lördag 17 december 2011

ÖNSKAR ER ALLA GOTT MED PSALTAREN 23...

10 kommentarer:

  1. Annika så sant har erfarit detta mycket den senaste tiden.Vi saknar er här i Roslagen hoppas vi ses snart.Ha en skön helg KRAM från Kerstin

    SvaraRadera
  2. Jag uppmanar alla som läser denna blogg med kommentarer att läsa 2 korinterbrevet 11 kap 16 - 29 vers samtidigt tänka på att Herren var Paulus herde också, är detta en kristens lott i livet. osså

    SvaraRadera
  3. Ja,Herren är vår Herde,AMEN!!!...Hoppas allt är bra och att det är bättre med nattsömnen!!!Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Ja, så sant! Herren är vår Herde! Det är en stor trygghet i att vara övervakad av Herden. Han känner alla rovdjur i närheten och i Hans närhet är vi trygga!
    Önskar en välsignad helg!

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Tack för din hälsning, den värmde. Vi saknar er också väldigt mycket. Men vi få be för varandra, och jag hoppas att vi ska få träffas snart igen. Önskar er alla en välsignad vecka med Jesus. Kramar !

    SvaraRadera
  6. Osså: Vi har alla våra uppgifter för Herren. Och vi få verka med de gåvor som vår Herde har gett oss. Tack för din hälsning. Önskar dig och familjen rika välsignelser. Kram !

    SvaraRadera
  7. Marguerite: Jo, sömnen har börjat infinna sig igen. Jag har varit anfäktad ett tag nu om nätterna, men det är ett gott tecken, ty då vet man att man lever nära Jesus, som är vår Herde. Det känns så tryggt, att gå vid Jesu sida. Herdens välsignelse är över dig. Kram !

    SvaraRadera
  8. Myrra: Djävulen har verkligen gått omkring som ett rytande lejon här. Men tack och lov, allt skall gå till seger för den som följer Herden, och lyssnar till Hans röst. Herrens rikaste välsignelser och kramar !

    SvaraRadera
  9. Men tack och lov Annika du har kvar din segertro, och den kommer du att bära med dig hur du än känner det och hur än den onde går omkring som ett rytande Lejon så hjälper det ej hur han ryter vår segertro kan han ej ta ifrån oss.Jag har som jag ser det ett fantastiskt bönesvar som jag kommer att delge er nästa gång vi hörs. Guds omsorg om våra medmänniskor i ett annat land utan att vi vet om det i förväg.Tänk att få vara förmedlaren. Bert

    SvaraRadera
  10. Bert: Underbart ! Det är så fantastiskt, att få höra bönesvar. Jag tror att många skulle behöva få mer frimodighet, att få vittna om vad Herren gör. Det är mycket glädjande och trostärkande för andra. Jag ser fram mot detta. Guds välsignelser och God Natt. Kram !

    SvaraRadera