lördag 26 maj 2012

TREVLIG PINGST HELG...

Vill önska er läsare och följare,
en underbar och trevlig Pingst Helg.
Vill också dela med mig av dessa verser som Herren gav mig :
Säll är den vilkens hjälp är Jakobs Gud,
den vilkens hopp står till Herren, hans Gud,
till honom som har gjort himmelen och jorden
och havet och allt vad i dem är,
till honom som håller tro evinnerligen,
som skaffar rätt åt de förtryckta,
som giver bröd åt de  hungrande,
Herren löser de fångna,
Herre öppnar de blindas ögon,
Herren upprättar de nedböjda,
Herren älskar de rättfärdiga,
Herren bevarar främlingar,
faderlösa och änkor uppehåller han...
men de ogudaktigas väg vänder han i villa.
Herren är konung evinnerligen,
din Gud Sion, från släkte till släkte...
Psaltaren Kap. 146. Vers : 5-10.


9 kommentarer:

  1. Ja, AMEN! TACK för de välsignade verserna! Jag önskar dig och de dina en välsignad Pingsthelg också, med ljuvlighet från Herren i den Helige Ande!
    Kramar om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Eftersom jag arbetar denna helgen, kan jag inte vara med de mina. Men ljuvligheten med Herren i den Helige Andes kraft tar jag gärna emot. Jag får väl hitta på något gott till de mina, nästa vecka istället...Önskar dig en fortsatt välsignad helg, i Herrens kraft. Kramar !

      Radera
  2. Amen og tusen takk her fra Katthult også!!!!!!!

    GRATULERER SÅ MYE MED SEIEREN I GRAND PRIX!!!!!
    MÅ GUD RIKELIG VELSIGNE SVERIGE MED ALT GODT
    FRA VÅR KJÆRE FRELSER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Grand Prix...? Har icke följt med i svängarna tyvärr. Men tack ! Ja, vi får be för våra länder och folket Katthultarn. Ps: Vilken plats kom Norge på ? Var välsignad och ha en fridfull natt. Goe Klem til dere !

      Radera
  3. Bare innom med ønske om fine dager for deg - og en velsignet pinse fortsatt. tenker på deg. Klem fra Spirea :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Jag har blivit så välsignad denna dag, med mycket glädje och skratt. Hoppas att du också har haft det gott denna helg. Jag tänker mycket på dig också. Jesus är med oss, och känner våra hjärtans djup. Ha en fridfull God Natt. Goe Klem !

      Radera
  4. Norge kom på siste plass:0)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Ja, du ser... Att ert land är mer välsignat än Sverige, från sådana här världsliga JIPPON. Ni är ju vinnare i längden, eftersom ni inte är med i EU. TACK OCH LOV, MED ETT HÖGT HALLELUJA... KLEMMER !

      Radera
  5. Ja, när Herren öppnar våra ögon, ser vi allt på ett annat sätt. Världen förstår oss inte, och hatar oss.

    SvaraRadera