torsdag 16 februari 2012

JESUS VÅR SANNE BORGENSMAN...

Vem  vill anklaga Guds utvalda ?  Gud är den som rättfärdiggör. Vem är den som vill fördöma ? Kristus Jesus är den som dött, ja, än mer, den som har uppstått, och han sitter på Guds högra sida, han manar ock gott för oss. Vem skulle kunna skilja oss från Kristi kärlek ? Månne bedrövelse eller ångerst eller förföljelse eller hunger eller nakenhet eller fara eller svärd ?  Så är ju skrivet : För din skull varda vi dödade hela dagen; vi hava blivit aktade såsom slaktfår. Nej, i allt detta vinna vi en härlig seger genom honom som har älskat oss. Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller andefurstar, varken något som nu är eller något som skall komma, varken någon makt i höjden eller någon makt i djupet, ej heller något annat skapat, skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre...
 ETT VITTNESBÖRD :  Efter en längre tids anfäktelse, från alla håll och kanter, så kom äntligen Herrens röst, klart och tydligt, så jag nästan hoppade till i sängen. Mörka skuggor, fanns runt omkring mig. Och Herrens röst sade : ICKE ANNIKA. Jesus såg att jag inte hade mer ork, och satte nu stopp för allt. Och jag fick somna tryggt och säkert. Ja, TACK KÄRE JESUS FÖR DIN OMSORG. Och även stort tack, för alla era förböner. Jesus är vår sanne borgensman, för alla dem som tror på HONOM. Genom Hans sår finns läkedom. Han reser upp den som är svag och ingiver nytt mod. Han ger oss alltid det vi behöver, och kommer alltid i tid. SÅ VEM, SKULLE KUNNA ANKLAGA OSS, ELLER KUNNA SKILJA OSS FRÅN HANS KÄRLEK ?  

20 kommentarer:

  1. Ååh helt underbart , tänk att du äntligen kan få lugn och ro nu kära mamma!
    Jag är så glad för vad Jesus gör i ditt liv och hur han bygger upp dej mer och mer för varje dag trots att den onde försöker dra ner dej i fördärvet. tänk vad mycket du har fått utstå , men ändå står du fast! Jag beundrar dej , du är min hjälte! älskar dej kära mor! Utan dej skulle jag inte klara mej! Puss o kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiger ! Jag blir helt stum och rörd, av dina ord. SNYFT ! Du skämmer bort mig alldeles... Jag älskar dig så mycket, och är så tacksam att du är Frälst och bevarad och otrolig duktig i det du tar dig för. Vi får höras sedan. Puss och Kram !

      Radera
  2. Som Borgensman Han för folket står,det flyter hälsa,ifrån Hans sår,Hans blod på korset,försoning ger,åt alla dem som till Honom ber.......Ja,Hans Namn borgar för en full och härlig frälsning!!!...Underbart att du är "på spåret" igen,,,nu ska vi "lyfta taket"på söndag,som pappa brukade säga!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  3. PS:Ja,här var det lätt att kommentera nu,,,TACK!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vassegod. Det var så lite så. Får ladda upp nu, inför söndagsmötet. Ha en god eftermiddag. Kram !

      Radera
  4. Tiger: Det står hedra din fader och din moder på det att de må gå dig väl och du må länge leva i ditt land. Så med de du har skrivit om din mor så ligger du väldigt väl till.Visst kan man känna sig under isen ibland men vaken är alltid öppen så det går ej under, och tänk vad kvickt det går när Herren talar och vilken glädje som kommer en till del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym: Jag måste få säga att jag känner mig djupt hedrad av min dotter. Vi lever i en sådan fallen värld, där många sätter sig upp mot varandra och sina föräldrar idag. Så det känns så fantastiskt och se, när barn, och ungdomar vill följa Jesus. Det är en underbar glädje. Önskar dig en fridfull och glädjerik dag med Herren. Kram !

      Radera
  5. Ja anonym den gången var jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Osså: Jag hade bara en svag aning, men tyckte lät som du. Men man kan aldrig vara hundra...Du brukar ju avsluta med Osså. Men du är så välkommen, oavsett namn. Hahaha !!! Ha det så gott. Kramar !

      Radera
  6. Ja det fattade jag med en gång!!!...Så det så!!!Ha,hahaha!!!

    SvaraRadera
  7. Varför gör inte "Osså"inlägg på sin blogg???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite: Jag får väl höra med dig nästa gång, han vill vara anonym då...Hoppas, att han byter till en vanlig mall också, så jag kan kommentera. Hahaha!!!

      Radera
  8. Snart de håller på att gro och Gud håller på att ge växten och jag måste bli vän med min blogg skall studera mera ingående på Annikas manual och ge hennes råd en chans.Nä jag ville inte vid de tillfället vara anonym det bara blev så när jag hade skrivit och skulle puplicera upptäckte jag att jag var utloggad sånt sker ibland och jag vet inte varför.Jag tyckte det var så vackert skrivit utav Angelika alias Tiger Andersson så jag hoppades hon skulle förstå vilket hav utav välsignelse hon simmar i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Osså: Hon är så välsignad, och jag är så tacksam att Herren leder henne och att hon växer för varje dag i Hans visdom och kunskap. Och vi som ingenting var, tänk att Gud utvalde oss. Jag är en mycket stolt moder. Kram !

      Radera
  9. Vanja: Gud vet våra begränsningar, och kommer aldrig försent för att gripa in när vi som bäst behöver det.

    Herren vare med dig kära syster.

    Jesu frid / Uffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uffe: Ja, det har jag verkligen fått känna av. Och det är en sådan trygghet att veta. Det är så viktigt att ikläda sig i Herrens rustning, så vi kan stå emot, den ondes alla brinnande pilar. Önskar även dig Jesu Frid, och en bra dag fylld av nya möjligheter. Kram !

      Radera
  10. Annika, tack och lov för friden! Jag är så glad att det känns bättre! Du kan också vara stolt över din flicka som har så mycket kärlek i sitt hjärta och som kan förklara den så fint till sin mamma! Stor kram till dig och Tiger!

    SvaraRadera
  11. Myrra: Ja, allt känns mycket bättre nu. Jag är en mycket stolt moder. Och kärleken den övervinner allt, vad vi än möter för svårigheter. Gå gärna in på hennes blogg, och läs hennes gripande vittnesbörd: http://enbergochdalbanasturne.blogspot.com/ Önskar dig en fridsam dag med Jesus. Kära ramar till dig !

    SvaraRadera
  12. Det är så härligt när Jesus sträcker ner sin sårmärkta hand och vidrör oss på det speciella sätt som bara han kan.
    Ha en välsignad dag
    kram Alex

    SvaraRadera