måndag 14 maj 2012

HERRENS ANKOMST...

HERRENS ANKOMST ÄR NÄRA !
Herrens ord kom till mig  nu i nattens timmar :
Vi veta ej dag eller stund, men det hastar...
Har du olja i ditt kärl...?
Är du en kristi brud..?
Var vaksam och bedjande.
Det ljuder ett MIDNATTS SKRI ÖVER VÄRLDEN...
HÖR : JESUS KOMMMER.......
Vakna upp du som sover
Han kommer som en tjuv, när du det minst anar...
Tag emot nåden, redan nu, för det hastar...
Herren Jesus bereder rum för dig och mig.
Han Älskar dig så innerligt...
Kom, kom säger Jesus. Kom nu .......








Han kommer som är A och O...

10 kommentarer:

  1. Om det finns möjlighet kanske vi kan åka till Tranemo på lörd den 26 Maj istället kl 1800.
    Så ses vi i Aneby på fredag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Vi får väl prata samman, när vi träffas i Aneby om detta. Ha en välsignad kväll. / Kram !

      Radera
  2. HALLELUJA - Må det ljuda som ett midnattskri - JESUS KOMMER!!!
    Ja,vi får se till att vara redo,få med så många som möjligt!!!
    Det är det viktigaste i denna sena tid!!!
    Låt oss tränga oss ännu närmare Herren,be om fler nådegåvor och att Han må skickliggöra oss än mer,Honom till tjänst och ära!!!
    Tack för inlägget!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Uti Herrens förråd, där råder aldrig nån brist. Den som ber, skickliggör Herren. HALLELUJA !!! Må vi alla vara redo när Jesus kommer. / Kram !

      Radera
  3. Ja,vi må være rede når Jesus kommer,
    og når vi ser utviklingen i verden,
    så er det ikke lenge til han kommer.

    Blir minna på å sende deg et vers fra
    en av mine sanger.

    JA, TENK DER FOR EVIG HOS HAM VI SKAL BO
    PÅ GRUNN AV HANS NÅDE,PÅ GRUNN AV VÅR TRO
    JA DER SKAL VI SYNGE I ENGLENES KOR
    MED KJENTE OG KJÆRE SOM FØR VAR PÅ JORD

    AMEN OG ET HØYT HØYT HALLELUJA!!!!!!!!!!!!

    Hilser deg også med:
    Josva 1
    9 Har jag inte befallt dig att vara stark och frimodig?
    Var då inte förskräckt eller förfärad,
    ty HERREN, din Gud, är med dig vart än du går."

    Varm hilsen fra Katthultaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jansamuel: Vilken suverän fullträff till mig utav vår Högt Älskade Herre och Förlossare. Ja, Herren brukar dig Katthultaren så välsignat. Jag lägger dessa versar i mitt hjärta. Tusen tack för dessa välsignade ord, det behövde jag verkligen. Önskar er en öppen himmel full av Jesu kärlek, frid och nåd. / Goe Klem til dere !

      Radera
  4. Mina ögon skall nu vara öppna
    och mina öron lyssna
    till vad som beds på denna plats.

    Jag har nu utvalt och helgat detta hus
    för att mitt namn skall vara där till evig tid.
    Och mina ögon och mitt hjärta skall alltid vara där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Jag kan säga att jag blir så rikt välsignad av det du skriver. Jesus går med dig på livets stig, och fyller dig med helig Ande och eld. Var välsignad älskade broder. Klem !

      Radera
  5. Ja Amen, Annika! Så allvarliga ting du påminner oss om! Ingenting finns som är viktigare än detta!

    Kramar och en välsignad helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Ja, den kommer att bli välsignad denna helgen. Vi är ju bokade till två möten nu i helgen. Vi får verka medan dagen varar. JESUS KOMMER SNART ! / Önskar dig en rikt välsignad helg med massor av kramar från mig.

      Radera