tisdag 24 januari 2012

DENNA NATT...

Denna natt är det svårt att komma till ro och sova. Försökte dela med mig av en underbar sång, med Viktor Klimenko från you tube, men det fungerade inte. Den handlade i allafall om himmelen, vårt löftes land. Och just nu sitter jag här denna mörka natt, och ber om att Herren Jesus, skall väcka upp Sverige så de får se vilket underbart land som väntar där ovan. Jesus kommer snart, så det gäller att ha sin biljett klar. Jag upplever en stor oro i hela atmosfären. Det är någonting på gång, som jag inte kan sätta fingret på. Men vänner, vi kan endast vara vakande och bedjande och vittna för människor vi möter... 

16 kommentarer:

  1. Varför sover du inte???...Men,det är skönt att någon "vakar" medans vi andra "sover",ha,haha!!!...Vilken bild,däruppe,med Jesus som kommer på skyn...Snart är Han här!!!...Ha en fin och välsignad dag!!!...KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. ANNIKA. Ja det är viktigt att vi är vakande och bedjande. Vi måsste förena oss i bön för kristenheten i Sverige. Elden har slocknat i många församlingar. Du nämner Klemenko, han kanske kommer till oss i Trästa i Mars. Ha en välsignad dag. KRAAM. Kerstin

    SvaraRadera
  3. En stor skara (Upp 7:9-12)
    Därefter såg jag, och se, en stor skara som ingen kunde räkna, av alla folkslag och stammar och länder och språk. De tod inför tronen och inför Lammet, klädda i vita kläder och med palmblad i händerna. Och de ropade med hög röst: "Frälsningen till hör vår Gud, honom som sitter på tronen, och Lammet. Och alla änglar stod runt omkring tronrn och kring de äldste och de fyra väsendena, och de föll ner på sina ansikten och tillbad Gud och sade: "Amen. Lovet och priset och visheten och tacksägelsen, äran och makten och väldet tillhör vår Gud i evigheternas evigheter. Amen!!
    När kampen är över och hela Guds folk har samlats inför tronen får man uppleva många stora överraskningar. De frälstas jublande skaror är oräkneligt stor och alla världens folk, släkter och tungomål är representerade där. Halleluja!!!
    Maranata och segerhälsningar:
    Åke Möllesjö
    Ake.M@hotmail.se

    SvaraRadera
  4. Marguerite: Varför jag inte kunde sova, vet jag faktiskt inte riktigt. Men någon måste ju hålla "VAKT", medans dom andra "SOVER" Hahaha !!! Men det är nog många med mig, som upplever lika dant, och då får man utnyttja den tiden med att bedja. Kram !

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Åh, vad underbart. Säg till oss då, så kanske vi kan komma till er och vara med. Du får skriva ned datum och så, när du vet mer. Det skulle vara så roligt att träffa er igen. Sveriges land behöver verkligen alla böner som kan fås. Dagen är nära....Herrens välsignelser, och en jättekram till dig !

    SvaraRadera
  6. Åke: Jag ber om ursäkt, att det blev lite dumt i ett annat inlägg. Så tack, för att du ger mig ytterligare en underbar kommentar till. Vi får gå framåt i tron, och ha vila och ro, tills Jesus räcker oss segerkransen. Snart är Jesus här ! Halleluja ! En stor Maranatakram tillbaka, och Herrens välsignelser önskar jag dig, över din dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Vanja.. Jag tar emot din ursäkt.. Det var nog jag som kanske uttryckte mej lite klumpigt..
      Tycker Din hemsida är så fantastisk och Herrens välsignelse vilar över den..
      Guds rikaste välsignelser över dej och hela din familj!! Jag ber mycket för er i mina förböner.
      Ty alla som drivs av Guds Ande är Guds söner. Ni har inte fått slaveriets ande, så att ni på nytt skulle leva i fruktan. Nej, vi har fått BARNASKAPETS ANDE, I VILKEN VI ROPAR:ABBA FADER! Anden själv vittnar med vår ande att vi är Guds barn (Rom 8:14-16)

      Radera
  7. ANNIKA. Så underbart om ni kunde komma och vara med. Jag meddear dag och tid när jag vet mera. Skulle vara så roligt att träffaer igen, ni finns imina tankar och böner. STOR KRAM. Kerstin

    SvaraRadera
  8. Åke: Tusen tack för din varma kommentar, stenen i mitt hjärta föll av. Det var inte du, som var klumpig, utan jag. Tack ännu en gång. Kram !

    SvaraRadera
  9. Kerstin: Ja, ni finns också med i våra böner. Vi får lov att höras av lite längre fram då. Ha en fin dag KRAAAM !

    SvaraRadera
  10. Något är på gång, det är så sant! Kramar!

    SvaraRadera
  11. Celia: Ja, visst är det. Till och med min hund har börjat reagera konstigt, när vi är ute...??? De är ju mer känsliga för vad som händer i atmosfären, än vi människor. Ha en välsignad dag, kära Celia. Kramar !

    SvaraRadera
  12. Ja det har blivit så att man tänker på hans lag både dag och natt. Natten är ett väldigt effektivt sätt att be på och jag tror att det är på grund av att.Där i den mörka natten när allt är stilla inget som behöver vår uppmärksamhet, då kan man koncentrera sig på bön och böneämnen,moståndet är inte heller lika stort för de människor som inte är frälsta och utan att de vet om det tjänar den onde, de sover.Ja det är spännande att vakna till en ny dag för att få se vad som händer.Fick i gårkväll ett stort tacksägelseämne per telefon.Jag kunde koppla ihop det med ett samtal jag hade med en syster i herren i Polen och hennes önskemål.Osså

    SvaraRadera
  13. Osså: Bönen har en väldig makt, både dag och natt. En rättfärdigmans bön, kan försätta berg...Jag är glad över, att du har fått segerrapporter från Polen. Det styrker och stärker oss ännu mer i tron. Ha en välsignad dag ! Kramar!

    SvaraRadera
  14. Som du ju vet jobbar jag ju med tidningar på nätterna. Och dessa stunder är så underbara allt är så stilla och man, tycker jag kommer Herren så nära. Jag ber alltid när jag jobbar.
    Men det är ju också så att många blir väckta på nätterna för att dom ska bedja. Och att det är något på gång det har jag med upplevt. Tack för fint inlägg. Jesu välsignelse
    kram Alex

    SvaraRadera
  15. Alex: Ja, jag vet hur du får köra runt om nätterna, och hur du ber för alla, som ska ha sina tidningar. Du gör ett fantastiskt arbete. Jag håller med om att vissa nätter kan vara extra speciella. Och det är ju alltid spännande. Och den relation vi har med Jesus, är ju personlig. Du får ha en fortsatt fin dag med Jesus. Kramar !

    SvaraRadera