söndag 18 mars 2012

JESU VÄLSIGNELSER...

Tänk dig ett härligt stort vattenfall, som kastas ned mot dig, med en enorm kraft utan att någonsin ta slut...Faktum är att Herrens rika välsignelser ständigt strömmar över oss med kraft varje dag och stund. När vi i bönen kommer till Honom, med vår bägare så fyller Han den så det flödar över med kärlek, kraft glädje och frid. Joh.4:14 Den som dricker av det vatten jag giver honom, han skall aldrig någonsin törsta, utan det vatten jag giver honom skall bliva i honom en källa vars vatten springer upp med evigt liv...
Ofta känner vi ett stort behov av välsignelser i vårt liv. Vi behöver mer av Hans glädje för att komma igenom svårigheter som vi möter, Mer frid för att komma till rätta med inre oro och ångest.
När vi är i stillhet inför Jesus, tar vi öppet emot från det outtömliga vattenfall som strömmar emot oss...
Det är Herrens välsignelser
som giver rikedom,
och egen möda
lägger intet därtill. / Ords. 1o:22.

8 kommentarer:

  1. AMEN!!!...Ja,det är Herrens välsignelser som skänker rikedom och lycka,salighet och trygghet,hopp och tröst i en dyster vildmark!!!...Tack & KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Har aldrig sett det riktigt på det sättet , men det stämmer ju! Tack för att du delar med dej mamma kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiger: Ibland får man nytt ljus, över saker och ting. Gå du och fyll på din bägare. Älskar dig, kramar från Mor.

      Radera
  3. Stod en vårdag vid ett litet vattenfall i skogen kring Alingsås,
    såg huru vattnet föll ner i nästa fåra i kanten på varje sida låg det stena som då och då fick lite droppar på sig. Nä tänkte jag jag vill inte vara lik dessa stenar som får ett stänk då och då jag vill vara en levande sten som befinner sig mitt i fåran, och som hoppas att strömmar av levande vatten får flyta fram till den omgivning man befinner sig i vid varje tillfälle.

    SvaraRadera
  4. Bert: Allt eller inget, är min melodi. Vi får simma i den dubbla strömmen...Kram !

    SvaraRadera
  5. Om inte allt får vara med kan det likaväl kvitta.

    SvaraRadera