torsdag 15 mars 2012

I DAG, OM I FÅN HÖRA HANS RÖST...

Så säger den helige Ande:
I dag, om I fån höra hans röst, mån I icke förhärda edra hjärtan,
såsom när de förbittrade mig på frestelsens dag i öknen,
där edra fäder frestade mig och prövade mig,
fastän de hade sett mina verk i fyrtio år.
Därför blev jag förtörnad på det släktet och sade :
Alltid fara de vilse med sina hjärtan.
Men de ville icke veta av mina vägar.
Så svor jag då i min vrede.
De skola icke komma in i min vila.
Sen därför till, att icke hos någon bland eder finnes ett ont otroshjärta,
så att han avfaller från den levande Guden,
utan förmanen varandra alla dagar, så länge det heter i dag,
på det att ingen av eder må bliva förhärdad genom
syndens makt att bedraga.
Ty vi hava blivit delaktiga av Kristus, såframt vi eljest intill
änden hålla fast vår första tillförsikt.
När det nu säges :
I dag, om I fån höra hans röst,
mån I icke förhärda edra hjärtan...

8 kommentarer:

  1. Det var en god middag du har dukat upp det är bara att sätta sig ner och intaga måltiden med de märgstarka rätterna direkt ifrån himlen och låta det giva liv till både Ande Kropp och Själ.

    SvaraRadera
  2. Bert: Snarare "Frukost" Det är gott att få ett Guds ord på morgonen, då har man bröd för hela dagen, till Ande,själ och kropp. Kram !

    SvaraRadera
  3. Ja,TACK Jesus,att DU är vårt dagliga Bröd!!!...Här behöver ingen hungra eller törsta,ty Du fyller allt i alla!!!...En fin och välsignad dag önskar jag dig!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Mitt liv är dolt i Jesu märkta händer. Hans ord har blivit lyktan för min fot. När Han mig in i provets lågor sänder. Hans egen Ande ger mig kraft och mod. Låt elden alltid i mitt hjärta brinna. O, Herre, tänd mig med din kärleks glöd. Så jag kan själar för ditt rike vinna. Och rycka dem ur syndens sorg och nöd ! Kärlek och frid till dig ! Kramar !

      Radera
  4. Tack för dessa ord! De var precis vad jag behövde idag, när jag gjorde mig skyldig till misstro på min allsmäktiga Frälsare och Herre. Bara att be om förlåtelse och fyllas av tro igen, halleluja! /En syster i norr

    SvaraRadera
  5. Syster i norr: Vi tror nog innerst inne, även om man misstror ibland. Hoppet lämnar ju oss aldrig. Det känns skönt att be Herren om förlåtelse, då flödar kärleken och nåden. HALLELUJA ! Tack för din hälsning. Önskar dig en nåderik och fridfull kväll. Kramar !

    SvaraRadera
  6. Ja, låtom oss falla ner i all ödmjukhet och av hela vårt hjärta tacka Jesus för vad Han gjort för oss.
    Att vara skriven i livets bok är viktigare än allt annat.

    Jesu frid/ Uffe

    SvaraRadera
  7. Uffe: Jesus gav oss livet. Och vem kan skilja oss från Hans kärlek. Varken hunger, nakenhet eller död. Önskar dig frid tillbaka. Kram !

    SvaraRadera