torsdag 17 maj 2012

NYA VÄGAR...

Det gamla är förgånget,
någonting nytt har kommit...
Vi skall aldrig se oss tillbaka
Vi får sätta vår hand till plogen
och fortsätta vår väg framåt...
Herren gav mig två bibelversar igår till natten:
Ords. Kap. 4 : 11. Om vishetens väg undervisar jag dig,
jag leder dig på det rättas stigar.
1 Petr. Kap.5 : 7. Och kasten alla edra bekymmer på Honom,
ty Han har omsorg om eder...
Är icke detta fantastiska ord av en Kärleksfull Jesus...?
HALLELUJA ! Vi får gå från klarhet till klarhet i Jesu Namn. AMEN !
Eftersom det gamla är förgånget, så har jag även öppnat
en ny blogg som heter Annika´s betraktelser.
Titta gärna in, och känn dig hjärtligt välkommen även där som följare
och skriv en kommentar. Där kommer jag att skriva om allt vad
mitt hjärta bjuder...http://annikasbetraktelser.blogspot.com
Fredag 18/5 kl.19.00 är vi i Aneby Fredskyrkan för sång och vittnesbörd...Söndag 20/5 kl. 18.00 Är vi och spelar i Vetlanda Friförsamling, för dem som är intresserade. Välkomna !!!

4 kommentarer:

  1. Ja tänk vag fint vår far har tänkt ut åt oss, förts sänder han sin son så vi kan få evigt liv.Titus skriver i sitt brev att Guds nåd har uppenbarats för alla människor, den fostrar oss så att som det står i Paulus andra brev till tim en gudsmänniska kan bli väl skickad till allt gott verk. Det är gott att gå till sömns med sådana bibelord. O att folk förstod hur viktigt den Heliga skrift är alltid i ens liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Ja, det är så underbart, när Jesus kommer med sitt ord till en. Och tänk...Det vill Han göra till varje människa på vår jord i både nåd och kärlek. Bibeln är vårt rättesnöre i livets alla förhållanden. Ha en välsignad kväll. Kram !

      Radera
  2. Så välsignat att få ta emot tilltal som dessa bibelverser. Så stärkande och till stor välsignelse!
    Jag kommer gärna och hälsar på dig också i den nya bloggen! Jag ilar dit direkt! :-)

    Kramar om dig först! Ha en fin fredag och helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Ja, Herren giver balsam för själen. Han vet vad vi behöver i rätt tid och stund. Pris och Ära till Guds Lamm ! Hahaha !!! Du är ju så underbar, jag såg nyss att du hade varit inne. Tack för fin kommentar där. Tusen kramar till dig älskade syster, och ha en härlig helg med Jesus.

      Radera