söndag 8 april 2012

SNART HAR MIN SOL GÅTT NER...

Dagarna fly, mina år hasta bort.
Ja, likt en rök se försvinna.
Tiden att verka är dyrbar och kort.
Snart har min sol gått ner.
Själar  mörker och otro jag ser.
Synden förstör deras livskraft alltmer.
O, låt mig gå, innan solen går ner.
Gå med ett bud från Gud...
Sänd mig till dem som försmäktar i nöd, under en leende yta !
Låt mig få bli för de svaga ett stöd, snart har in sol gått ner.
Hastigt de korta minuterna gå.
Snart skall vid levnadens afton jag stå.
Men innan solen gått ner, låt mig gå.
Gå med ett bud från Gud...
Låt mig få gå med ett budskap till dem, som blivit slagna i striden !
Bringa dem hopp, så att blicken igen, lyftes i tro och bön.
Låt mig få tjäna dig Frälsare kär !
Visst är jag svag, men min starkhet du är.
Låt mg få bli till välsignelse här.
Innan min sol går ner.......


10 kommentarer:

  1. Ja,det är vår bön och längtan,att få vara till välsignelse och vinna ännu fler för Jesus,innan solen går ner!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Vi lever i skymningstiden. Så låt oss gå ut med ett bud, ifrån Jesus innan Han kommer på skyn. KRAAAM !

      Radera
  2. GUDS UNDERBARA NÅD OCH FRID.. KÄRA MARANATASYSKON!!
    Hittade en härlig sång bland mina sångpärmar som en kär broder Agne Bark har skrivit:
    1. Jag längtar till den dag då han skall komma.. och hämta hem sin återlösta brud.. Då väntar oss hos Gud en evig sommar.. när bärgade vi står på hemmets strand.
    Kör: När Han som är vårt liv blir uppenbarad.. I härlighet Hans brud skall träda fram.. För evigt slutförlossad och förklarad.. Med evig lovsång till Guds Offerlamm.
    2). Mot himlens stad vi skådar under färden.. Mot längtans mål som han berett sin brud.. Ett ögonblicks bedrövelse i världen.. Bereder evig härlighet hos Gud.
    Kör.. vers 2: När Han som är vårt liv blir uppenbarad.. I härlighet hans brud skall träda fram.. När bröllopsdagen gryr en gång därhemma.. Och himlens bord där dukade skall stå..
    Maranatahälsningar: Åke Möllesjö
    Ake.M@hotmail.se

    SvaraRadera
  3. Nämen Åke...Åh, vad jag har sökt efter denna text. Jag kunde bara första versen och kören. Underbart !!! Du är en Herrens skickelse...Är det alla versar du skrivit ner, eller kan du vara så snäll att skriva ner alla till mig ? Tusen tack, och Herrens välsignelser må vila över dig ! Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid!!
      Enligt vad jag vet finns det bara två verser på denna sång.. Skrev ner den från en EP- skiva med Agne Bark. Om det finns ytterligare verser vet jag inte..
      Maranatahälsningar: Åke Möllesjö
      Ake.M@hotmail.se

      Radera
    2. Åke: Tack för svaret. Jag ska skriva ner den, och spela den när jag är ute...Önskar dig Herrens Rika Välsignelser. Kramar !

      Radera
  4. vilka starka sångtexter ni skrivit ner här. Jag har också en som jag gärna vill dela med er
    Medan skymningen sig sänker över syndig sargad jord
    är det gott att vara Jesu Kristi brud
    ty vår brudgum snart skall hämta oss till himlens bröllopsbord
    då för evigt vi får vara hos vår Gud

    I den sena midnattstimman står Han spanande mot jord
    medan änglarna iordningställer himlens bröllopsbord
    på befallning av sin Far Han hämtar brudeskaran hem o
    min vän ska du då vara en av dem

    Vill du med när Jesus hämtar hem sin brud till himmelen
    vill du möta Honom på en brusten sky Han har kallat många
    gånger hör Han kallar dej igen låt ej nådens sista timme från
    dej fly

    Kram från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne: Även denna sång som du har skrivit ner, ligger mig varmt om hjärtat. Vi brukar faktiskt sjunga den när vi är ute och spelar. Sånger om att Jesus kommer snart och att vi är redo, behövs verkligen sjungas ut idag, eftersom vi lever i midnattstid...Tack kära du! Herrens kärlek och frid. / Kramar !

      Radera
  5. Skriv av och ta med dig sången från Åke!!!...Ääääntligen har vi texten!!!...MÄRKLIGT - VÄLSIGNAT!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Ja, detta var ju sååå märkligt, så som vi har letat efter den. VÄLSIGNADE ÅKE...Jag har den nu på papper. / Kram !

      Radera