fredag 27 januari 2012

EN NY KALLELSE...

På Söndag den 29/1 Kl.18.00 har vi åter fått en kallelse till Vetlanda Friförsamling. Ser verkligen fram emot detta. För den som älskar HERREN samverkar allt till det bästa...
Just för tillfället, känner jag mig ganska tom. Väntar och bidar att Herren, skall fylla på min bägare igen, så det flödar över. Jag är inte ett dugg orolig, för man behöver icke bekymra sig för vad man skall göra eller tala. Jag har varit med om många gånger, att man inte har fått ett enda ord, och plötsligt har man bara stått där framme, vid mikrofonen, och tänkt: Herre hjälp mig...Vad ska jag säga ?  Och i det ögonblicket, som man öppnar munnen har Herren fyllt på...Vi måste nog lära oss att lita mer på Jesus, än på vårt eget förstånd. Andens kraft, kommer ju inte förren man börjar att GÅ.......Känn er alla hjärtligt välkomna. Ett möte med HERREN JESUS kan förändra hela ditt liv. / Kram från Annika ! 

10 kommentarer:

  1. My english is not very good. "sorry" But thank you, for your nice comments. God Bless You. Hugs!

    SvaraRadera
  2. Tittade i tidningen men där stod det inte att det var något på söndag men är det så funderar jag på att komma.
    kram Alex

    SvaraRadera
  3. Alex: Jo det ska vara nu på söndag. Och nästa helg, kommer Maranata från Stockholm ner. Då blir det husmöten på Hilleborg, hemma hos Kalle och Helene. Så jag hoppas att du kommer med, om du kan. Kram !

    SvaraRadera
  4. Ok men då åker jag till Vetlanda på söndag. Skulle vara roligt att vara med på husmötena med..
    .. kram Alex

    SvaraRadera
  5. Alex: Ja ! Nu har vi lite att se fram emot. Halleluja ! Vill du ha skjuts eller kör du själv ? Hör av dig i såfall. Kram !

    SvaraRadera
  6. Härligt,
    ibland nödvändigt att invänta Guds röst. Vi vill gärna gå på av egen maskin ibland.
    Ha en fin helg, Kram ulla

    SvaraRadera
  7. Ulla: Ja, tålamod, är en dygd...Ha en välsignad helg. Kram Annika !

    SvaraRadera
  8. Jag tänker komma Osså

    SvaraRadera
  9. Osså: Jag vet, Herren viskade i mitt öra...Hahaha !!! Då syns vi ! Ha det välsignat och kramar !

    SvaraRadera