måndag 30 januari 2012

SÖNDAGSKVÄLLENS VÄCKELSEMÖTE...

Ett fantastiskt möte, vi hade igår kväll ! Guds Ande var mäktigt utgjuten ibland oss. Och de profetiska gåvorna, var i full funktion. Karl-Olof predikade om den rike mannen, och Lasarus, från Lukas evangelium Kap 16. Och om hur viktigt det är, att ta ställning, här och nu, vart man skall tillbringa sin evighet någonstans. Här står han och samtalar med Holger Nilsson...
Vi sjöng de härliga gamla sångerna om Jesus och varvade med vittnesbörd, som Herren hade lagt på våra hjärtan. Och Bert, han sjöng så underbart, och talade även om, vikten av att gå in i sin kammare, och bedja i det fördolda. I avslutningen var det många som ville komma fram och få förbön. Herren var sannerligen mitt ibland, och stadfäste sitt eget ord...
Efter mötet slut, fick vi som vanligt kaffe, smörgåsar och kakor innan vi skulle köra hem. Pastor Leif, fick även agera som köksbiträde. Men det är en lika stor uppgift, även det. Vi kan tjäna varandra på många vis, och ingen tjänst är för mer än den andra. Ja, Tack käre Jesus, för ännu en underbar och fantastisk kväll. Makten och Äran till hör Dig, i evigheternas evighet. Halleluja oc Amen !!! Och ett stort tack till Vetlanda Friförsamling, och alla ni som var där, för den fina gemenskapen vi hade tillsammans. 

10 kommentarer:

  1. Ja,det var i sanning ett underbart möte!!!...Det är absolut något på gång i den församlingen,,,ska bli spännande att se vad Herren kommer att göra!!!...Tack alla som var med och kämpade Trons Goda kamp!!!...KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. Marguerite: Herrens kraft, blir bara starkare och starkare för varje gång. Och det Kalle berättade, om hur han fick se, dessa järnportar som började öppna sig. Ja, det är något mäktigt och stort, som kommer att hända...HALLELUJA ! Nu får vi ladda för Maranatamöte till helgen. Kramar !

    SvaraRadera
  3. ANNIKA. underbart att höra om vad som sker. Elden brinner lika härligt nu som förr. välsigne dig i den tjänst du har
    i herren. Må så gott. KRAAAM.Kerstin

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Ja, elden brinner verkligen. Ett underbart välsignat möte. Vi har tro för väckelse ! Du skulle ha varit med oss. Må så gott, och Herrens rikaste välsignelser, önskar jag dig. KRAAAMAR !!!

    SvaraRadera
  5. ANNIKA. Man vet ju inte Herren leder. Någon gång framöver kanske jag kommer till er och är med när ni har möte där. Den som döpte mig i vatten 1972 var från Vetlanda, han hette Tomas Pettersson, han är hemma hos Herren nu. Som jag skrev till Marguerite så har vi tältmöte i början av Augusti.
    Ni är så välkommna att komma och sjunga och vittna.Vi lägger saken i Herrens hand.KRAAM

    SvaraRadera
  6. Kerstin: Thomas Pettersson kände jag. Vi hade en hel del bönemöten ihop förr i tiden. Vad märkligt ? Ja, världen är ganska liten ändå. Jag planerar att ha en senare semester i år, så det vore ju väldans trevligt att få komma. Vi får se hur det blir, om Herren dröjer och man får leva. Jag saknar er så mycket. Önskar dig, en fridfull kväll. KRAAAM !

    SvaraRadera
  7. ANNIKA. Vi saknar er också. Ni är så varmt välkommna.
    KRAAM Kerstin

    SvaraRadera
  8. Kerstin: Skulle vara härligt. Alltid roligt att få komma hemifrån ett tag, och få tjäna Herren ! Ha en välsignad dag. Kramar !

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt möte! Jag blir också så glad när jag ser Holger Nilsson! Tänk vad han kämpar för att få människor att förstå vilken tid vi lever i! Ofta har jag funderat hur han orkar med allt så intensivt, men förstår att Herren utrustar sin trofasta tjänare med det han behöver för att orka. Många gånger har jag gråtit av tacksamhet när jag ser nöden, den äkta nöden över människors frälsning i Holgers blick! Den nöden, är ett föredöme för mig och jag tänker på hur viktigt det är att känna äkta nöd för våra medmänniskors frälsning. Vilket härligt möte ni hade, det förstår jag av din berättelse! Och tack för att du delade bilderna, det betyder så mycket, det är nästan som att få vara med på mötena.. Kram till dig!

    SvaraRadera
  10. Myrra: Ja, Holger är en mycket fin och ödmjuk man. Vi behöver fler av hans sort. Mötet var så fantastiskt och Guds Ande var med från början till slut, precis som det skall vara. Det händer mycket nu. Det är tråkigt att du inte kan vara med "live". Men jag önskar dig Herrens rika välsignelser. Kramar !

    SvaraRadera