fredag 23 december 2011

LÅT OSS BEDJA...

I morgon är det redan Julafton vänner. Och ni har säkert förberett er, och stökat runt, innan släkt, och vänner kommer. Det lyser varmt och inbjudande från ljusstakar, och stjärnor från allas fönster. Glädjen och skratten klingar ut, över gator och gränder... Det står ett ensamt barn, där utanför, med tårar i sin blick, och kikar mot upp ditt fönster och tänker: En sådan gemenskap, skulle jag önska att jag också hade...Vi vet att det händer mycket, under Julhelgen i samband med alkohol, och bråk etc...Barn som far, fruktansvärt illa... Var vaksamma, och våga agera om du ser, och märker någonting. Var med mig, och bed för dessa utsatta barn. Jesus sade : Låt barnen komma till mig. Och hindra dem icke... Låt oss gå ut, och förkunna om den väg, de skall vandra... De är älskade och dyrbara för Jesus och även för oss......./ Önskar er alla en fridfull Jul !!!

14 kommentarer:

  1. Ja, kära vän! Jag vill också be för barnen! Så bra att du påminde om dem! Det är ju barnens högtid, vi firar barnavännens födelse, han som älskar barnen så högt att han satte ett barn som förebild för oss vuxna. Bli som ett barn, sa Han.
    Säkert är det många som far illa, det är hemskt, men bön förmår att förändra! God Jul min vän! Kram och Guds välsignelse!

    SvaraRadera
  2. Myrra: Visst är det barnens högtid. Tyvärr ser verkligheten inte ut sådan, för många barn. Det är bra, att du, och jag ber extra för dem. Det ligger en stor makt, i bönen. En välsignad jul och kramar från mig till dig.

    SvaraRadera
  3. Annika Guds välsignelse över dig och din familjen.Träffade några kristna i vänner i går kväll vi talade just om detta.Det hade visst gått ut ett upprop i någon kristen tidning att de som hade möjlighet klockan nio i kväll skulle be för just detta böneämne.må så gott KRAAM från Kerstin

    SvaraRadera
  4. Guds underbara nåd och frid!!
    Instämmer tilll 100% för detta upprop!
    avskiljer några timmar i bön för dessa barn..
    Sen vill jag önska Er en välsignad Jul och ett Gott nytt välsignat 2012.. Jesus kommer snart!!!
    Ake.M@hotmail.se

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Det är så gott att veta, att vi alla tillsammans, är i bön. Och jag tror att Jesus verkligen kommer att uppenbara sig. Det är mycket dolt våld, som sker i Sverige...Må Anden mäktigt sänka sig över landet. Önskar er alla en välsignad och fridfull Jul. Stor JulKRAAAM tillbaka !!!

    SvaraRadera
  6. Åke: Underbart, att vi alla tillsammans går in för detta böneämne. Man kan inte längre blunda för detta. Må vi Jesus sända oss ut till barn, och ungdomar, så inte denna generation går förlorade. Var välsignad, och ha en fridfull Jul. Maranatakramar till dig !!!

    SvaraRadera
  7. En bra uppmaning, ett riktigt julbudskap! Önskar dej och familjen en riktigt god jul och att ni ska bli till välsignelse för många!

    SvaraRadera
  8. Celia: Jesu kärlek gör, att vi har råd att dela med oss, av Hans rikedomar, och hjälpa dem så lider, och har det svårt. Vi är många som är i bön, och i verksamhet för Herren, på ett eller annat sätt. Ha en riktigt god och fridfull. Jul. Herrens välsignelser till familjen och dig. Kramar !

    SvaraRadera
  9. Ja jag har inte tagit semester jag är också med.Bert

    SvaraRadera
  10. Jag har oxå tänkt mycket på detta.. stackars barn som inte får uppleva det :( Det är hjärtkrossande.

    SvaraRadera
  11. Bert: Semester, får vi när vi är hemma hos Jesus. Har man beredvillighetens skor, på fötterna, så får vi göra vad vi kan, både dag och natt... / Önskar dig, och familjen en god, och välsignad fortsättning på Julen. Kram !

    SvaraRadera
  12. Angelica: Ja, vi får bedja för alla, och göra vad vi kan. Och jag vet hur mycket, du ömmar för alla dem, som lider, och har det svårt. Kramar !

    SvaraRadera
  13. Jag tänker också mycket på det,,,som du vet har vi ju bjudit in en, som inte har någon att fira jul med,,,hennes tacksamhet visste inga gränser,,,och vi har blivit så rikt välsignade!!!...Ja,må vi göra något för dessa i tanke och gärning!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  14. Marguerite: Ja, ni har verkligen varit till stor välsignelse. Även för mig. Du bjöd ju in, även mina barn på mat och allting under julaftonen, medan jag jobbade. Evigt tacksam ! Guds rika välsignelser, till er alla. Kraaamar !!!

    SvaraRadera