lördag 11 februari 2012

DET BÄSTA AV ALLT...

Det är att vara frälst, och ha frid med Gud. Idag är det en ganska lugn dag på jobbet. Och jag upplever en stor frid i mitt inre. Fast hela världen är i födslovåndor, kan man ändå få uppleva en underbar ljuvlig frid i sitt hjärta. Och denna frid kan ej köpas för pengar. Ville bara dela med mig ett bibelord från Jeremia kap. 19. Vers: 11-13 : Jag vet väl vilka tankar jag har för eder, säger Herren nämligen fridens tankar och icke ofärdens, till att giva eder en framtid och ett hopp. Och I skolen åkalla mig och gå åstad och bedja till mig, och jag vill höra på eder. I skolen söka mig, och I skolen ock finna mig, om I frågen efter mig av allt edert hjärta...Önskar er alla en fridfull välsignad helg !!!

12 kommentarer:

  1. Sådana bibelord som kommer till en ger en trons vila vilket vi behöver med jämna mellanrum.

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt hjärta som är fyllt av Herrens ord o som du med glädje och frimodighet delar med dig av, Herren välsigne dig.

    Vem har jag i himlen utom dig! När jag har dig frågar jag inte efter något på jorden. Om än min kropp och min själ tynar bort, så är Gud mitt hjärtas klippa och min del för evigt. Ty de som är fjärran från dig går under, du förgör alla som trolöst sviker dig. Att vara i Guds närhet är lycka för mig. Jag tar min tillflykt till Herren, Herren för att kunna tala om alla dina gärningar. Ps.73:25-28

    Ha en fin dag.
    Jesu frid/ U.W

    SvaraRadera
  3. Osså: Ja, dem orden är värda mer än allt guld i hela världen. Hela bibeln är fylld med livets bröd, att mätta sig med. Ha en fridsam dag. Kram !

    SvaraRadera
  4. Tiger: Kan man lugnt säga ja...Ta emot Herrens frid ! Kram !

    SvaraRadera
  5. U.W.: Tack för de ljuvliga verser, du delar med dig av. Vi får fortsätta att läsa vår kära bibel...Önskar dig en fridfull och välsignad dag med Herren ! Kram !

    SvaraRadera
  6. Ja,det bästa är att vara frälst och ha frid med Herren,,,har suttit vid en dödsbädd idag och bett och sjungit "Blott en dag ett ögonblick i sänder",hos en frälst syster, som somnade in i förvissning om att komma hem!!!...Man ser vilken KRAFT och MAKT det är i Namnet Jesus!!!...Ha en fridfull lördagskväll!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  7. Marguerite: Vad välsignat att få gå hem frälst under bön, och sång, och slippa ligga ensam. Ja, det är ett fantastisk jobb du gör syster. Ja, även du får ha en fridsam kväll och Jesus skall rikt välsigna dig. Kram !

    SvaraRadera
  8. Jo, jag vill höra din röst och se dina inlägg. De är så uppmuntrande. Motstånd. Ja men det brukar vara goda tecken på att något stort är på gång. Guds välsignelse!

    SvaraRadera
  9. Flitig som en myra, liksom Margurerite, för hon jobbar väl också den här helgen? Önskar dig en riktigt fin och välsignad söndag. Tack för bibelorden du uppmuntrade med! Många kramar!

    SvaraRadera
  10. Gun-Britt: Tack för dina välsignade, uppmuntrande ord, jag läser även din blogg, ska du veta. Ja, eftersom tiden är kort, så har vi mycket att se fram emot, och Herren kommer att stadfästa med både under och tecken. Ha en fridfull Söndag. Kramar !

    SvaraRadera
  11. Myrra: Idag är jag ganska trött, och pga. andra omständigheter,så får jag nu börja tidigare än innan.Men idag slutar jag vid 16.00, sen är jag ledig, och kan börja vandra i skogen igen...SKÖNT ! Ja, det finns många guldkorn bibeln, att bygga upp sig med. Var hemma mellan arbetspassen igår, hos min dotter en stund, och livade upp henne, och en kompis som hon hade på besök, med bibelhändelser. Har du fått skrivkramp Myrra, eller har du för mycket arbete ? Du finns med i mina böner, och vi får väl göra en bönekedja. Ha en fridfull, välsignad Söndag. Kramar !

    SvaraRadera