torsdag 29 december 2011

VAD SOM ÄN SKER ...

Endast Herren vet, vad som skall hända under detta nya år, som vi nu går in i.  Men ett vet vi: Och det är, att Jesu tillkommelse, är ännu mer närmare nu, än var den var igår...Just därför är det väldigt viktigt att vara vakande och bedjande, och tar vara på vart lägligt tillfälle... / Ty Guds nåd har uppenbarats till frälsning för alla människor.......Men när Guds, vår Frälsares, godhet och kärlek till människorna uppenbarades, då frälste han oss, icke på grund av rättfärdighetsgärningar som vi hade gjort, utan efter sin barmhärtighet, genom ett bad till ny födelse och förnyelse i helig Ande, som han rikligen utgöt över oss genom Jesus Kristus, vår Frälsare, för att vi, rättfärdiggjorda genom hans nåd, skulle, såsom vårt hopp är, få evigt liv till arvedel. Detta är ett fast ord, och jag vill att du med kraft vittnar härom, för att de som sätta tro till Gud må beflita sig om att rätt utöva goda gärningar. Sådant är gott och gagneligt för människorna... OCH MED DESSA ORD ÖNSKAR JAG ER FÖLJARE OCH LÄSARE ETT GOTT NYTT VÄLSIGNAT ÅR. VAR FRIMODIGA OCH HAR DIN BLICK FÄST PÅ JESUS, SÅ INGEN TAGER DIN KRONA IFRÅN DIG. / KRAMAR FRÅN VANJA !

11 kommentarer:

  1. Hei Vanja,og Guds fred til deg og dine!!!!!

    Imorgen reiser vi til Bergen til noen venner som elsker Jesus,og vi gleder oss veldig.
    Det har vært veldig dårlig vær her nå,så ferjene har ikke gått før idag,så det er fint om dere ber om at vi kommer trygt frem og tilbake.

    Vi ønsker deg og dine et VELSIGNA GODT NYTT ÅR,og vi takker Gud fra dypet av vårt hjerte for dere!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hilsen med Salme 91 fra oss her på Katthult!!!!

    SvaraRadera
  2. Jan Samuel: Ja, det händer mycket i naturen nu, med stormar osv... Och visst skall jag vara i bön för er. Vi här i Småland önskar även er, ETT NYTT GOTT VÄLSIGNAT ÅR. Tusen tack för Psalmen Katthultarn. Vi hörs igen nästa år. Goe klem til dere !!!

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är vi ännu närmare Hans tillkommelse! Ingen vet när det ska ske, utom Gud allena, men som du skriver så är vi närmare nu än vi var igår och den bästa vägen är att hålla oss tätt intill Jesus Kristus och låta Honom leda oss framåt.

    En God Välsignad avlutning på gamla året önskar jag er och ett Gott Nytt o Välsignat 2012! Kramar!

    SvaraRadera
  4. Myrra: Att få vara frälst och stå redo det är väl den bästa gåva man kan få starta det nya året med. Var rikt välsignad Myrra, och ett nytt välsignat år väntar oss ifrån Herren. Kramar !

    SvaraRadera
  5. ANNIKA.Nej vi vet inte vad det nya året för med sig.Jag önskar dig ETT GOTT NYTT ÅR.Må ni få ett underbart möte i Vetlanda ska be för er.Må så gott KAAAM.Kerstin

    SvaraRadera
  6. Kerstin: Mitt hjärta är hos er alla och önskar er en VÄLSIGNAD Gott Nytt År. Åh, vad jag skulle vara lycklig, om vi hade fått firain det nya året tillsammans. Men vi får vara där vi är till bäst välsignelse just nu. Jag ser fram mot Vetlanda Friförsmling på Söndag, och tackar ödmjukt för all förbön. Det viktigaste är att själar blir frälsta. Kärlekskramar från mig till dig, och till er andra !

    SvaraRadera
  7. Kerstin: Jag ber så mycket om ursäkt för felstavningen, på min kommentaren. Goe Klem !

    SvaraRadera
  8. ANNIKA Jag skulle också vara lyclig om vi hade kunnat fira in det nya året tillsammans med er .Jag skall vara i Pingstförsamlingen i Hallsatvik kl 18 på nyårsbön vi äter sedan tillsammans.Är sedan hemma Eva är i Stockholm.Må så gott STOR KRAAM Kerstin

    SvaraRadera
  9. Kerstin: Du kan ju åka på Guds nåd hit till Småland...? Hihihi !!! Hade önskat att vi hade kunnat vara tillsammans allihop. Men vi tänker på varandra i bönerna. Önskar dig ett rikt och välsignat gott nyår. Kramar !

    SvaraRadera
  10. ETT NYTT VÄLSIGNAT,SPÄNNANDE ÅR,TILLSAMMANS MED JESUS!!! KRAM!!!

    SvaraRadera
  11. Marguerite: Jag får önska detsamma till er. Kram !

    SvaraRadera