tisdag 12 juni 2012

DU ÄR DYRBAR I MINA ÖGON...

Jesu kärlek till oss är en förtärande eld.
Han vill rena oss från allt som är kärlekslöst i oss.
Han vill att vi ska älska med hans kärlek.
En del av den helige Andens verk i våra liv
är att peka på alla de punkter hos oss
där vi är kärlekslösa...
Jesus har makt att förändra oss,
och förvandla oss till hans avbilder...
Det sätt på vilket du behandlar människor är bara
en återspegling av ditt sätt att se på Jesus.
Varför kritiserar vi människor ?
Varför tror vi att vi är så mycket bättre än andra ?
Varför är vi så angelägna om vår egen välgång,
men har svårt för andras...?
Svaret är enkelt : Vi älskar inte med Jesu kärlek.
Om du vill älska som Jesus älskar
 gå då in i din kammare, och be att hans kärlek
få fylla ditt hjärta, och du blir förlåten.
Han säger ju: Du är dyrbar i mina ögon,
så högt aktad och så älskad av mig...
Joh. 15: 9. Såsom Fadern har älskat mig,
så har ock jag älskat eder, förbliven i min kärlek.
1 Joh. 4 : 7 Mina älskade, låtom oss älska varandra,
ty kärleken är av Gud, och var och en som älskar,
han är född av Gud och känner Gud...

8 kommentarer:

  1. Så sant, så sant! Så viktigt att vi fyller oss med Jesu kärlek! Utan den blir vi som bibeln säger bara som en skrällande cymbal. Jag rannsakar mig själv när jag läser dina ord och instämmer till 100 % i det du säger.
    Ha en fin kväll och och njut av sommaren! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Visst är det sant. Och vi får alla rannsaka oss. Men i bönen händer det förunderliga ting, när Jesus möter oss. Och våra hjärtan smälter i både kärlek och tacksamhet. Jag har haft en fin kväll, trots att jag fortfarande är svag och trött sedan några veckor tillbaka, vet icke riktigt vad det är, men sänd gärna upp en bön för mig. Önskar dig manna från himmelen, och kära kramar !

      Radera
  2. Vem har älskat oss som Jesus har gjort???
    Han som gav Sitt eget dyra blod,till lösen för oss!!!
    Om vi förbliver i Honom, skall Hans kärlek fylla oss och flöda över, så att det kommer andra till del...
    Är vi i Honom,så ser vi med Hans ögon på andra människor och vi får tjäna Honom som Hans händer och fötter.
    Ha en fin och välsignad Tisdagskväll!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Så sant som det är skrivet. Han sviker icke någon människa. Ha du också det riktigt välsignat. Kära kramar !

      Radera
  3. Den där kärleken, så stor, så stark, så obeskrivlig. Den är verkligen svår att begripa, men den finns där för oss, bara att ta emot i överflödande mått. Hade det inte varit för Jesu kärlek skulle vi inte finns idag.
    Önskar dig en härlig kärleksfull onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Celia: Tack för din kommentar. Jesu kärlek är gränslös. Vi kan bara tacka och ta emot den, samt föra den vidare till våra medmänniskor. Önskar dig en kärleksfull och välsignad helg. Kramar !

      Radera
  4. Så vakkert og så viktig! Den som kunne klare å leve slik Jesus ønsker hele tiden. Det er virkelig noe å strekke seg etter, den ekte, rene og sanne kjærligheten. men så vanskelig, veldig ofte. Takk for disse gode ord til ettertanke - og påminnelse om å ikke kritisere, ikke sette oss over noen andre - men lære av Jesus og slik han var og er. Takk for at du deler, du er sånn et skjønt menneske. Jeg ønsker deg en nydelig dag min venn. God klem til deg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Det finns så mycket av kritik idag. Det är bättre att se på varandra med kärlekens ögon. Kom att tänka på, den som är fri från synd, kastar den första stenen...Ja, vi får växa i visdom och kunskap med Jesus varje dag, då går det till seger. Goe Klem och Herrens välsignelser till dig Spirea.

      Radera