torsdag 12 april 2012

MATTEUS HEMMET...

Att följa Jesus är en spännande vandring.
Och Han öppnar ständigt nya dörrar, och vägar för oss alla.

Om vi är Honom lydiga och lyssnar till Hans röst...
Ty vi vet att Han snart kommer på skyar, så Han kallar sitt folk idag till att gå ut på gator och i gränder, och nödga människor att komma innan dörren stänges för evigt...
Igår kväll blev vi kallade till ett kristet behandlingshem, för missbrukare, till att spela, sjunga och vittna och det var helt fantastiskt möte i all enkelhet.
Det var många som lyssnade och blev gripna av våra vittnesbörd. Den profetiska anden var utgjuten, och många fick enskilda tilltal ifrån Herren. Man såg hur ett nytt ljus började så sakta att tändas i deras ögon. Och Jesus var verkligen mitt ibland oss. Man fick en sådan stor kärlek till alla dessa grabbar. Och det sjöng i mitt hjärta: Att de som ingenting var i världens ögon, det utvalde Gud. Och Han själv ska söka upp de förlorade fåren. Det finns en väldigt djup längtan där ute i världen, efter sanning och äkthet. Många som var där som jag samtalade med , var så trötta på sina liv, och i den förnedring som de har levt i. Det bjöds också på fika, och samtalen  fortsatte vid borden.
Ja, det var så välsignat så jag är fortfarande helt saligt.
Och på lördag kväll så ville de även komma till bönemötet, vi skall ha på Hilleborg.  Att få bli frälst och vandra med Jesus, är det största av allt.

Må vi alla frimodigt gå fram på trons väg, och verka för Jesus
och visa varandra kärlek och respekt i allt som vi möter...

8 kommentarer:

  1. Ja,det var i sanning en välsignad kväll!!!...Man känner att man är i sitt "rätta element",,,kärleken till de utslagna,deras "hunger" efter något annat,precis som man själv hade "på den tiden"!!!Och det största av allt:Att vi fick be frälsningsbönen med någon!!!...Tack för det du delade med dig av,det var så välsignat!!!...Men framför allt: ALL ÄRA TILL JESUS!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Marguerite: Det som grep tag i mig så var, att de inte blygdes för evangelium, och han som frågade inför alla, hur han skulle göra för att bli frälst...Och tänk att han blev både frälst och fick ett bönesvar angående om jobb på bara en kort stund. Vilken underbar kärlek och nåd Jesus skänker. Underbart och saligt att få vara med om allt detta. VI FÅR TACKA JESUS VARJE DAG OCH STUND...KRAAAM !!! Ps. JAG LÄNGTAR SÅ TILL LÖRDAG...

    SvaraRadera
  3. Ja,jag måste även säga, att den frimodighet som Angelica har,den "går inte av för hackor"!!!...Hon blyges då icke för Jesus eller Evangeliet,,,(eller oss,ha,haha),,,det sa både jag och Kalle till varandra!!!Du måste ju vara oerhört glad och stolt över din fina dotter!!!...Vi tackar Jesus för henne!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Ja, hon är guld värd. Jag är så stolt över henne. När Jesus förvandlar, så gör han det så det både syns och hörs..." Det var modigt av henne, att ta dit oss" Hahaha !!! Kramar !

      Radera
  4. Va snälla ni är! Ni är helt fantastiska! :D
    Det var verkligen ett underbart möte & jag är så glad och tacksam över att få vara på Matteushemmet. Att jag får vara med och se och följa dom en bit på vägen. Dom är helt fantastiska människor! Jag trivs verkligen där. Tack för att ni ville och kunde ställa upp med så kort varsel! Har känt det så länge att dom behöver få va med om ett "riktigt" möte och inte dessa andefattiga andakter. Och att kunna se denna glädjen i deras ögon gör mej så otroligt lycklig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är en Herrens budbärarrinna, Jag tackar Jesus och dig för att ni ordnade det så bra. Älskar dig, och vi syns på bönemötet i kväll. Kramar !

      Radera
  5. Jag kikar in för att önska dig en härligt välsignad helg! Det var underbart att läsa om ert möte på behandlingshemmet. Jag har märkt många gånger att människor som har levt ett hårt liv verkar ha så nära till Jesus. Livet har farit fram stenhårt med dem och Jesus bara väntar på att få ta hand om dem och ge dem en ny start! Så gott det var att få läsa att ni varit där!
    Önskar dig en välsignad helg, Annika!
    Kramar och allt gott från vår Herre Jesus Kristus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Ja, det är sant det du skriver. Mjukare killar får man nog leta efter...Vi har haft ett par jättefina möten tillsammans, och det lär nog blir fler framöver. Önskar dig en välsignad eftermiddag, vi hörs av lite längre fram när jag har fått i ordning på saker och ting. Kära kramar till dig !

      Radera