torsdag 23 februari 2012

HERRENS DAG ÄR NÄRA...

Stöten i basun på Sion, och blåsen larmsignal på  mitt heliga berg, må alla landets inbyggare darra. Ty Herrens dag är nära, en dag av mörker och tjocka, en dag av moln och töcken, lik en gryning som breder ut sig över bergen. Ett stort och mäktigt folk kommer, ett vars like aldrig någonsin har funnits och ej heller skall uppstå, intill senaste släktens år. Framför dem går en förtärande eld, och bakom dem kommer en förbrännande låga. Likt Edens lustgård var landet framför dem, men bakom dem är det en öde öken, ja, undan dem finnes ingen räddning.......
JESUS KOMMER SNART ! ÅTER IGEN VILL JAG STÖTA I BASUN OCH LÅTA MIDNATTSROPETS SKRI LJUDA GENOM NATTEN : JESUS KOMMER SNART !!!  Han är den ende som kan rädda din själ. Skynda dig till din frälsares armar, innan det är försent. DET HASTAR. Jesus är vägen, sanningen och livet !!!  VAR SKALL DU TILLBRINGA DIN EVIGHET ? DET ÄR ALLVARSTIDER...ROPA TILL JESUS ! SE, HAN KOMMER SNART...Jag önskar er alla, Herren Jesus  rika välsignelser.../ Kära kramar från Annika ! 

10 kommentarer:

  1. Snart kommer Jesus,på brustna skyar,vi skola SE HONOM som Han är!!!...Ha en välsignad dag!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marguerite : Då allt det gamla, Han själv förnyar, en skön förvandling det hemåt bär. Hur skall det bliva kring jordens länder, när brudeskaran försvunnit har... Från himlens land ingen återvänder, den som har nått dit, skall stanna kvar... Tack det samma. KRAAAM !

      Radera
  2. Jesus kommer snart hör basunen ljuder Jesus kommer snart han då hem oss bjuder Har du allting klart ifall han kom idag
    Håll din lampa brinnande Jesus kommer snart.
    Ja man önskar verkligen att många ska komma till korset och få möta Jesus i denna sena timme.
    Var välsignad Annika
    Fridshälsning från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marianne: Tack för din uppmuntrande kommentar. Allting går så fort nu, så det gäller verkligen att hålla sin lampa brinnande och klar. Ja, vi får vara i bönen, och be för att Guds Ande, må draga människor till sig, och stadfästa sitt eget ord, med under, och tecken, innan skyn brister. Önskar dig Herrens rika välsignelser, och fridshälsningar från mig. Kramar !

      Radera
  3. Anden och bruden säger "KOM!". Och den som hör det säger "KOM!" Och den som törstar skall komma. Och den som vill skall få dricka fritt av livets vatten" Upp 2:7.
    Här kommer en liten hemlandssång som Bosse Andersson har skrivit Sv. text:
    1) Jag har hört om ett land där ingen hunger och nöd man ser. Där aldrig någon skall lida mer, och ingen sörjer som här.
    Jag har hört om ett land, där nattens mörker för ljus ska fly, då livets morgon i glans ska fly, då livets morgon i glans ska gry, och dödens makt ändad är.
    Jag längtar att en gång få komma till det landet, där varje fråga som jag har, ska få ett svar. Jag har hört om ett land, där jag skall finna ett evigt hem, och se de kära på nytt igen, ja det är drömmen jag har.
    2) Jag har hötrt om ett land, och om vägen som leder dit. Och jag har hört om en dräkt så vit som fjällets blänkande snö. Jag har hört om ett land där man skall sjunga en sällsam sång. Den bryter fram som en flod en gång Och kan ej tystna och dö..
    Jag längtar att en gång få komma till det landet ...
    Maranatahälsningar: JESUS KOMMER SNART!!
    Åke Möllesjö
    Ake.M@hotmail.se

    SvaraRadera
  4. Åke: UNDERBART ! Åh, vad jag längtar efter denna dag, och stund. Och i mitt hjärta ropar det : Maranata !!! Du vår Herre kom !!! Må vi bedja för landet, och folket, innan allt är för sent. Tack för din Maranathälsning, den betyder mycket för mig. Guds frid och kramar !

    SvaraRadera
  5. Ja, tiden är mycket allvarlig! Jag läser i boken "Synen" av David Wilkerson, den var ju skriven på 70-talet, att det sista slaget ska bland annat bero på striden om oljan! Ja, vi är långt framme tror jag och Jesus kan vara här när som helst...

    Tack för att du är en kraftig trumpetsignal! Ett tapto till uppvaknande! Stor kram till dig du trofasta!

    SvaraRadera
  6. Myrra: Synen har jag läst många gånger om, och man ser verkligen vilken Herrens tjänare han var. Ja, vi får alla stöta i basunen nu, ty tiden är mycket kort. Vi ser hur det sjuder i arabländerna och Israel stå beredda...Vi får lyfta våra ögon mot höjden, ty snart får vi möta vår Kungars Kung. Önskar dig allt gott ifrån Jesus, tillsammans med mina böner, och kramar !

    SvaraRadera
  7. Takk for et velsigna inlegg Annika!!!!!!!!!!!!

    Blir minna på noen vers til deg.HALLELUJA!!!!!!!!!

    Jesaja 6 vers
    8 Och jag hörde HERRENS röst.
    Han sade: "Vem skall jag sända och vem vill vara vår budbärare?" Då sade jag: "Här är jag, sänd mig!"

    Sef.3 vers
    17 HERREN, din Gud, bor i dig, en hjälte som frälsar.
    Han gläder sig över dig med lust, han tiger stilla i sin kärlek,
    han fröjdas över dig med jubel."

    Lukas 7 vers
    27 Det är om honom det står skrivet:
    Se, jag sänder min budbärare framför dig,
    och han skall bereda vägen för dig

    Vi har vært på tur i nesten ei uke,og vi har virkelig fått hvilt oss. Det gjorde så godt,og vi trengte det.

    Ønsker deg og dine Guds rike velsignelse søster!!!
    Hilsen fra Katthult.

    SvaraRadera
  8. Jan Samuel: Ja, vi får vara budbärare sända av Herren, till en mörk värld. Och vi vill villigt gå Hans vägar. Tack för uppmuntrande bibelversar. Åh, vad trevligt. Jag hoppas att du har fått vila upp dig och fått nya krafter, det behöver man emellanåt. Önskar dig allt gott ifrån himlen. Goe klem til dere fra Småland.

    SvaraRadera