Det förtjänar vi...

      Radera
  14. Her er versene søster.
    Salme 115 vers 15
    15 Var välsignade av HERREN, som har gjort himmel och jord.

    Romerne 8 vers 32
    32 Han som inte skonade sin egen Son utan utlämnade honom för oss alla, hur skulle han kunna annat än också skänka oss allt med honom?

    AMEN OG ET HØYT HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!
    JESUS ER VEIEN SANNHETEN OG LIVET!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Tusen tack, nu behöver jag inte slå upp dem i bibeln...Hahahaha !!! HALLELUJA och AMEN ! Klemmer !

      Radera
  15. Hei igjen søster.
    Blir så minna på å sende deg en oppmuntring.

    Mika 7 vers
    7 Men jag, jag skall skåda efter HERREN,
    jag skall hoppas på min frälsnings Gud.
    Min Gud skall höra mig.

    Ords 23 vers
    18 Förvisso har du en framtid,
    och ditt hopp skall ej bli til intet.

    Matteus 18 vers
    18 Amen säger jag er: Allt vad ni binder på jorden skall vara bundet i himlen, och allt vad ni löser på jorden skall vara löst i himlen.

    19 Vidare säger jag er: Om två av er här på jorden kommer överens om att be om något, vad det än är, så skall de få det av min Fader i himlen.

    20 Ty där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem."

    Jesaja 41 vers
    13 Ty jag är HERREN, din Gud, som fattar din högra hand
    och som säger till dig: Frukta inte, jag hjälper dig.

    AMEN OG ET HØYT HALLELUJA SØSTER!!!!!!!
    Jesus er med oss på veien,og han svikter oss aldri!!!

    Fantastiske løfter,så jeg skal dele de med flere ikveld.

    Vi skal be for deg og dine ikveld!!!

    Må Gud rikelig velsigne deg og dine!!!!!!!
    Hilsen fra Katthult

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Du är en ängel. Tack för all uppmuntran du giver. Och ni är alla där uppe i Norge med i mina böner också. Goe klem til dere fra Annika. Herren är med er alla dagar intill tidens ände.

      Radera
  16. Kjære deg, bare innom veldig raskt for å si at jeg tenker på deg. Takker Gud for at han rakk ut sin hånd og dro deg opp igjen. Hold fast i den, min venn - slipp ikke taket. Han slipper uansett aldri deg - og det tror jeg du vet, selv når du vender blikket bort fra ham. Mange klemmer til deg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Förlåt att jag inte svarar förren nu. Har jobbat och haft fullt upp denna vecka. Jag tackar så ödmjukt för allt du delar med dig av, det är så välsignat. Jag återkommer till er alla under morgondagen och skall ta del av vad ni har gjort för inlägg. Och så sant som du skriver kära Spirea, Må vi aldrig släppa blicken på vår Frälsare Jesus. Hur det än ser ut, så finns Han där och vill hjälpa. Mange klemmer til deg :-)) Herren är med dig och välsignar dig för det du gör, för andra människor.

      Radera