fredag 16 mars 2012

MÅ GUD HJÄLPA OSS...

Må Gud hjälpa oss vänner, att vi är vakande och bedjande och ledda av den Helige Ande. Det är med stor sorg i mitt hjärta som jag läser det programblad som kom igår från Mission och Filadelfiakyrkan. Här har man planerat allt ända fram till Juni...Jag blir gråtfärdig när jag sitter och bläddrar i detta häfte, som är fyllt med : Reklam, Musik,Underhållning,Café, Tävlingar, Andakt,Lovsång osv.../ Jag känner dina gärningar, du är varken kall eller varm. Men nu, då du är ljum, och varken varm eller kall, skall jag utspy dig ur min mun...Se jag står för dörren och klappar, om någon lyssnar till min röst och upplåter dörren, så skall jag gå in till honom och hålla måltid med honom, och han med mig.
Må den som är orättfärdig fortfara att öva sin orättfärdighet, och den som är oren att orena sig. Så ock den som är rättfärdig, han fortfare att öva sin rättfärdighet, och den som är helig att helga sig. SE, jag kommer snart och har med mig min lön, för att vedergälla var och en efter som hans gärningar äro. Saliga äro de som två sina kläder, för att få rätt att äta av livets träd och gå in i stadens genom dess portar. Och Anden och bruden säga: Kom...Må vi vara vakande och bedjande. Låt oss gå till Herren Jesus och fråga efter Hans vilja, än att göra vår egen vilja...Och den som törstar, han komme, ja, den som vill, han tage livets vatten för intet. VAKNA UPP ! VÄND ÅTER TILLBAKA !  LEV I DEN FÖRSTA BRINNANDE KÄRLEKEN !!!  JESUS KOMMER SNART !!!

8 kommentarer:

  1. Ja,även jag har gråtit och ibland blivit "heligt vred",över programbladen!!!OM HERREN DRÖJER och vi får leva,ska vi göra "det och det",ska det stå i stället,,men om "det och det" är att draga in världen i församlingen,kan man lika väl kalla den för en föreningslokal,det vore ärligare!!!...Ha en fin,välsignat,skön helg nu,du som är ledig!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Marguerite: Ack ja, jag finner inga ord för detta längre, det som pågår i församlingarna. Jesus får inte plats i deras program längre. Man blir så ledsen. / Jag tänker ha en välsignad skön helg med min Frälsare och Förlossare. Han är även med dig på ditt arbete. Kramar !

    SvaraRadera
  3. Det underliga är att, församlingar där man kan förvänta sig vara likt ett kraftfält, så liknar det inget annat än ett röjt minfält istället.

    SvaraRadera
  4. Tony: Tänk vad mycket man kan få av Herren, och få leva ett liv i överflöd. Men det "kristna" har vänt sina blickar mot världen och det jordiska istället. Tänker på vad Jesus sa, när han drev ut månglarna ur templet. En rövarkula är det...Men vi få bedja om ett uppvaknande. Ha en fridfull kväll. Kram !

    SvaraRadera
  5. Gå in på svt play och titta på vad öjaby församling gör när dom vill vinna människor. Sök på vinprovning i kyrkan, och titta på "dålig idé med vinprovning".

    Satan sitter på första bänk och gottar sig.....

    Jesu frid / Uffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uffe: Man tror knappt det är sant. Men allt finns med inom kyrkans ramar idag. Det är skrämmande ! Det råder en total förvillelse i bland folket. Önskar dig en God Natt. Kramar !

      Radera
  6. Ja, så viktigt att vi försöker leva i den första brinnande kärleken! Särskilt som tiden är kort! Tack för ditt allvarliga inlägg! Tack också för förbön, Annika, för nu har det äntligen löst sig med mina bloggproblem!
    Önskar dig en skön härlig söndag och ny välsignad vecka! Kramar om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrra: Ja, lever vi inte i den första kärleken, är det stor risk för att flyta med den smutsiga ström som leder till fördärvet. Vi lyfter vår blick och skådar efter det som finns där ovan, medan vi vakar och ber. Ha en välsignad söndag. Och Halleluja för att allt löste sig för dig med tekniken. Kramar till dig !

      Radera