torsdag 9 februari 2012

ANDLIGT FÖRBEREDD...

Vi lever i en tidsålder, där många människor utgår ifrån att inga gudomliga under sker. Massor av människor har idag en religion, ett slags sken av gudsfruktan, men de vet  ingenting om den kraft Jesus vill ge, som förvandlar liv. Religionen har för dem blivit någonting formellt och rituellt helt utan känsla och upplevelse. Den är grundad på en intellektuell kunskap om Kristus. Man måste ha varit i Hans närhet, och fått uppleva en förvandling genom Hans ingripande, en nära relation till Honom. Det är fråga om en total livsförvandlande erfarenhet. Vi lever i de yttersta dagarna, innan vår Herre och Frälsare Jesus Kristus återvänder, för att hämta hem sin dyrköpta brud. Och vi som kristna måste vara väl beredda för den andliga kampen. Vi kämpar inte mot kött och blod, utan mot furstrar och väldigheter som hotar att förstöra oss till både kropp och själ. Från Joel kap.2 vers.12-13 kan vi läsa följande : Dock, nu mån I vända om till mig, av allt edert hjärta, säger Herren, med fasta och gråt och klagan. Ja, riven sönder edra hjärtan, icke edra kläder, och vänden om till Herren eder Gud, ty nådig och barmhärtig är han, långmodig och stor i mildhet, och sådan att han ångrar det onda. Kristi ord står fasta än idag och Han stadfäster sitt ord genom tecken och under. Han vill att vi skall utnyttja Hans mäktiga kraft. Jesus är Guds Son och Han gav oss makt att göra under och tecken i Hans mäktiga Namn. Genom bön och fasta är det möjligt för den helige Ande att verka genom oss på ett mycket mera kraftfyllt sätt. Gud är obegränsad i makt, kärlek och helighet.  Genom bön och fasta har människor med obotliga sjukdomar blivit botade, äktenskap helade, föräldrar och barn försonade, plågade samveten befriade och satans bojor har fått ge vika, i kraft av Jesu blod och namn. Må vi ära Jesus för allt ! Om kraften i bön och fasta kommer i full frihet och är i funktion runt om i hela vår värld hos både kvinnor och män, då kommer vi att få uppleva väckelse och Guds Andes vidrörande. Gud har själv sagt...Vi läser från Jer. kap. 33 vers 3 : Ropa till mig, så vill jag svara dig och förkunna för dig stora och förunderliga ting, som du icke känner. ÄLSKADE VÄNNER : DET ÄR DAGS FÖR EN ANDLIG FÖRBEREDELSE OM DU ÄNNU INTE HAR BLIVIT DET. JESUS KOMMER SNART.......

17 kommentarer:

  1. Så sant som det är skrivet! :)

    SvaraRadera
  2. Min Tigerunge: Jag älskar dig så innerligt, och är så tacksam till Jesus, för att du är frälst och bevarad. Vad mer kan en Mor önska sig ? Du och jag får gå in i bön och fasta, så kommer Herren att leda oss, och bli icke förskräckt ty i fastan möter vi kanske förunderliga ting. Men Jesu blod beskydda oss, och kommer att leda oss på sanningen och livets väg. Vi hörs ! Var välsignad. Puss och Kram !

    SvaraRadera
  3. Ja, detta var ett angeläget och aktuellt budskap!!!...Hela kristenheten borde gå in i bön och fasta för Sveriges land,,,ty det stundar svåra tider!!!...Tack!!!,,,Önskar Herrens välsignelse,en fin och skön Torsdagskväll och sänder en STOOOR KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Eftersom jag har mött så mycket förföljelse så vore jag tacksam om du kunde skicka mig ett mail, med kontaktuppgifter.
    gbajohansson@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Ty vi strider inte mot kött och blod utan mot furstar och väldigheter och världshäskare här i mörkret mot ondskans andemakter i himlarna...Mycket viktigt det du påminner om, för det är en väldig strid i denna sista tid innan Jesus kommer åter. Så låt oss fortsätta att följa uppmaningen att ständigt under åkallan och bön, alltid i Anden bedjande vaka så att vi också hör vad Jesus säger: Den som har öron må höra vad Anden säger till församlingarna. Herren välsigne dig syster. Jesu frid/ U.W Vetlanda

    SvaraRadera
  7. Marguerite: Detta med bön och fasta, kommer till mig hela tiden. ( Och jag som är så glad i mat ) Jag vet inte riktigt vad det är, som är på gång...? Men det återstår att se. Vi få gå in i bönen, så leder oss Herren.

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt bra inlägg! Kom igen, vi väntar på mer!

    SvaraRadera
  9. Gun-Britt: Kära du, jag ber för dig, det är inte lätt att vara förföljd. Men Jesus har all omsorg om dig. Förlåt mig, men ibland, kan jag vara ganska trög...Jag fattar nog inte riktigt vad du menar, med kontaktuppgifter...? Herren är den som leder oss, där vi bedjande går fram. Tack för att jag fick din E-mail Gun-Britt. Ha en välsignad natt. Kramar !

    SvaraRadera
  10. U.W från Vetlanda: Tusen tack för din välsignade hälsning. Vi kommer att hälsa på i er stad den 19/2 kl:18.00 i Vetlanda Friförsamling igen. Hoppas att vi kan träffas då.Det är så gott att veta, att vi är många som är i bön. Herren har någonting på gång, när det gäller Vetlanda. Ha en fridfull natt. Kramar från mig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var på mötet sist ni var i Friförsamlingen och lyssnade till er sång, vittnesbörd och predikan. Och kommer gärna igen då ni kommer den 19/2, då jag kände ett stort Amen i mitt hjärta av det som frambars ifrån er då. Ska ner ikväll på bönen som församlingen har för alla på fredagar. Bönen som ligger mig varmt om hjärtat för där finner jag min allra djupaste relation med vår Herre Jesus. Det är också där vi vinner seger i de strider vi har och står inför. Ty Herren står upp och bereder väg för oss då vi går in i vår bönekammare eller samlas tillsammans för bön i Jesu namn. Ty tiden är kort och Jesus står för dörren för att komma åter..."Och se, jag kommer snart". Amen kom Herre Jesus. Jesu frid.

      Radera
    2. U.W. Det är en sådan fin andlig gemenskap, och en längtan, efter Jesus i Friförsamlingen där. Ja, bönen är A och O för en kristen. Och att vi lever i den första kärleken, så det inte blir slentrian, av allt ihop. Ja, då ses vi kanske nästa gång då, på mötet "igen" Haha !!!. Önskar dig en välsignad dag med Jesus. Kram från Annika !

      Radera
  11. Tony: Ännu en Vetlandabo...Jag tänkte innan, att jag skulle lägga av med mitt skrivande, så kommer du och säger detta. Ibland är det som inläggen stannar i taket här hemma och man tappar modet. Men jag forsätter väl ett tag till för din skull då....hahha !! Jag skulle gärna vilja träffa dig när vi kommer till Vetlanda...Ha en välsignad natt. Kramar från mig!

    SvaraRadera
  12. Annika, jag tror det är något särskilt som gäller våra nära och käras frälsning. Jag har sista tiden planerat att jag ska ha en kväll när de som vill ställa upp sätter av en timme eller mer när vi alla tillsammans ber för de av våra nära som ännu inte fått blivit frälsta och befriade. Därför har jag planerat att jag tar emot speciella böneämnen, anonymt för de som vill, och så presenterar jag alla på bloggen i ett enda inlägg och sen kommer vi överens om att vi alla tillsammans tar med dessa böneämnen en speciell stund som vi har kommit överens om. Jag tror att det blir kraft som får bana väg för frälsningen. Men innan detta så ville jag gå in i en bön och fastevecka, så jag själv är förberedd. Detta har jag inte klarat att få så pass lugn och ro till ännu, eftersom jag har ansvar gentemot andra på butiken som jag måste klara av. Men jag är snart klar och sen hoppas jag att så många som möjligt vill vara med. Så jag är också i startgroparna för bön och fasta och har varit det ett tag, mycket starkt. Och snälla du, försök att inte lyssna på den som vill att du ska ge upp ditt skrivande... du vet varifrån det kommer... Håll ut älskade vän! Gud välsigne dig rikligt, men hela din familj!

    SvaraRadera
  13. Myrra: Vilken fantastisk ide du kommer med !!! Ja, låt oss bilda en bön och fastekedja för hela Sveriges befolkning. Och detta med böneämnen på våra bloggar, helt underbart. Jag är genast med på noterna...Vi hörs av ! Var rikt välsignad, älskade syster, och massor med kramar till dig.

    SvaraRadera
  14. Man blir gripen till tårar när man ser hur vår käre far i himlen sammanväver tankar utöver hela Sverige för en gemensam sak , för hans rikes framgång. Och vilken nåd att man får vara med .Elia trodde att han var ensam men vi vet att det var var inte så. Nu skall det uppenbaras alla de som har gått in i sin kammare och bett till Jesus i det fördolda. Nu får de träda fram.En uppmanning som du skrev som jag stämmer in i var beredd.

    SvaraRadera
  15. Osså: Ja, vi får göra vad vi kan innan Jesus kommer på skyn. Och ju fler vi är desto bättre...Halleluja. Ha en härlig välsignad lördag. Kramar !

    SvaraRadera