fredag 13 januari 2012

VAD ÄR DET SOM HÄNDER...???

Hela dagen idag, har himmelen inte alls varit sig lik. Den har skiftat i alla möjliga nyanser...
Klockan var 15.15 då det hastigt började mörkna. Först blev allt som ett tjockt grågult moln som svepte över byn här. Sedan mörknade det ännu mer åt orange, för att sedan bli rött...
Har aldrig upplevt någonting sådant här innan. Först tänkte jag i mitt hjärta: NU KOMMER JESUS ! Men vi vet älskade vänner att vi ska kunna se tecken i skyn...Så vad som än händer : Se på Jesus, vår Fullkomnare och Frälsare. Hans ankomst är nära ! Amen.

10 kommentarer:

  1. Ja vad är det som händer och vad kommer att hända innan vi får flytta högre upp , hur länge får vi vara med och se vad som kommer att övergå jorden. Vad händer om alla kretskort som finns överallt i alla elektroniska apparater slås ut ex genom ett starkare magnetfällt som de inte tål: Om detta sker vad händer med alla nya bilar plötsligt bara står man där.Hur mycket skall vi måla upp. Men en sak är säker det kommer att ske stora ting som ingen expert någonsin har kunnat tänka ut. Varför har det inte blivit ljusare på morgnar och kvällar. I sommras upplevde jag en sån konstig torrluftshetta som jag ej upplevt tidigare. Det var som om vattnet dunstade med en hastighet jag aldrig upplevt tidigare. Just nu är allt så stängt och kallt och jag tycker att jag själv är så känslotom kan inte förklara det men konstigt är det. Men jag skall igenom så de så jag skall fram hur stängt det än är så är det inte stängt uppåt även om de ser ut så.Och den drömmen Helen hade hur nära är det spännande.Hoppas många vaknar upp innan det är försent. Bert

    SvaraRadera
  2. Ja, när man ser allt elände så tror man dagen är nära.
    Eller vi vet det ju rättare sagt.
    Önskar dej en glädjerik helg i Guds närvaro.
    Kram ulla

    SvaraRadera
  3. Bert: Till och med Tommy tyckte detta som hänt var märkligt. Han hade aldrig varit med om detta fenomen sa han. Efter det hade dragit förbi vart det ljus en stund igen. Vad då inte kommit igenom..? Det trodde jag du hade gjort för länge sedan. Ibland kan man känna tomhet, och ibland är man uppfylld. Men det är ändå tron som bär oss, och inte våra känslor. Så nog är du igenom alltid. Ja, vi har mycket spännande tider, att vänta. Herrens välsignelser, och kraft önskar jag dig ! Kramar !

    SvaraRadera
  4. Ulla: Vi få verka medan dagen vara...Och vad som än sker, så har Herren, en utgång, och en ingång för oss alla, som tror på Honom. Jag önskar även dig, en rik välsignad helg. Kramar !

    SvaraRadera
  5. Ja,i dag har det varit underligt,,,jag la mig en stund efter middagen,då var allt soligt och fint och när jag vaknade var det full snöstorm!!!Vi möts i morgon till bönesamlingen!!! KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  6. Marguerite: Ja, dagen har verkligen varit underlig...Men jag ska vara laddad till bönemötet, i morgon kväll, om inte Herren har kommit, annars syns vi i himlen. Ha en fridfull natt syster. Kramar !

    SvaraRadera
  7. Tack för att du berättade! Om du visste hur ofta jag tittar mot himlen varje dag! Om jag skulle få se något sådant som dig, så har jag aldrig kameran i ordning, men det hade du och att du tog korten och visade här så jag fick se dem, det gjorde mig så glad och jag är så tacksam!
    Det var en mäktig upplevelse för dig att få se det i verkligheten och för mig blev det en stark upplevelse till och med att få se det på foto! Ja, hela naturen känner av att Herren kommer snart...
    Kram! Guds välsignelse över er helg!

    SvaraRadera
  8. Myrra: Allting såg väldigt konstigt ut. Himlen brukar ju vara vacker, stt titta på. Men detta var otäckt, och med smutsiga, orena färger. Det såg nästan konstgjort ut, men ändå med något levande i. Ja, Herren kommer snart. Lovat Vare Hans Namn. Ha en fridfull helg. Kramar !

    SvaraRadera
  9. För ett tag sen såg jag en dokumentär på Tv, den handlade om dagarna innan krigsutbrottet inför andra v-kriget. Hitler och några hans kumpaner stog och tittade upp mot himlen. Det kusliga var att precis som bilderna såg ut på himlen då ser dina foton ut.
    Vet inte om vi ska dra för stora slutsatser av det, men visst är det märligt.
    Men en sak vet vi med bestämdhet och det är att det mer än nånsin rasar en andlig kamp över Sverige idag

    SvaraRadera
  10. Tony: Ja, det rasar en väldig andlig kamp, i himlarymderna. Jag tror för min del, att agnarna nu kommer att skiljas, från vetet. Och det gäller att bestämma sig för, vilken Herre, man vill tjäna. Samtidigt tycker jag, att vi lever i en otroligt spännande tid. Tänk bara : UPPRYCKELSEN!!! Men när den sker, är det endast Gud som vet. Hade gärna velat se, den dokumentären Tony. Men vi får kämpa trons goda kamp, tills Jesus kommer. Ha en välsignad helg, med din familj. Kramar !

    SvaraRadera