måndag 12 mars 2012

UNDER NATTENS TIMMAR...

Skulle precis till att somna då Guds Ande kom över mig på ett särskilt sätt sent igår kväll. Orden som strömmade mot mig var: SE, HUR DE ÄLSKAR VARANDRA ! Följd av en lång undervisning av Herren själv. Vi lever i så pass allvarliga tider, så jag vill be dig att ta till dig detta, jag nu skall förmedla vidare...Vad hade den första kristna församlingen som inte finns idag ? Hur kunde de älska varandra så innerligt och djupt ? Jo, de hade vandrat med en Mästare och fått lära känna Honom på djupet. Och när sedan Jesus hade gått till Fadern, så tydde dom sig till varandra, eftersom de alla trodde. De sålde vad de ägde och delade med sig åt alla. Och var dag voro de endräktigt tillsammans i helgedomen, och  hemma i husen bröto de bröd och äto med fröjd och i hjärtats enfald, och lovade Gud. De sökte ingen vinning för egen del. Här var det icke någonting som var ditt eller mitt. Nej, det var endräktigt tillsammans var dag, de hade sin blick vänd upp mot Jesus. De var beroende utav Honom. De sökte av hela sin själ och sitt hjärta, efter det som finns där ovan. De hade lämnat allt i både egna viljor, och stolthet. Vi blickar ut och se hur det är ställt med församlingarna idag...Gud hjälp mig ! Man har gjort Herrens tempel till en rövarkula. Man har gjort sig en egen urvattnad kristendom, där vi skall lyda människor. Man har dragit in världens ande för att locka människor till sig. Och djävulen sitter på första parkett, och skrattar åt allt spektakel. JESUSNAMNET har förbleknat. Guds Helige Ande får icke vara verksam. Man har plockat bort KORSET och BLODET och Namnet JESUS. Man har sänkt sin blick och traktar efter jordens framgångar. Man för människor bakom ljuset, med falska påståenden. MÅ GUD HJÄLPA OSS INNAN DET ÄR FÖRSENT !!! VAR TOG KÄRLEKEN VÄGEN ? DEN FÖRSTA BRINNANDE KÄRLEKEN TILL JESUS ?
Var är din skrud o, Kristi brud ?
Var är din tro, var är din första kärlek ?
Var är ditt hopp, ditt segerlopp ? Vak upp, ty Jesus kommer snart !!!
Förvaltar du troget ditt pund som Herren har givit dig  ?
Låt oss åter vända tillbaka till den levande källan...
Jesus vill möta dig på nytt. Han vill fylla dig med Ande och liv, så det flödar över. Låt icke falska profeter lura dig längre, med fagert tal. Utan gå själv till ordet, och se om det stämmer överens med vad Jesus säger. Han själv skall lära dig, och undervisa dig om den väg du skall vandra. Sök det som är det ovan. Låt döpa dig, och ta emot den helige Ande som gåva. Bli brinnande igen. Det här var en del som Herren talade om under nattens timmar. Vart är du på väg ? Vart är jag på väg ?  Världen för mig är död. Jag har valt Jesus. Är du villig att gå korset väg ? Börja idag, ty tiden är kort. Låt dig icke bedragas längre älskade vän !  Jesus ser till ditt hjärta, Han vill möta dig igen. Ty Hans kärlek är gränslös och Hans nåd är oändlig. Ja, detta var vad Herren hade lagt på mitt hjärta, och nu har jag förmedlat detta till dig. Så var vakande och bedjande så ingen tager din krona ifrån dig...

15 kommentarer:

  1. Det var ett allvarligt budskap som möter mitt öga på Midnattsrop i dag!!!Hoppas att det kommer många till del och att många tar detta till sina hjärtan!!!Vi lever i en tid,där det stora avfallet är ett faktum och man blir så bedrövad,,,det finns många exempel på hur avfallet tar form i kyrkor och församlingar,hur ska då inte Herren känna sig???...Det är HÖG tid att vakna upp!!!...Tack för att du förmedlade detta!!!Herren välsigne dig!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Det är allvarligt. Vi ställs inför ett avgörande. Gud kommer att skilja agnarna från vetet. Må Jesus ha det första rummet i våra hjärtan. Önskar dig allt gott i Jesus Kristus. Kram !

      Radera
  2. Tack Annika för du är öppen för Guds Ande, lyssnar in och lydigt frambär detta viktiga budskap. Detta ditt första ord från aposlta.g. om de troendes gemenskap, hur dom älskade varandra och hade allt gemensamt, läste jag när jag kom hem i lördags, efter vår samling. Så fick jag då också nu bekräftelse på att Herren verkar och talar om det samma genom dig. Ja, så är det, istället för att vända sig till Herren och fråga Honom så hittas det på en massa saker och det i sina egna namn, dessa "stora förkunnare. Ja, de går till och med satans ärende, både omedvetet och medvetet för det finns de som nästlat sig in i församlingar för att förvilla och splittra också.

    Låtom oss stå detta emot, det kommer bli kamp och strid men Herren är med oss, så vi har inget att frukta.

    Fäst upp dina kläder! Stå upp och tala till dem allt vad jag befaller dig.
    Var inte förskräckt för dem, så att jag låter något förskräckligt hända dig inför dem. Jer 1:17
    De skall strida mot dig, men inte bli dig övermäktiga.
    Jag är med dig, säger Herren, för att rädda dig. Jer 1:19

    Efesier.b. 6:10-18



    Herren vare med dig kära syster. Jesu frid / Uffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uffe: Vilka underbara bibelversar. Ja, jag fick uppleva mycket denna natten både i undervisning, nåd och kärlek. Och detta är det rop ifrån Herren att vi alla må vakna upp och rena oss. Kampen kommer att bli fruktansvärt hård. Och då gäller det att stå på blodets och ordets grund, med vår blick fäst på Jesus. Ha en välsignad dag med Jesus. Kram !

      Radera
  3. Tack Annika för att du delar dessa allvarliga ord med oss! Jag tar dem till mig för egen del och de ska leda till rannsakan av mitt eget inre. Det som jag reagerade särskilt mycket på var det du skrev om hur vi sköter om vårt pund. För några nätter sedan hade jag en dröm just om något som jag tror hör ihop med hur vi förvaltar vårt pund. Den blir för lång att skriva här, men jag kan berätta den på bloggen någon annan gång. Jag säger bara TACK Annika! Det är jätteviktigt att du delar med dig av det du fick!
    Gud välsigne din trofasthet särskilt!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Hur vi förvaltar vårt pund är otroligt viktigt. Du får väl göra ett inlägg om det Myrra. Det har en stor betydelse, så människor kan komma till insikt. Vi får alla vara ett redskap i Herrens hand, och förmedla det Han vill få ut, så att vi få fler med oss på vägen. Om människor visste hur kort tid det var kvar, så skulle världen se annorlunda ut. Önskar dig en rik dag med Jesus. Kram !

      Radera
  4. Älskade Annika instämmer till fullo med vad du skriver.
    Detta har legat på mitt hjärta en längre tid. Med sorg i hjärtad ser vi vad som sker i kristenheten i dag.
    Gud välsigne dig. Kärlekshälsningar från Kerstin

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Jag tror människor i grund och botten är så innerligt trötta på detta ständiga jagande efter vind och "kickar". De vill ha någonting som är äkta, sant och bestående...Det är därför det är så viktigt, att vi som Guds folk, ropar ut ett sant evangelium. Sänder kärlekshälsningar, och Jesu Frid till dig kära syster. Ha en underbar dag ! Kramar !

    SvaraRadera
  6. Annika ha en underbar dag även du.
    kramar från Kerstin

    SvaraRadera
  7. Kerstin: Tusen tack. Just nu har jag lite extra ledigt, och här nere i Småland har vi en strålande sol och varmt vårväder. Perfekt, så jag ska verkligen njuta...Kram !

    SvaraRadera
  8. tack Annika för att du delade med dej av detta budskap från Herren. Jag tror att om vi lever i den första kärleken till Jesus så älskar vi varandra. Men tyvärr i församlingarna idag /i alla fall/ i dom flesta så har vi kommit så långt bort från Herrens vilja. Jag minns knappt sist när vi hörde om Jesu tillkommelse i vår församling. Vi behöver verkligen väckas.
    tack för att du är en väktare på muren. Gud välsigne dej och alla som läser denna blogg...
    Kram från Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne: Du har så rätt. Det råder en sådan ljumhet. Jesus har ingen plats i församlingarna idag. Det råder ett sken av Gudsfruktan, men man vill inte veta av dess kraft. Det är så sorgligt ! Men även detta är ett tidstecken. Må folk vakna upp, och ropa till Herren igen. Och vi som är brinnande i Anden, må varna och nödga människor, att Jesus kommer snart. Vi får verka dit vi kommer och där vi är satta. Kärleken övervinner allt...Ha en underbar kväll med Jesus. Kramar !

      Radera
  9. Det är kanske dags för husförsamlingar nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bert: Ja, kanske det. Men ett vet jag: Överlämnar man sig helt och fullt i Jesu händer, då visar Han oss vägen,och tager vård om oss, och även håller oss brinnande. Vi får frimodigt gå fram i segertåg. Vi skall frukta Gud, mer än människor. Ha en välsignad kväll. Kramar !

      Radera
  10. Har någon hela texten på sången Var är din skrud du Kristi brud var är din tro****
    Melodi Aloha Oe

    SvaraRadera