onsdag 7 mars 2012

JESUS, HÅLL MIG VID DITT KORS...

Tag emot denna sång i ditt hjärta. Och låt Jesus få leda dig, den tid som är kvar. Just den här sången, har blivit lite som en bön för mig. Och när jag sjunger den, så tänker jag på er alla. Och jag hoppas, och tro att vi en dag skall få mötas hemma hos Herren ...
Jesus håll mig vid Ditt kors,
där en dyrbar källa,
på Golgata synes fritt
för envar framvälla.
Av Ditt kors, av Ditt kors
vill jag mig berömma.
Tills min själ du evigt skall,
i ditt sköte gömma...
Tätt vid korset först jag fann
nåden underbara.
Där jag första gången såg,
morgonstjärnan klara.
Tätt vid koret, o, Guds Lamm,
ställ dess bild framför mig !
Och att i dess skugga gå,
ständigt villig gör mig !
Tätt vid korset städs jag vill,
hoppas, vänta, vaka.
Tills jag frälst på andra strand,
himlens fröjd får smaka.......
Stort tack alla ni som uppmuntrar och ber även för mig. Ni ska veta att alla ni som skriver, och läser min blogg finns, med i mina böner. Vill också lyfta fram hela Sverige inför Herrens ansikte. Ty tiden är kort, och Jesus kommer snart. / Önskar er alla Guds Rika Välsignelser. Och du som inte har fått möta Jesus än: Skynda dig och kom, till Hans Kors. / Kram från Annika !

16 kommentarer:

  1. Ty talet om Korset är visserligen en dårskap för den som går förlorad "hemska tanke" men för oss som bliva frälsta är det en Guds kraft redan här i tiden.Det är det enda som håller de urgamla kors där Jesus vann en evig seger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Osså: Jag vill älska det urgamla kors. I des kraft skall jag segra till slut. Jag omfamnar det heliga kors, tills mot kronan jag byter det ut.../ Kram !

      Radera
  2. Millioner där stå,men plats finns ändå,för var och en som tager sin tillflykt dit,,,det är fantastiskt!!!...Önskar dig en fin och välsignad dag!!! Tack & Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Kristus på korset vunnit frälsning för var och en. Han uti sig förenat männ´skan och Gud igen. Brusten är templets förlåt, vägen är öppen fri, öppen till nådastolen för dig och mig.../ Kram !

      Radera
  3. Oh en underbar sång Annika. Och ett så starkt budskap i den.
    Tills vi byter den mot kronan som Jesus ska ge oss. Oavsett allt som händer oss så är det ändå tryggt att veta att där vid korset kan jag tryggt vila.
    Ha en välsignad dag
    kram Alex

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alex: Om korset tynger och blir tung min gång. Är sriden svår och vägen syns mig lång. Min svaga hand i din jag lägga får. När du mig leder, säkert hem det går. / Kram !

      Radera
  4. Svar
    1. Tiger: På Golgata kors från världen jag dog, som främling nu vandrar jag här. Jag lever ej mer, men Kristus mitt liv och döden en vinning är. Med påskalamms blod min själ är bestänkt, i blodskällans våg det gamla är sänkt.Fördärvaren går mitt hjärta förbi. I Jesus min själ är fri.../ Kram !

      Radera
  5. Åh, tänk du Annika, denna sång sjöng Håkan och vår manskör "Sångarbröderna" så ofta. Håkan älskade den och jag älskar den! För utan korset äger vi inget, utan korset och lidandet - ingen seger hade vunnits åt oss! Halleluja, nu gråter jag, men det är tacksamma lyckotårar över Nåden att ha fått bli befriad av Jesus. Tack Annika att också jag får finnas med i dina böner, jag behöver det så mycket. Och du finns med i mina! Segern kommer när tiden är inne, jag är helt säker!
    Kramar i mängd! En välsignad, fridfull kväll! Tack för allt du ger!

    SvaraRadera
  6. Myrra: Sången är underbar, och jag gråter själv, när jag sjunger den i min ensamhet. Ja, i ödmjukhet får vi klamra oss fast vid korset, tills vi kronan får. Vi får alla vara med och be för och med varandra, ingen skall någonsin känna, att man står utanför. Ha en riktig go´välsignad afton. Många kära kramar !

    SvaraRadera
  7. Broderen som jeg ba dere be for,og som lå i koma på sykehuset har reist hjem til Jesus.
    Fint om dere fortsatt ber for familien.
    De hilser å takker dere alle for forbønn.

    Jeg vil også takke dere for all forbønn.
    Jeg begynner nå og komme i knallgod form.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Glad i dere alle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Takker også for et velsigna innlegg søster!!!
    Hilsen fra Katthultaren.

    SvaraRadera
  8. Jan Samuel: Jag vet att det blir en stor saknad efter denne broder, för de anhöriga. Och vi ska bedja för dem. Och brodern som nu är hemma hos Jesus, har ju ändå blivit helad och befriad, och vi får ju mötas snart igen. Vi som är kvar här nere på jorden, får dock hålla ut i böner, och tacksägelser ett litet tag till, innan Jesus kommer. Toppen, att du känner dig i bättre form. Herren går med dig, och bekläder dig med kraft ifrån höjden. Jag är så glad att du finns. Önskar dig och din familj, Herrens rika välsignelser . Goe klem til dere !!!

    SvaraRadera
  9. Tusen hjertelig takk for de gode ordene søster!!!!!!!!!
    Må Gud rikelig velsigne deg og dine med alt godt!!!!!!!

    Disse versene har gjort oss så godt ikveld,
    så jeg sender de videre.
    HALLELUJA!!!!!!!!!!!!
    Salme 32 vers
    7 Du är mitt beskydd, för nöd bevarar du mig,
    med frälsningens jubel omger du mig. Sela.

    8 Jag vill lära dig och undervisa dig
    om den väg du skall vandra,
    jag vill ge dig råd och låta mitt öga vaka över dig.

    Hilsen her fra Katthult.

    SvaraRadera
  10. Jan Samuel: Det är så gott att veta att vi står under den Högstes beskydd i allt. Underbara verser Katthultarn, må vi alla fröjdas och vara glada under jubelrop och sång. Ha en riktigt Go´dag med Jesus, ty Han omsluter dig på alla dina sidor, Han låter icke din fot vackla. Klem til dere fra Småland !

    SvaraRadera
  11. vilka underbara sångverser ni har skrivit här. Jag sällar mej till den skaran och påminner er om denna sång:
    Och det urgamla kors allt förvandlar
    det har liv, mål och mening i sig
    Jag vill prisa förevigt ja evigt
    detta kors som förvandlade mig.

    Tack Annika för allt du skriver och uppmuntrar oss med.
    Ha en fin kväll
    Marianne

    SvaraRadera
  12. Marianne: Tack för din fina kommentar, det är ni som skriver till mig, som uppmuntrar mig så, att gå vidare med att blogga om det Herren lägger på mitt hjärta. / Vid korset finns det rum för alla, som söker Jesus till hälsa och förvandling. Och vi längtar att få se Honom sådan Han är. Ha en fridfull välsignad kväll. Kramar !

    SvaraRadera