söndag 11 mars 2012

FÖLJ MIG...



JESUS SÄGER: FÖLJ MIG !!!
Igår kväll samlades vi till ett härligt bönemöte.
Och egentligen gick allt ut på att lämna allt och följa Jesus.
Herren var mitt ibland oss och talade profetiskt, att vi måste överlämna våra egna viljor och stolthet till Honom. Han vill ha allt, vi skall inte gömma undan någonting, för egen del. Jesus vill äga oss helt och fullt. Då ska Han bruka oss, på ett ännu mäktigare sätt, än vad Han gjort tidigare.
Jesus säger ju själv till oss: Om någon vill efterfölja mig, så försake han sig själv och tage sitt kors på sig, så han följe mig.
Ty den som vill bevara sitt liv, han skall mista det, men den som mister sitt liv, för min skull skall finna det. Och vad hjälper det en människa, om hon vinner hela världen, men förlorar sin själ ? Eller vad kan en människa giva till lösen för sin själ ?
VI MÅSTE LYFTA VÅR BLICK MOT HÖJDEN OCH STRÄCKA OSS EFTER DET HIMMELSKA OCH ICKE HA VÅR BLICK PÅ DET JORDISKA, SOM EN DAG SKALL MULTNA BORT OCH FÖRSVINNA. TY JESUS KOMMER SNART.

Vi fick även ta del av gripande vittnesbörd. Uffe berättade  mycket om sitt liv och vad Jesus har gjort. Det var helt fantastiskt att få sitta och lyssna till honom. Och även Anders vittnade om hur han fick ett möte i gränslandet, men återfick livet igen...Kalle, John, Alex, Ja, alla hade något att dela med sig av...Och vi sände upp våra böner till Herren , för att människor skulle komma till frälsning, och att sjuka kroppar skola bliva helade...Tack Käre Jesus, för att du svarar på bön...
Och naturligtvis så hade min syster Marguerite, dukat ett bord fullt med läckerheter.
Allting var så himmelskt gott, och vi fortsatte och prata om Herren vid bordet. Jag kan undra om någon av dem hittade bibelordet, som jag var ute efter...? Hahaha !!! 
För att summera den här kvällen:  Jag har valt att följa Jesus, med Guds enkla vandringsmän. Det må kosta vad det vill, men jag vill hem till himmelen. Det är längtan hem som driver mig, jag vill ej stanna här. Ty en främling här på jorden jag ju är... Stort tack till Hilleborg och för den syskongemenskap vi har tillsammans. Den är guld värd. Men all ära till Jesus, som går med oss och stadfäster sitt ord med under och tecken. Tusen Kramar till er alla och Jesu nåd och frid !!!

6 kommentarer:

  1. Ja, tack för den fina, underbara och djupa gemenskapen bland er alla älskade syskon.Trots att jag oftast drar mig undan för mig själv, så var detta väldigt välbehövligt för mig, ja, jag behövde det. Och vi behöver ju alla varandra för att stötta, hjälpa och kämpa tillsammans på vägen hem.

    Undrar Annika om det var detta ord du tänkte på, annars är det underbara ord ändå, ty Herren ser oss och leder oss genom allt vart vi än är:
    Vart skall jag gå för din Ande, vart skall jag fly för ditt ansikte?
    Om jag far upp till himlen är du där, bäddar jag åt mig i dödsriket, är du där.
    Tar jag morgonrodnadens vingar, gör jag mig en boning ytterst i havet, skall också där din hand leda mig och din högra hand fatta mig.
    Om jag säger: "Må mörker falla över mig och ljuset bli natt omkring mig", så är inte mörkret mörkt för dig, natten skall lysa som dagen och mörkret vara som ljuset. Ps.139:7-12

    Ska ta en promenad nu för att skingra mina tankar lite inför Jesus nu, tack för du tänker på mig i dina böner.

    Kärlek o frid vare med dig i Kristus Jesus vår Herre. / Uffe

    SvaraRadera
  2. Uffe: Tack själv för den fina gemenskapen. Det är väldigt intressant och uppmuntrande att få lyssna till det du har att förtälja. Du är en trogen kämpe i Guds armé. Åh, du hittade bibelstället. Det var precis dessa ord, som jag har sökt efter. Tusen tack !!! Du ser... att vi behöver ha varandra till hjälp...Hahaha !!! Själv har jag redan varit ute på min tur i det vackra vädret, Jesus går med dig, och Han ska fylla ditt hjärta med en massa kärlek och frid. Ha en underbar fortsatt dag. KRAAAMAR !!!

    SvaraRadera
  3. Ja,vi behöver så väl den här syskongemenskapen!!!Till att stötta,hjälpa och uppmuntra varandra framåt på Vägen!!!...Tack ska ni ha,för allt gott ni delar med er av!!!...Jag älskar er alla!!!...Men ALL ära åt Herren Jesus!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  4. Marguerite: Ja, vi behöver alla varandra så innerligt. Tänker på det bibelstället: SE, hur de älskar varandra från Apg. Ja, vi upphöjer och ärar Konungarnas Konung JESUS. Det Namn som aldrig förbleknar. Ha en välsignad God Natt, jag själv går nu till sängs. Kramar !

    SvaraRadera
  5. Jag blir välsignad till och med när jag bara läser om ert möte och ser på bilderna, hur ska det då inte ha varit i verkligheten? Tack för härlig segerrapport och för att jag fick ta del av allt!
    En välsignad ny vecka önskar jag er! Så ofattbart fort veckorna går! Kram!

    SvaraRadera
  6. Myrra: Hade önskat du fått vara med "live" Det var så välsignat. Herren talar med kärlek och allvar i våra hjärtan. Men du finns med i våra böner älskade syster. Ja, tiden rinner iväg fort nu...Men vi har vår blick fäst på det som ligger där ovan. Snart är vi hemma, raskt mot målet vi går...Ha en underbar välsignad våreftermiddag. Kramar !

    SvaraRadera