måndag 28 maj 2012

DET VÄRSTA AV ALLT...

LJUMHETEN...
KUNDE EJ SOVA, TY HERREN TALADE TILL MIG !!!
Ljumhet är väl det värsta, som kan drabba en kristen människa.
När man blir totalt likgiltig inför både Gud och människor...
Du är varken kall eller varm, bara ljum...
Vilken fruktansvärd miljö att leva i...!!!
Herren säger : Jag känner dina gärningar...
Du är varken kall eller varm.
Jag skulle önska att du vore antingen kall eller varm.
Men nu, då du är ljum, skall jag utspy dig ur min mun.
Om så, mitt hjärta är iskallt finnes det hopp.
Ett hopp om, att det kan ta eld, och börja brinna igen...
Men för ljumheten råder inget hopp.
Du säger ju : Jag är rik, ja, jag har vunnit rikedomar och behöver intet; och du vet icke att du just är eländig och ömkansvärd och fattig och blind och naken...
Tänk om alla dessa "kristna" församlingar skulle vakna upp,
och se vilka fantastiska möjligheter de har i Jesus.
Att gå ut för att verka på gator, och gränder där de bor och lever...
Kalla på sargade människor, att det finnes frälsning, nåd och förbarmande att få... Bjuda in dem, till det stundande bröllopet innan skyn brister, och Jesus kommer åter.
Det är så enkelt, att till och med ett barn, kan förstå det.
Men ack nej; De är förblindade av världens omsorger !
Vill du vandra som en kristen idag, så må vi vandra utan för "lägret" och bära Jesu smälek. Ty förföljelser skola komma säger Herren, Herren. Men jag skola leda eder, säger Herren, Herren......./
Själv blygs jag icke för Jesus och evangeliet.
Jag vet icke hur du har det i ditt liv...?
Men ett vet jag, som Herren har lärt mig:
Man skall taga sig i akt för ljumheten.
Må sanningens Ande leda både dig och mig,
så vi stå brinnande vid Hans ankomst.
Han vill hålla måltid med både dig och mig.
Den som vinner seger, skall jag låta sitta med mig på min tron, likasom jag själv har vunnit seger och satt mig med min Fader på hans tron.
DEN SOM HAR ÖRA, HÖR VAD ANDEN SÄGER...

9 kommentarer:

  1. Inte någon motvals här inte tycker jag men kanske kvinna mot strömmen och de är välsignat.Då blir man aldrig ljum för att gå emot strömmen håller en varm och alert. Ha det gött. Och vi får kämpa trons goda kamp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Ja, jag har nog alltid gått mot strömmen, och ifrågasatt saker och ting. Och Herren visade mig i en dröm, om den väg jag skulle gå, och den snåriga branta väg gick uppåt, medan en stor ström av människor vandrade neråt. Ja, vi får kämpa trons goda kamp. Ha det välsignat så syns vi på lördag. Kram !

      Radera
  2. Ja,vi må hålla oss nära Jesus och vara brinnande i Anden!!!
    (Vi var i Vetlanda Friförsamling i lördagskväll och lyssnade till Nenne,Emilia och Siwert Lindberg,,,väldigt bra)!!!
    Tack för ditt allvarliga,angelägna inlägg!!!
    Herrens välsignelse!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Brinnande i Anden, och olja i kärlet är det som gäller, ty snart nalkas vår förlossning. HALLELUJA ! Hade gärna följt med dit, men som sagt, någon måste ju jobba...Herrens välsignelser. Kramar !

      Radera
  3. Åh en sådan allvarlig fallgrop, om vi hamnar i ljumhet. David Wilkerson blev ju extra sänd av Herren till Sverige och Norden just för att påminna oss om faran med ljumheten. Tack för din starka trumpetröst, må vi alla ta till oss det du har skrivit och vara vakna och söka Herren av hela vårt hjärta!
    Kram! Frid och välsignelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Jag har bett Herren om att ett brinnande altarkol skall beröra mig, och Han har svarat. Ljumheten som råder i detta land är fruktansvärd. Man ägnar sig åt olika aktiviteter och annat som icke alls hör evangeliet till. Må Sverige vakna upp innan Herren kommer, så människor blir frälsta. Kärlek, frid och kramar till dig, och ha det välsignat !

      Radera
  4. Jag tror att de lärjungar som Jesus kallade också gick emot strömmen och de är nog sådana människor som Gud kan använda för sitt rikes framgång. Så därför har jag ej heller följt med strömmen utan gått den väg som jag trott varit Guds väg och det kommer jag att göra även i framtiden. Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig är ledordet på vägen.Vi får nog mötas i Vrigstad kl 1600 istället på väg till Tranemo på Lördag.

    SvaraRadera
  5. Bert: Okej ! Då vet jag att det blir kl.16.00 istället. Ska säga till de andra om det. Döda fiskar flyter med strömmen, men vi kämpar mot denna, i glädje, kamp och strid och sträcker oss mot det som väntar där ovan. Jesu Frid / Kram !

    SvaraRadera
  6. Tänk om det vore så, att den som reser riket runt och verkar, är brinnande och inte ljum. Tänk om det vore så, att den som talar med kraft och som en ängel och har alla gåvor, är brinnande och inte ljum. Den brinnande är inte delad. Hjärtat är helt för Kristus, köttet på korset, och Kristi kärlek brinnande varm i sig. Alla egna intressen är borta, Kristus är allt.

    SvaraRadera