måndag 25 juni 2012

GLÄDJE OCH JUBEL...

Söndagsmötet i Vetlanda Friförsamling var underbart.
Vi sjöng och vittnade och nådegåvorna var i funktion...
Det var ganska mycket folk denna kväll,
och det här fotot är taget från den en sidan av kyrkan...
Det var stor glädje och jubel över dessa två,
söta systrar som ville låta döpa sig till Kristus.
Och Pastor Leif var den som gick med dem ner
i dopets grav. Det var underbart att få vara med och delta
 medan vi sjöng för dem...Jag har beslutat att följa Jesus...
Vi bad också för olika bönämnen...
Här står Pastor Leif, Holger Nilsson och K-O,
och ber speciellt över en böneduk.
Sedan predikade K-O under Andens kraft och ledning.
Det var många som kom fram och ville ha förbön efter.
Även jag själv gick fram och fick förnyade krafter.
En riktigt välsignad och glädjerik kväll...

6 kommentarer:

  1. Vill tacka dig och co. för en helt underbar kväll.Jag och min syster kommer aldrig att glömma detta. Gud välsigne er och hoppas på återseende snart igen. Kramar systrarna Madeleine och Veronikah Lundgren, dopsystrarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då ! Vad trevligt att ni hittade mig här. Ja det var verkligen en oförglömlig och välsignad kväll. Jag ska tänka extra på er båda i bönen, och det skall bli härligt att få återse er båda igen. Tusen tack för er fina hälsning. Önskar er allt gott från himlen och Andens dop, om ni inte redan har fått uppleva detta. Det finns så många gåvor, som Jesus vill ge till oss, och som hjälper oss genom detta jordeliv. Jesu frid / Massor med kramar från mig !!!

      Radera
  2. Vad roligt att systrarna hittade Midnattsropbloggen!!!
    Härligt med en hälsning ifrån dem!!!
    Vi tänker på dem i bön...
    Ja,det var en oförglömlig kväll,en Nåd att få vara med om!!!
    ...Hoppas du hade ork att jobba idag,Annika,,,själv har jag ju varit ledig,,,men Herren giver kraft och styrka!!!
    Tack och KRAAAM,,,Jesu rika välsignelse!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Det har gått så bra på jobbet idag, fast nu är jag rejält trött och ska gå till sängs. Ja, det är en stor nåd att få vara med på ett hörn. Ja, vi beder dessa fina systrar i Herren, att Jesus få leda dem och bruka dem på ett mäktigt sätt. HALLELUJA !!! Ja, tack käre Jesus för att du svarar på bön. Ha en fridfull god natt och kramar !

      Radera
  3. Jag gläder mig tillsammans med er för de härliga mötena och är så innerligt tacksam för att ni orkar stå på så trofast och troget som ni gör, trots jobb och allt annat ni har att ordna med. Gud välsignar och kommer med sin kraft och det är till stor välsignelse till och med att läsa om mötena, hur ska det då inte vara att vara där!
    Jag sänder dig många kramar inför den nya veckan och önskar att du ska få känna Guds ledning tydligt och till stor välsignelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Javisst är det otroligt glädjande att få ta del av vad Jesus gör. Hela himlen jublar. Vi behöver mer av tacksägelser och uppmuntran, så människor verkligen ser att JESUS lever och och vill möta människor till en total förvandling till både ande, själ och kropp...Jag blir så glad, när man ser att ungdomar vill lämna världen, och följa Jesus. Tack för kramarna, och jag sänder även kramar till dig. Önska dig en välsignad god natt, och nya krafter för ny morgondag.

      Radera