onsdag 14 mars 2012

PÄRLAN...

Har du funnit den dyrbara pärlan,
har du sett dess bedårande glans ?
Har du lämnat ditt hjärta åt Jesus
kan du säga att helt du är hans ?
Har du sålt vad i världen du ägde
har dess nöjen och flärd du försmått ?
För att köpa den dyrbara pärlan,
för att vinna din Frälsare blott ?
Har du uppstått från sömnen min vän,
har du funnit en skatt på din stig ?
Har du vunnit den sköna juvelen,
är väl Frälsaren dyrbar för dig ?
Den som söker han finner,
den som beder han får.
Syndasmärtan försvinner,
frid i själen du får...
Jag har funnit den dyrbara pärlan,
jag har sett dess bedårande glans !
Jag har lämnat mitt hjärta åt Jesus,
jag kan säga att helt jag är hans...

6 kommentarer:

  1. Tack och lov annika att jag också kan säga att jag funnit den dyrbara pärlan=) Det viktigaste i världen att äga denna dyrbara frälsning som Jesus vann åt oss på korset. Bara i dej Jesus har min själ sin ro bara i dej min Gud. Från Honom kommer mitt hopp bara Han är min klippa min frälsning och min borg Jag skall inte vackla.
    Kram från marianne
    Ha en underbar kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne: Denna dyrbara pärla byter vi aldrig någonsin bort. Har man en gång funnit den, så blir man aldrig den samme igen. Det gamla är förgånget, någonting nytt har kommit. Han är får fasta klippa som du skriver. Må vi hålla hårt i denna pärla...Guds frid och nåd ! Kramar !

      Radera
  2. Jag har funnit den dyrbara pärlan och sett dess bedårande glans!!!...Och jag byter aldrig bort,den skatt jag fått,för millioner,,,JAG MÅR SÅ GOTT!!!...TACK & KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Nej, den byter vi aldrig bort. Vi prisar får Tacka och prisa Jesus, för att vi få må så gott. HALLELUJA ! Önskar en fridfull kväll. Kramar !

      Radera
  3. Jag instämmer med de andra, en verkligt dyrbar gåva. Ville bara titta in och berätta att jag har stora problem med blogg sidan och det tekniska. Har suttit i support samtal under dagen och en del är löst men långt ifrån allt. Videospelaren är försvunnen, där är bara en tom ruta och inloggningar misslyckas. Inte ens Fyrbåkens stjärna blinkar. Även webshopen är drabbad så det kan ta ett tag att ordna upp allt. Jag hälsar så gott till alla från din sida så behöver jag inte skriva på alla bloggarna eftersom jag inte kan gå från en till nästa utan att logga ut, och sen kanske jag inte kan logga in på nytt.
    Guds välsignelse och kram till alla!

    SvaraRadera
  4. Myrra: Vi ska ta med detta i våra böner. Och jag tror att det skall lösa sig. Men jag vet hur frustrerad man blir. Men var vid gott mod. Ty Herren är med dig. KRAAAMAR !

    SvaraRadera