fredag 6 april 2012

LÅNGFREDAGEN...

6 kommentarer:

  1. Men så underbart, det där är jag uppvuxen i , enda nackdelen var att vi behövde ha hatt.
    Jag var bara ett år 1963....
    Jag minns mej och min syster som fyraåringar med i sångarna med virkade sockerstärkta hattar.
    Nere i bänken tog vi av hatten och satt och sög på den;)
    Det var tider det.
    Önskar dej en fin påsk!
    Kram ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds Frid Ulla ! Vad välsignat att just detta kom till dig idag. ( Med eller utan hatt ) Med det är en sådan glädje och Ande över sångerna. Och man trivs verkligen i den atmosfären. Önskar dig en glädjefylld påsk. Kramar !!!

      Radera
  2. HEI ANNIKA.
    KJENTE SÅ FOR Å HILSE DEG OG DINE MED
    DENNE MEKTIGE SANGEN AV AAGE.
    GUD VELSIGNE DEG OG DINE SØSTER!!!!!!!
    HILSEN FRA KATTHULT.

    ET UNDER PÅ GOLGATA HENDTE

    13. april 1977
    Aage Samuelsen

    Et under på Golgata hendte,
    en synder ble født på ny.
    Min sjel seg til Herren omvendte,
    hos Ham fikk jeg hvile og ly.

    KOR:

    "Jeg lever hver dag i hans nåde,
    og vandrer med Ham i tro.
    Jeg ønsker Han alltid må råde.
    Da vet jeg mitt hjerte har ro."

    Om all verdens rikdom meg lokker,
    og stråler i all sin prakt,
    fra frelsen den aldri meg rokker,
    der står jeg i fineste drakt.

    Snart hjemlandets klokker skal ringe,
    til bryllup med Frelseren.
    I seier han skaren vil bringe
    til herlighet i himmelen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jan Samuel: En underbar sång, tusen tack. Redan nu kan jag höra hur hemlandets klockor klingar...Ha en välsignad påskdag med din kära familj. Må vi Prisa och Tacka Jesus, och ropa ett högt HALLELUJA !!! Goe Klem til dere !

      Radera
  3. Ja,Tack och Lov att Jesus gick den vägen,för vår skull,,,annars hade det varit ute med oss!!!...Ha det fortsatt fint och välsignat,resten av Påsken!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Jag ska ha det välsignat ikväll, och du också hoppas jag. Önskar dig detsamma. KRAAAM !!!

      Radera