lördag 19 maj 2012

ANEBY - MÖTET...

Igår kväll var vi ju som sagt kallade till Aneby,
för att spela, sjunga och vittna om Jesus.
Och som vanligt stannade vi till, vid den vackra sjö,
 för att dricka lite kaffe innan mötet skulle börja ...
Vi frambar allt som Herren hade lagt på våra hjärtan.
Här står Bert och vittnar om hur viktigt det är att hålla
sig till vad bibeln säger och göra Guds vilja.
Han sjöng också en underbar sång, som handlade om
min Frälsare och jag...
John vittnade om vikten av att vara ledd av Anden...
Vad man matar sin själ med.
Världens frukter, eller Andens frukter...
Karl-Olof predikade om att låta döpa sig till KRISTUS,
och undfå Andens dop. Hur viktigt är icke detta budskap, som många har plockat bort idag. Även jag själv vittnade om Andens ledning och kraft. Ty det är endast genom blodet, vattnet och Anden,
som man blir en Jesu Kristi brud. Man kan inte ta bort eller lägga
till någonting som står i Guds ord, då skall Gud taga ifrån honom hans del i livets träd och i den heliga staden, om vilka är skrivet i denna bok. Så låten eder döpa er till Kristus, innan det blir för sent...
Ja, det var ett underbart och mäktigt möte,
där Herren talade allvarligt, genom profetiskt budskap
särskilt till just en person. Genom hela mötet gick det som en röd tråd, och så blir det när man är ledd av Anden.
Många kom fram och ville ha förbön.
Vi bad också för en böneduk och andra böneämnen
Och även tacksägelsämnen. Det är så viktigt att vi tackar, för det
som Herren har skänkt oss och mött oss med i våra böner.
Så, det gamla evangeliet, är lika nytt idag, som det var igår.
Så låt oss följa vad Jesus har sagt, och gå i tro och lydnad
Hans väg under Andens sanning, kraft och ledning.../ AMEN !
I morgon söndag kl. 18.00
Är vi åter kallade till Vetlanda Friförsamling.
Känn dig varmt välkommen dit för att ta emot
det Jesus vill giva.../ Guds frid från mig !

12 kommentarer:

  1. Tack för härlig rapport! Jag blir välsignad av att läsa om er och se på bilderna och förstår att det var en härligt möte!
    Fortsatt välsignelse! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Vi verkar medan dagen varar. Natten är snart här.
      Guds Ande sänker sig ned till alla dem, som vill ödmjuka sig idag. Jesus går fram, och vill Frälsa till både ande, själ och kropp. / Det var ett härligt möte. Ha en välsignad lördag kväll kära syster. Kramar !

      Radera
  2. Oj va underbart ni har haft det. Och verkligen fått vara till rik välsignelse. Ja det gamla härliga evangeliet håller.
    Kram från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne: Skulle önskat att både du och Myrra kunde ha varit med. Där Guds Ande få verka och ta plats, då händer det underbara välsignande ting. Ja, det gamla evangeliet, står för evigt fast. Låt oss göra som det bjuder oss...Ha en välsignad kväll, kära syster. Kramar !

      Radera
  3. Så herlig å få være med på slike møter der Gud er mektig til stede og der man kjenner å bli brukt av ham :) Og velsignet av ham. Jeg tenker mye på deg, er gla for å høre at du ser håp og at du kjenner du har troen på kjærligheten inntakt...Gi aldri opp. Jer 29, 11. Det ER fremtid og håp! Ønsker deg en god helg videre. Takker deg for skjønneste kommentar på bloggen min, ble så veldig gla - du er så god. Tusen takk. Mange klemmer fra meg!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spirea: Tänker mycket på dig också, och önskar dig allt gott ifrån ovan. Både du och jag har ett kall, för sanningen. Vi får kämpa trons goda kamp och aldrig ge upp hoppet om det goda. Tusen tack älskade syster för din uppmuntrande kommentar, jag blir så rörd "igen" Du får mig alltid att börja gråta...Tack för att du finns. Herrens starka arm omsluter dig och giver dig kraft för dina kommande inlägg. Herrens välsignelser og Goe Klem fra mig til dig !

      Radera
  4. Jag önskar Er Guds rika välsignelse i Ert arbete för Herren, tänker på Er Kramar från Birgitta i Vrigstad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Birgitta: Jag hoppas du kommer med till Vetlanda i morgon kväll, om du inte jobbar förståss..Önskar även dig och din familj Herrens alla välsignelser. Tänker på dig också. Kramar till dig. Herren är med dig !

      Radera
  5. Tusen tusen takk Annika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dette kom vid rätt tidpunkt Annika
    och det kom direkt från Himlen
    och vår kära Frälsare

    Jag blev fylld av en Himmelsk frid
    när jag läste det.

    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jag har inga ord för min tacksamhet just nu!!!!!!!

    Gud välsigne dig och din familj.AMEN!!!!!!!

    Varma hälsningar
    från Katthultaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: Guds Ande manade mig att gå in på din blogg och skriva, ty jag kände i min Ande att du led. Herren tager vård om de sina. Jag fortsätter med mina böner för dig och din familj älskade broder. Guds rika välsignelser och frid til dere. Goe klem fra mig !

      Radera
  6. Ja,TACK kära syster Yster!!!
    Vi fortsätter att kämpa Trons Goda Kamp!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Tack själv, för ditt vittnesbörd om Jesus. Mötet var mäktigt och allvarligt. Och i kväll fortsätter vi att kämpa för Guds rike...Jesus lever och verkar ! Kramar !

      Radera